Gå til innhold

8 år legging

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger din 8-åring seg alene? Hva er leggetid  når sovner barnet?

Regner om at 8-åringer bør legges kl 20(for å ut for med 15 min og år ) er jo  umulig i vårt hus.....kl 20 finnes hun ikke trøtt. ....

Anonymkode: 523ba...504

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På skoledager er det leggetid kl. 20, og en halvtime lesing på sengen om ønskelig. Steller og pusser selv, og så kommer og sier natta til en av oss, mens den andre blir med til rommet for å legge. Da synges det nattasang, koses litt, prates litt om det skulle være noe, og sies "natta". Sovner innen 21 uten problem og må vekkes på morgenen for å rekke skolen. 

Anonymkode: 97dd1...83e

Skrevet

Følger man den regelen så skulle min 11 åring lagt seg kl 20.45. Er ikke i nærheten engang. Ca kl 22.00 legger hun seg. Står opp 07.15. Man må finne sin egen rutine. Noen trenger mer/mindre søvn enn andre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fulgt den regelen, og det har gått bra. Varierer fra person til person, men det handler om rutiner. 

Anonymkode: 33070...83e

Skrevet

Min yngste blir 8 om et par uker og er i seng rundt 20.30-21. Hun sovner nok ikke med en gang, men ligger og leser litt først. Ingen problemer med å stå opp på hverdagene og våkner ofte før klokka ringer 7.15. Nå i julen har hun vært våken til 23-24 de fleste dagene. Hun legger seg ikke alene. Vi pusser selvfølgelig tennene hennes og så blir hun lest for før vi sier natta. Hun ligger da og leser litt selv før hun sovner. 

AnonymBruker
Skrevet

Min 8-åring har adhd og trenger å få bruke god tid på kveldsstell for å komme i mål uten mas. Så kl. 19 går hun på badet og hun er endelig klar i pysjen ca. kl. 20:30. Da har hun sortert litt i leker, skrevet litt i boka si, prøvd nye hårfrisyrer og whatnot innimellom tannpuss og stell. Som gulrot for gjennomføring av kveldsstell på mindre enn tre timer, får hun skjerm i 5-10 minutter. Går som regel i YouTube.

20:45 følger jeg henne til sengs og hun hører da på lydbok til hun sover ca. 21:15.

Anonymkode: 8bbe8...6c9

AnonymBruker
Skrevet

Vi starter kveldsstell ca kl 19, han gjør alt selv, men bruker lang tid. Elsker å lese på senga, eller høre på lydbok, så gjør gjerne det til kl 20 ca. Bruker lang tid på å sovne, vi er fornøyde om han sover kl 20.30. Må stå opp kl 6, trenger den søvnen han får.

Opplever at han legger seg tidligere enn mange klassekamerater, regner med at de sovner kjappere og får sove lengre om morgenen. 

Anonymkode: 0c01d...a29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...