AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 om du visste det du vet nå? Anonymkode: 81ea4...9b5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Nå er hun bare fire måneder, men jeg syntes de første ukene var veldig tøffe. Og alle sa «det blir bedre», og det blir det faktisk! Og så ville jeg stolt mer på meg selv. Ja, og så kan man støvsuge med baby i bæresele;) Det lærte jeg her på KG, og har gjort hverdagen lettere allerede. Anonymkode: 48dfd...67d 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Det jeg gjorde annerledes fra første til andre barseltid, var å gjøre det jeg synes var rett og følge babyens signaler mer. Var litt for opptatt av milepæler, stresset med mye som jeg ikke fikk gjort noe med. For eksempel da jeg skulle slutte å nattamme, brukte så mye tid med førstemann fordi jeg fulgte anbefalingene. Med andremann ventet jeg til han var klar, og da var det gjort på et par netter. Anonymkode: c5d71...531 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Godta at babyen måtte sove på meg. Jeg prøvde å legge h*n i senga ved siden av meg de første ukene, og det funket aldri og ble bare grining. Babyen sov bare på meg og jeg turte ikke å sove fordi jeg var redd for krybbedød. Jeg ble så dårlig og utslitt, så til slutt godtok jeg bare at bak sov på meg og gjorde det så trygt som mulig, selv om det hadde vært mer trygt om h*n sov ved siden av meg. Skulle ønske jeg hadde gjort det fra starten, jeg haaaaatet de første ukene. Anonymkode: 384b0...02a 2
Wilma89 Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Gitt opp ammingen lye tidligere. Brukte de første seks månedene på være fullstendig opptatt av å øke melkeproduksjon og få til ammingen. Powerpumpet til alle døgnet tider og sønnen min hadde null interesse av puppen. Får jeg en til kommer jeg til å kaste inn håndkleet mye tidligere 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Latt mannen sluppet mer til. Anonymkode: 9fd97...f7f 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Jeg ville samsovet. Anonymkode: 57c31...af8 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 Krevd at mannen bidro mer. Jeg var så opptatt av at han skulle ha det bra at jeg fikset alt selv. Jeg så han var sliten og at det var vanskelig for han å tilpasse seg den nye hverdagen. Så jeg lot han sove lenge, jeg tok alle nettene. Han stilte omtrent bare opp når jeg måtte på toalettet, da kunne han "passe på" litt. Anonymkode: 91e7f...90f 6
Helgeline Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det jeg gjorde annerledes fra første til andre barseltid, var å gjøre det jeg synes var rett og følge babyens signaler mer. Var litt for opptatt av milepæler, stresset med mye som jeg ikke fikk gjort noe med. For eksempel da jeg skulle slutte å nattamme, brukte så mye tid med førstemann fordi jeg fulgte anbefalingene. Med andremann ventet jeg til han var klar, og da var det gjort på et par netter. Anonymkode: c5d71...531 Skulle til å skrive det samme.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Min første var en klassisk high need med krevende temperament. Jeg angrer på at jeg hørte på de som sa at ting skulle bli bedre når baby når bestemte milepæler/alder. Skuffelsen og frustrasjonen over å nå disse milepælene og ting ikke ble mirakuløst bedre var tung og bære. De ble en bekreftelse på hvor vanskelig alt var og hvor langt unna vi var "normalen". Denne gangen prøver jeg bare flyte med babystrømmen og ikke forvente noe om noen ting. Baby nr 2 er ikke high need, men deler noen temperamentsegenskaper med førstemann. Nå vet jeg at det er personlighet og ikke noe som "blir bedre" når de når milepæl/alder. Anonymkode: cc614...a71 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 Kjøpt babycall med kamera tidligere, så jeg ikke hadde brukt hvert 5.minutt på å sjekke pust (ja, var hysterisk på krybbedødrisiko). Utenom det tror jeg ikke det er noe. Var veldig rolig som førstegangsmor, lite krav til meg selv, og pappaen bidro med alt han kunne. Anonymkode: 1430e...52a 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #12 Skrevet 2. januar 2021 Jeg ville ikke født under, og hatt hele permisjonen min under, en pandemi😢 det har virkelig ødelagt alt! Anonymkode: ac4b1...2de 3
supernaturalfan Skrevet 2. januar 2021 #13 Skrevet 2. januar 2021 Ingenting tror jeg veldig fornøyd med hvordan alt har vært
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #14 Skrevet 2. januar 2021 Ville ikke hatt deler av permisjone under lockdown i en pandemi. Måtte ha svært aktive storesøsken hjemme fra barnehagen som ødela veldig mye for kosetiden med babyen som egentlig trengte meg 100%, men bare fikk 33%. Anonymkode: 8bce3...921 1
PurpleRain Skrevet 2. januar 2021 #15 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ville ikke født under, og hatt hele permisjonen min under, en pandemi😢 det har virkelig ødelagt alt! Anonymkode: ac4b1...2de Huff, stakkars deg... 2
PurpleRain Skrevet 2. januar 2021 #16 Skrevet 2. januar 2021 Senket skuldrene, og tatt ting som det kom. Har lært nå at verden ikke går under om det «flyter» litt hjemme. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #17 Skrevet 2. januar 2021 Jeg var en inn som tok ting som de kom, og kjente aldri på stress eller utilstrekkelighet selv om jeg selvfølgelig til tider var litt trøtt. De av venninnene mine som gjorde det var de som fulgte milepæl-apper og apper som viser "babyens vanskelige utviklingstrinn" og annet humbug. De ble stressa de! SÅ IKKE GJØR DET! Anonymkode: d69f4...68f 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #18 Skrevet 2. januar 2021 Bedt andre holde kjeft når de kom med råd som jeg ikke har spurt om... Jeg har fått "gode" råd om alt mulig som jeg ikke vil ha råd om. Feks at jeg ikke må samsove med en nyfødt baby for da blir hen bortskjemt, at jeg ikke må la nyfødt baby sove oppå meg på dagtid, at baby bare kan ligge og skrike seg i søvn... Stol på deg selv og følg babyens signaler! Lukk ørene for alle som mener noe om alt, eller rett og slett bare si "jeg skal spørre deg dersom jeg vil ha råd, ellers setter jeg pris på at jeg får gjøre det på min måte". (at jeg ikke måtte samsove med min på 1 mnd kom fra en som samsov med barnet frem til hen var 5 år såå...) Anonymkode: 1c3ff...12a 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #19 Skrevet 2. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 23.11): Krevd at mannen bidro mer. Jeg var så opptatt av at han skulle ha det bra at jeg fikset alt selv. Jeg så han var sliten og at det var vanskelig for han å tilpasse seg den nye hverdagen. Så jeg lot han sove lenge, jeg tok alle nettene. Han stilte omtrent bare opp når jeg måtte på toalettet, da kunne han "passe på" litt. Anonymkode: 91e7f...90f Dette kunne jeg ha skrevet. Vi er nå på baby nr. 2, og jeg krever mer av mannen samtidig som han også bidrar mer på eget inititativ. I tillegg er jeg mindre stressa, og mer opptatt av at jeg også skal ha det fint i permisjonen (ikke bare mannen og babyen og vårt andre barn). Anonymkode: 5f709...fdb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå