AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Ser for meg at det kanskje kan være greit å holde på med noe i startfasen for å distrahere seg selv litt. Gjorde dere på noe? Så på en serie, hørte på musikk eller strikket? Anonymkode: 4178d...854 1
kathan Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 (endret) Hos meg tok igangsettelsen tre dager, men jeg gjorde faktisk ingenting. Surfet på mobilen, snakket med mannen - og så synes jeg liksom det skjedde ting hele tiden allikevel. Tror hele prosessen var så altoppslukende og spennende at jeg tenkte ikke på at jeg måtte ha noe å gjøre. Endret 1. januar 2021 av kathan Skrivefeil 4
Heisenberg Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Gikk og gikk og gikk for å holde fødselen i gang og få fortgang. De to siste fødslene hadde så rask fremgang at det strengt tatt ikke var behov for å gjøre noe som helst annet enn å puste seg gjennom riene. 3
Avalon Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Ble igangsatt. Lå i en seng med ekg rundt magen.
Rem Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Med første var jeg opptatt av å ha vondt i 7 timer. Med andre sov jeg 5 timer (ish) og hadde pressrier på slutten 😅😅😅 Antar tråden er for de som bruker litt lengre tid da 😊👍
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Jeg ble satt igang tidligere ved at de tok vannet, og så fort det skjedde fikk jeg styrtrier og jeg fødte på 45 min, så husker ikke. Hørt det eneste jeg gjorde var å skrike, si jeg ville noen skulle drepe meg og at samboer kunne stikke et visst sted Så altså, under fødsel fødte jeg! Anonymkode: 20e1e...a86
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 Jeg hadde vært våken i 28 timer (vannavgang på morgenen, sykehus, rier begynte 2 timer senere) før pressriene kom. Var hjemme frem til 10-tiden neste morgen før jeg måtte på sykehus. Prøvde å sove de siste 3 timer før pressriene kom. Jeg klarte ikke å gjøre noe annet, jeg var dødssliten 😅 Anonymkode: bc5ec...d69
Perleugla Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Du jeg var ganske opptatt med å føde. Hadde verken tid eller mental kapasitet til så mye annet. 1
kaleidoskop Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Jeg tenkte også at jeg måtte ha noe å gjøre. Men riene var vonde og hadde mer en nok med å konsentrere meg om de 😂 så kom jeg på sykehuset og fikk epidural, da var mobilen nok. Tok 26 timer, var hjemme 12 første. TV sto vist på, men jeg enset det ikke. Liksom ikke tid til å legge seg ned å lese bok. Var noe som skjedde hele tiden synes jeg. Men ta med blad, bok, strikking. Så har du det hvertfall. Ingen fødsler er like, kanskje du får gjort noe 😊 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 Jeg var aktiv i startfasen, synes det lindret voldsomt. Drev på hjemme - tømte oppvaskemaskinen, hang opp klær, støvsugde litt osv. Synes all bevegelse hjalp på smertene. Da jeg kom på sykehuset fikk jeg drypp (aner ikke hvorfor, både jeg og baby hadde det bra), men da gikk jeg fra 4 til 10 cm åpning på under én time. Da klarte jeg ikke annet enn å sitte på sengekanten og brøle 😅 heftig. Anonymkode: f9373...d99 1
FantasDick Skrevet 2. januar 2021 #12 Skrevet 2. januar 2021 Første gang var alt så nytt og "spennende" så jeg var bare opptatt av det som skjedde egentlig. Vannet gikk mens jeg sov og så bar det rett inn på sykehuset og ting skjedde hele tiden. Andre gang hadde jeg styrtfødsel og var bare opptatt av å ikke måtte føde i ambulansen uten mannen tilstedet.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 Første fødsel gikk jeg rundt og rundt i rommet. Klarte ikke å ligge eller sitte i ro. Pip naken, bortsett fra sokker på meg. Stoffet gjorde vondt mot huden. Ingen smertelindring. Andre fødsel måtte jeg ligge i ro, men det var en risikofødsel, og jeg hadde fått epidural. Anonymkode: 6c7c8...e5b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 Jeg lå og vrælte under hver rie 😄 De gikk liksom bare over i hverandre i timesvis, lite mulig å gjøre noe annet. Anonymkode: 1b469...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #15 Skrevet 2. januar 2021 Før epidural: svettet, konsentrere meg om å puste. Etter: spiste, sov og skravlet med jordmoren og mannen min. Veldig hyggelig opplevelse! Anonymkode: f6f3f...eb7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #16 Skrevet 2. januar 2021 Gjorde ingenting annet enn å ha rier og puste mellom dem de tre timene fødselen varte. Anonymkode: 73f79...ed7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #17 Skrevet 2. januar 2021 Hadde lang latensfase med andremann så hele dagen før aktiv fødsel var jeg hjemme. Da tilbrakte jeg dagen mer eller mindre i senga og så på TV😂 Anonymkode: b2fdd...c2d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #18 Skrevet 2. januar 2021 Så på tv (ble igangsatt) og var med mannen min, leste nyheter, gjorde litt skolearbeid etc. Når vannet gikk ble jeg sendt på føden og ble opptatt med å holde ut riene. Men etter epidural så sov jeg litt, spiste litt, snakket med mannen og jordmor, leste nyheter på mobilen etc.. Anonymkode: 82f91...bc9
Nuith Skrevet 2. januar 2021 #19 Skrevet 2. januar 2021 Jeg startet med rier om morgenen/formiddagen ved fødslene mine. Da dusjet jeg, sminket meg, spiste litt, slappet av på sofaen med TV/internett, dobbeltsjekket fødebagen og tellet rier. Og ringte sykehuset for å informere om at jeg kom inn snart. Fra jeg dro inn til sykehuset og til barnet var født derimot, var jeg for opptatt av fødselen til å gjøre noe som helst annet. Var vel på sykehuset 4 timer før barnet var ute med det første (men da måtte det vakuum til pga. dårlige pressrier), og rundt 1,5 time før barnet var ute med nummer 2.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #20 Skrevet 2. januar 2021 Jeg pakket med Yatzy, tenkte at det kunne være fint å fordrive tiden med. Kan ikke akkurat si at jeg klarte å være fokusert nok på å spille noe spill nei.. Men tanken var god Anonymkode: d2c07...a24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå