Olinemarte Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Jeg har delt hus med ei venninne siden mai, i juni fikk hun seg ny kjæreste og begynte å drikke ganske mye. Kjæresten har vært her mye, de drikker og isolerer seg stort sett på rommet, noe jeg opplever som utrygt. Hun er dårlig på kommunikasjon og ved konflikt reiser hun bare. Vi har sagt opp leiekontrakten og har to måneder igjen. Hun har vært innom å hentet litt ting og erklært at hun tar med seg katten vår. Nå vil hun plutselig komme tilbake som om ingenting har skjedd uten å være villig til å en gang snakke om det. Jeg vil ikke ha henne tilbake hit men har ikke mulighet til å betale hele husleia alene. Har foreslått for henne at vi kan dele opp den siste tiden, jeg bor her en måned og hun den andre, men det er jeg som har betalt hele depositumet så jeg har satt krav om at hvis hun ønsker denne løsningen må hun betale halve så jeg er sikret at hun tar vare på huset. Jeg vet derimot at hun mest sansynelig ikke har muligheten til å betale dette. Vil ikke være kjipere enn nødvendig, tross oppførselen hennes er jeg jo glad i henne, samtidig som jeg ikke klarer å ha henne her. Finnes det noen gode løsninger?
Jessic_a Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Løsningen for dere begge må jo være å oppføre dere som siviliserte voksne og holde ut tiden! 12
SoWhat? Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Hva gjorde deg utrygg ved at de var på rommet?? Ser ikke helt hva hun har gjort som er så galt. At hun drikker mye er jo hennes problem, og iom at hun ikke plager deg med det, så må hun jo få lov til å bo der hun har adresse til hun må flytte. 2
Olinemarte Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2021 Det er hovedsakelig drikkingen og mangelen på kommunikasjon som oppleves utrygt. Drikkingen hennes går jo utover meg, da hun blir destruktiv og kranglete.
PM75 Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Du kan jo ikke nekte henne å komme tilbake til egen leilighet som hun betaler for. 6
Virrevirrevapp Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Om du ber henne ikke komme tilbake, må du betale hele leia sjøl eller ta inn ny leieboer. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 Har du funnet ny leilighet? Jeg ville latt henne flytte tilbake, men flyttet ut 1 mnd tidligere. Hvis du nekter henne å flytte inn må du betale hele leia, så du taper lite på forslaget mitt Anonymkode: 5f175...dec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå