Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På min brukskonto som det alltid er disponibelt beløp på, fikk jeg altså 0,50 kr. i Renter 2020. Det kan vel ikke stemme? Veldig lite.

Anonymkode: 2e396...32f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken rente har du da?

Anonymkode: 64975...2ce

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanvittig mye dersom du bare har hatt 1 krone på konto hele året da!

Med andre ord, kontekst er en fin ting å gi oss som du søker svar av.

Jeez

Anonymkode: 494a8...cf5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette er faktisk brukskontoen jeg får lønn inn på hver måned og til enhver tid har over 100 kr. på. Kan ikke stemme at jeg over 12 måneder skal ha tjent opp 0,5 kr. da?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er faktisk brukskontoen jeg får lønn inn på hver måned og til enhver tid har over 100 kr. på. Kan ikke stemme at jeg over 12 måneder skal ha tjent opp 0,5 kr. da?

Min lønnskonto har hatt 0% rente en stund nå. 

Anonymkode: ed243...51f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på kontoinformasjonen din og se hva innskuddsrenten din er.

Her er den  0,0%

Anonymkode: 3a27a...df9

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Brukskontoer har som regel lav rente i utgangspunktet, og renten du får ved årsskiftet avhenger jo av summen du har hatt stående igjennom året. Du bygger ikke opp spesielt mye renter på en lønnskonto hvor det går penger inn og ut hele tiden, og hvor gjennomsnittssummen på kontoen er forholdsvis lav.

Endret av Sessan_
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kommer jo helt an på hva renten er.

Anonymkode: 64975...2ce

AnonymBruker
Skrevet

Brukskontoer har gjerne en rente på 0,01%, så en skal ha en del på konto for å bygge opp noe særlig renteinntekt.

Anonymkode: 1f452...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også en lignende rentesum på brukskontoen. Det er fordi det ikke er renter der lenger. Og uansett har renten alltid vært ekstremt lav på brukskontoer. Har du sparekonto i tillegg da? Hva er renteinntekten på den?

Jeg fikk 121 kr i renter på sparekontoen. Ikke mye det heller.

Anonymkode: 7df80...f9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk også en lignende rentesum på brukskontoen. Det er fordi det ikke er renter der lenger. Og uansett har renten alltid vært ekstremt lav på brukskontoer. Har du sparekonto i tillegg da? Hva er renteinntekten på den?

Jeg fikk 121 kr i renter på sparekontoen. Ikke mye det heller.

Og rentene er lave fordi jeg har brukt denne banken bare deler av året. Resten av rentene står på den andre bankkontoen i annen bank. 

Skrevet

Altså... hva i all verden forventet du egentlig?🤷‍♀️  Hadde du blitt mer fornøyd om du fikk 3 kr? Det er så lite at det har ingenting å si.

Renta er lav nå, men ærlig talt, brukskonto har aldri hatt noe særlig med rente uansett, det er jo nettopp - en brukskonto. Jeg kan aldri huske at jeg har fått noe mer enn 2-3 kr på den kontoen.

Jeg får inn lønning på brukskontoen min, men jeg har aldri mange tusener der da jeg flytter over på andre kontoer. Bruker for det meste å ha maks stående 2000 kr der med mindre jeg skal kjøpe noe spesielt.

Jeg fikk hele 1 kr i rente i år på denne kontoen, hurra!

Er det verdt å bytte bank for tenker du? Vel, jeg betaler 275 kr i året for å ha bankkort på denne kontoen da. Vet det finnes mange banker som ikke har slike gebyr, kanskje betaler ikke du gebyr, gratulerer isåfall har du fått 274,5 kr mer enn meg i 2020 🥳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva er renten på kontoen da?

Anonymkode: faeeb...4d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 5,97 kroner i rente på brukskontoen min. 

Anonymkode: f5bc8...b2d

Gjest Kvinne487
Skrevet

2900,- i renter på sparekonto 😛

AnonymBruker
Skrevet

Ca 5500 hos meg... 

Anonymkode: 357df...f8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...