Gå til innhold

Har du tatt videreutdanning for lærere - engelsk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig med de første 15 stp. og begynner med de neste 15 på USN. Jeg er nysgjerrig på hva slags muntlige oppgaver/ innleveringer vi får og mulige eksamenstemaer. Har du eksempler?

Anonymkode: c4ca0...ce4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det Engelsk2 du tar? Jeg tok Eng2 8-13.kl gjennom NTNU i fjor. Før jul hadde vi fonetikk/lingvistikk, og lesing/litteratur, etter jul hadde vi språkhistorie og litteratur/skriving. En hjemmeeksamen og en skoleeksamen før jul (men de er du kanskje ferdig med?) Pga corona fikk vi to færre arbeidskrav etter jul, og begge eksamenene ble hjemmeeksamen. Men i det studentwebet (blackboard) lå det eksamensoppgaber fra tidligere år, og øveoppgaver -og mye av dette fikk vi på alle eksamenene.  Lurt å få oversikt over temaene, og litteraturen, slik at du fort finner fram i ting når du skal skrive eksamen. Det eneste "puggestoffet" var jo i fonetikk/lingvistikk -siden dette var skoleeksamen uten hjelpemidler, resten kunne mam finne fram underveis i skrovingen. De skjønnlitterære bøkene vi skulle lese og lage undervisningsopplegg begynte jeg å lese i solstolen i sommerferien, men det var ikke alle vi jobbet med gjennom året. Kjøpte f.eks ikke bildebøkene.

Anonymkode: 4000d...d73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi jadde ingen muntlige eksamener, men en muntlig innlevering der vi skulle lage et undervisningsopplegg knyttet til en sang eller et dikt, lage PP, og spille presentasjonen inn på screen-cast-o-matic. Det var litt skummelt, siden 4 andre studenter skulle evaluere den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg er ferdig med de første 15 stp. og begynner med de neste 15 på USN. Jeg er nysgjerrig på hva slags muntlige oppgaver/ innleveringer vi får og mulige eksamenstemaer. Har du eksempler?

Ja, jeg tok engelsk på USN, videreutdanning på nett. Hva heter emnet du tar?

Anonymkode: 5188a...e3b

AnonymBruker
Skrevet

(Mye skrivefeil...tjukke tomler på liten mobil 😅)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er det Engelsk2 du tar? Jeg tok Eng2 8-13.kl gjennom NTNU i fjor. Før jul hadde vi fonetikk/lingvistikk, og lesing/litteratur, etter jul hadde vi språkhistorie og litteratur/skriving. En hjemmeeksamen og en skoleeksamen før jul (men de er du kanskje ferdig med?) Pga corona fikk vi to færre arbeidskrav etter jul, og begge eksamenene ble hjemmeeksamen. Men i det studentwebet (blackboard) lå det eksamensoppgaber fra tidligere år, og øveoppgaver -og mye av dette fikk vi på alle eksamenene.  Lurt å få oversikt over temaene, og litteraturen, slik at du fort finner fram i ting når du skal skrive eksamen. Det eneste "puggestoffet" var jo i fonetikk/lingvistikk -siden dette var skoleeksamen uten hjelpemidler, resten kunne mam finne fram underveis i skrovingen. De skjønnlitterære bøkene vi skulle lese og lage undervisningsopplegg begynte jeg å lese i solstolen i sommerferien, men det var ikke alle vi jobbet med gjennom året. Kjøpte f.eks ikke bildebøkene.

Hei

og takk for svar! Jeg tar engelsk 1 (1-7). Vi har språklæring og muntlig kommunikasjon nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

(Mye skrivefeil...tjukke tomler på liten mobil 😅)

😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, jeg tok engelsk på USN, videreutdanning på nett. Hva heter emnet du tar?

Språklæring og muntlig kommunikasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vi jadde ingen muntlige eksamener, men en muntlig innlevering der vi skulle lage et undervisningsopplegg knyttet til en sang eller et dikt, lage PP, og spille presentasjonen inn på screen-cast-o-matic. Det var litt skummelt, siden 4 andre studenter skulle evaluere den.

Det hørtes litt skummelt ut ja, mwn også spennende! 

AnonymBruker
Skrevet
Surrin skrev (9 timer siden):

Språklæring og muntlig kommunikasjon. 

Du er ts? 
Studiet het ikke det da jeg tok det, så da kan jeg egentlig ikke hjelpe deg. Mitt studie var delt opp i ulike deler fra 5-15 stp med fokus på ulike deler av engelsk, for eksempel fonologi, essay writing, practical english. 

Skrevet

Hva er ts? Ok, takk for svar uansett. Vi har to emner på 15 stp. : Grammatikk og skriftlig kommunikasjon i høstsemesteret, og språklæring og muntlig kommunikasjon i vårsemesteret.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...