Gjest Siljeee Skrevet 10. august 2005 #1 Skrevet 10. august 2005 Jeg er litt bekymret for tiden, følelsen av å være ensom har krøpet sakte, men sikkert innpå meg. Har allltid vært en person som har vært omringet av mange gode venner og familie, men akkurat nå føles det som om jeg står helt alene. Det ble slutt mellom eksen min og meg for ca. et halvt år siden. Vi var i et avstandsforhold, så derfor var det kun i helgene vi traff hverandre. I ukedagene fikk jeg ofte tid til å pleie forholdet mitt til venner. Etter at det ble slutt mellom oss, begynte jeg å føle meg litt ensom. En naturlig reaksjon selvsagt, men jeg hadde heldigvis venner (som da også var singel) og familie rundt meg som støttet opp og vi fant på mye forskjellig som dekket over sårene. Har komt over bruddet nå, og føler at jeg er klar til å gå videre i livet. Ettersom det er nytt skoleår flytter en del av mine venner til forskjellige deler av landet, også utlandet. Det betyr at vi vil miste litt av den kontakten vi har hatt, selv om vi vil holde fast på vennskapet. Her hjemme blir det igjen mine tre beste venninner (og meg da), men saken er den at to av dem har nettopp fått seg kjæreste, og jeg har ikke fått annledning til å være sammen med noen av dem på ca. to uker. Egentlig burde jeg være glad på deres vegne, og det er jeg på en måte, men likevel betyr dette en slags nedgang for meg. Det er fullt mulig at jeg kan være sammen med parene, men det blir langt i fra det samme. Jeg savner de gode, gamle studene med bare venninnene mine. Da jeg selv var i et forhold, var jeg veldig bevisst på å ikke kutte ut vennene mine helt, og det klarte jeg også. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Føler jeg sitter hjemme alene hele tiden. Går en del turer, og er generelt en aktiv person, men jeg savner å hygge meg sammen med vennene mine. Alle trenger jo venner. Kan gjerne ta det opp med dem, men jeg tror ikke de vil forstå helt hvordan det er for meg..... Dessuten vil jeg ikke "dra dem vekk" i fra kjærestene deres heller, siden det faktisk er det de vil mest, og prioriterer.
Gjest Violetta Skrevet 10. august 2005 #2 Skrevet 10. august 2005 Kan du ikke delta i noe der du kan finne deg nye venner? Man er sårbar når man bare har noen få, og venner får man ikke for mange av. Ikke for at du skal droppe de du har, men får å ha flere kort å spille på...
Gjest GreenSky Skrevet 12. august 2005 #3 Skrevet 12. august 2005 Mange, eller rettere sagt de fleste av vennene mine, går i den "fella" at de blir oppslukt av den nye kjæresten og glemmer vennene for en stund. Dette er som regel forbigående. I forelskelsens rus vil vel de fleste være sammen med kjæresten så mye som mulig. Fortsetter det derimot over lenger tid, gjør de seg selv en bjørnetjeneste. Da er det på tide med en forsiktig prat. Ikke kom med kritikk, bare spør spøkefult om hun er tilbake fra de døde snart, og om hun har lyst til å finne på noe. Og hvis ingenting skjer, og det etterhvert blir slutt, er det opp til deg om du ønsker å ta opp kontakten igjen eller ikke. Men hvis du velger å avslutte kontakten, så forklar hvorfor, slik at personen har muligheten til å ikke gå i samme fella en annen gang.
Samantha Skrevet 12. august 2005 #4 Skrevet 12. august 2005 Alle er jo litt ekstra oppslukt i kjærestane den første perioden, men etterkvart vil nok ting gå litt meir tilbake til normalen. Ikkje sitt og vent på at dei skal ta initiativ til ting, gjer det sjølv. Inviter vennindene dine heim til deg (uten kjærestar) på mat/ TV/ slarv/ bingo/ video/ spel/ whatever. Dei dukkar heilt sikkert opp! Prøv i tillegg å bli kjent med andre, så du har back-up`ar når dei forelska vennindene sviktar deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå