Gå til innhold

Hvordan klare å snakke mer åpent om sex til/med en som ikke er slik?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge hatt lyst til å snakke mer åpent og detaljert til og med min mann. Men han er dessverre ikke slik. Vi har vært gift i 15 år, så virkelig på tide. 
Jeg har også lyst til at vi skal prøve ut nye ting. Mer dirty både snakk og sex. Åpenhet. Uten flauhet. Blir at jeg ikke tørr å si/spørre om for mye, siden han bare ler det bort. Jeg har prøvd å hinte ofte. Men virker som han synes det er vanskelig å snakke om sexlivet vårt. Selv om vi har et greit sexliv. 
Hva kan være grunnen? 

Tenker det er unormalt til en mann å være slik? Og unormalt å ikke snakke åpent om sex med ektefellen? Virker som han holder inni seg. Holder pusten for å ikke stønne. Jeg vil ha mer lyd og snakk. Men er så usikker på hva han vil. 
Dette plager meg veldig. Hvordan gå fram? Og få sagt det på en fin og uflau måte? 

Noen tips? 

Anonymkode: 5c7f1...031

Skrevet

Det tok noen år før vi klarte å prate åpent sammen. Vi tok det gradvis og nå snakker vi om sex med samme naturlige tone som når vi snakker om hva vi skal ha til middag.

I starten manglet jeg ordene - jeg forbinder sex med noe fint og mange av ordene følte jeg ga meg feil assosiasjoner. Vi måtte finne frem til ord som vi likte. Særlig på kjønnsorganene våre.

Både jeg og mannen min har aldri likt «dirty jokes» som fremstiller elskov som noe «simpelt» og den ene parten blir «brukt» eller gjort narr av. Det hemmet vår egen sexprat veldig siden det også ga oss kjedelige assosiasjoner.

Din kjære har helt sikkert sine grunner.

Min anbefaling er at du begynner forsiktig slik at dere begge blir trygge. Her er noen forslag som har fungert for oss:
- be om tilbakemeldinger på det dere gjør (gjerne enkle ja/nei spørsmål som «vil du ha raskere?»)
- gi tilbakemeldinger underveis/etterpå (f.eks. «Jeg liker når du...»)
- gi ham komplimenter for både kropp og ferdigheter
- når du suger ham, kan du ta «pauser» der du bruker hendene på ham og forteller ham noe (flere tips)
- skift gjerne på å stille hverandre spørsmål om litt av hvert og om sex
- ofte er det enklere å prate mens man går tur eller kjører bil enn når man sitter rett over for hverandre i en sofa
- sørg for at han opplever å være trygg og elsket

Hvis jeg var deg, ville jeg heller brukt kvinnelisten min enn å tvinge ham. Å konfrontere ham med at «Nå må vi prate mer om sex» tipper jeg gjør at han trekker seg inn i skallet sitt...

Lykke til! 💜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips og veldig bra nettside👍🏻 

Jeg prøver så smått, men han virker dessverre enda uintressert i å prøve noe nytt, eller å snakke om sex. 
Jeg tenker på sex daglig og synes det er så vanskelig å ikke kunne snakke med han om sexlivet vårt og hva jeg tenker. 
Blir snart gal! Av både lengsel og kåthet... Og at han tydeligvis ikke bryr seg så mye om dette. 

Tips til hva jeg kan si, som kan få han til å forstå? Føler liksom mine behov ikke blir tatt på alvor. 
Han har alltid fått kommet fort inni meg. Kanskje bortskjemt med kjapp sex? 

Anonymkode: 5c7f1...031

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tips til hva jeg kan si, som kan få han til å forstå? Føler liksom mine behov ikke blir tatt på alvor. 
Han har alltid fått kommet fort inni meg. Kanskje bortskjemt med kjapp sex? 

Du har mye av skylden selv her, som har latt det gå i alle år.  Jeg synes du skal ta fram den dominante i deg, og ikke la ham få komme, før du bestemmer det.  Ta hendene hans dit du vil ha dem, sett deg på fjeset hans, bind ham fast. Du kommer ingen vei med å være puslete.  Dette er en mann, og han tåler det. Hadde aldri i verden gitt samme råd til en mann. 

Anonymkode: 2d488...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...