AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Hei! Vi tenker å starte prøving i April/mai, om det klaffer med en gang vil barnet komme i jan/feb. Jeg har fått arbeidskontrakt der jeg starter 1. august etter endte studier i mai. Da vil jeg ikke 100% sikkert rekke jobb i 6mnd siste 10mnd. Tenker derfor å skaffe meg en liten ekstrajobb fra mai-august, har allerede noen som kan gi meg sommerjobb. Dette er kun totalt 4/5 uker ila sommeren. Hvordan vil dette telles ift foreldrepenger? Vil en så liten stilling gi meg rett på foreldrepenger og telle som en del av jobb 6mnd av siste 10mnd? Anonymkode: 298d7...be0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Hvorfor ikke vente to måneder? Mange blir veldig dårlige i starten, og du vil ikke ha rett på sykepenger i sommerjobben. Om du blir syk da vil du ikke rekke å jobbe nok. Barnet kan også bli født før tiden etc. Med mindre dere MÅ starte prøving, så har de fleste tid til å vente 2 mnd for å sikre seg økonomisk. Anonymkode: 80175...d98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå