Gå til innhold

Hvor mange kvinner velger epidural i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så usikker på dette med epidural eller ikke. Kan man ta valget på sykehuset? Og velger de fleste og føde med epidural eller er det like vanlig og føde uten? 

Anonymkode: f44df...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar valget på sykehuset når du vet om du har behov eller ikke.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ca. hver tredje fødende velger epidural :) men som personen over sier bør du vente å se. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke epidural da jeg har en ekstrem sprøyteskrekk, og smertene ved fødselen frister mer enn en stor nål som stikkes inn i ryggmargen og blir der hele fødselen, men godt mulig jeg endrer mening når jeg ligger der :’)

Anonymkode: b5574...90b

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, jeg var for sent ute til å få epidural. 

Anonymkode: b7343...550

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ca. hver tredje fødende velger epidural :) men som personen over sier bør du vente å se. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke epidural da jeg har en ekstrem sprøyteskrekk, og smertene ved fødselen frister mer enn en stor nål som stikkes inn i ryggmargen og blir der hele fødselen, men godt mulig jeg endrer mening når jeg ligger der :’)

Når du først ber om epidural er du på et punkt hvor du ikke enser nålen.

Jeg husker at den ble satt, men tror ikke det gjorde noe vondt. 

Anonymkode: d3b42...7d0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har også ekstrem sprøyteskrekk og var så redd at jeg kastet opp av frykt når epiduralen og bedøvelse til den  skulle settes. Følte jeg kunne bli lam om jeg ikke satt heeelt stille. Ble kjempeflau etterpå fordi jeg kjente ikke stikket i hele tatt og det var hundre tusen ganger bedre enn å ha rier. 😅 

Anonymkode: bf5a6...707

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid noe du kan velge. Vi rakk ikke å sette. Det er ikke alltid noen tilgjengelig å sette epidural. 

Anonymkode: a1dd5...034

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du først ber om epidural er du på et punkt hvor du ikke enser nålen.

Jeg husker at den ble satt, men tror ikke det gjorde noe vondt. 

Anonymkode: d3b42...7d0

Samme her.. Jeg vet dog ikke om jeg hadde behov, men det var nå eller aldri og jeg ble litt skremt av at de sa det kom til å bli vondere når de tok vannet..  Jeg kjente såvidt at de satte den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...