Gå til innhold

Skolebytte fra steinerskole til offentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Kan de av dere som har erfaringer med skolebytte for barne/ mellom trinnet på Steinerskolen til offentligskole gi meg en tilbakemelding?  Gjerne erfaringer der barnet har lærevansker/ dysleksi ect. Ønsker deres oppriktige mening både fra selverfarte, bekjente og/ eller fagkyndige perspektiver.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søstera mi byttet fra Steinerskolen til offentlig for det ble ikke tatt hensyn til at barnet hadde dysleksi. De sa bare at det ordner seg når barnet er klar... Så hun byttet for for et ar ås siden og det var stor bedring etter bare et halvt år i offentlig skole. Det andre barnet går fortsatt på Steinerskolen med hen er en annen type og har ingen vansker så da går det greit der.

Anonymkode: 04592...3ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet fra steinerskole til offentlig i fjerde klasse. Når jeg begynte i offentlig skole kartlagte lærerne leseferdigheter, og det viste seg at disse var ganske langt under snittet. Etter bare noen måneder var lesingen derimot over snitt!
En annen ting jeg husker var at det var uvant å bruke oppgavebøker i forskjellige fag, og å måtte lage marg og skrive oppgavenummer. Høres ut som en filleting nå, men der og da gjorde det meg veldig usikker. Måtte smugkikke på andre og synes det var flaut. Vil anbefale deg å vise barnet hvordan en setter opp oppgaver i kladdebok, eller evt vise barnet hvilke og hvordan en bruker nettressurser.

Anonymkode: 2290a...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...