Gå til innhold

Forskjell på ullundertøy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ulltrøye og et par singleter fra cubus, men jeg synes ikke det varmer spesielt bra. Det er 100% merinoull. Er det forskjell på hvor varmt ullundertøy er? Eventuelt noe som kan anbefales? 

Anonymkode: f14ed...161

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en ulltrøye og et par singleter fra cubus, men jeg synes ikke det varmer spesielt bra. Det er 100% merinoull. Er det forskjell på hvor varmt ullundertøy er? Eventuelt noe som kan anbefales? 

Anonymkode: f14ed...161

Ull fra Cubus og hm har dårlig kvalitet og det kan man se etter at man har vasket dem 

Anonymkode: 457a3...8fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig stor forskjell på ullundertøy. 100% merino forteller bare hva slags ull (fra merinosau) som er brukt, ikke hvordan den er behandlet videre. Jeg er ingen ekspert, og kan ikke helt forklare hvorfor, men det har med hvordan selve ullen er vasket, spunnet, tykkelse på tråden, ulike teknikker, osv. Du får ofte det du betaler for (selv om noe er overpriset pga fancy merke). 

Anonymkode: 608c8...92d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er forskjell! Har sikkert med hvordan ulla er spunnet, hvordan strukturen i stoffet er osv. Jeg synes Devold varmer helt klart best av det jeg har prøvd. Ikke billig, men for en frysepinn som meg er det verdt det..

Anonymkode: b07de...ec3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med Pierre Robert ull, stilongsene er kjempegode og ikke minst varme.

Anonymkode: fcaa2...5ba

• Liker 2
Gjest Føsleguri
Skrevet

Til hverdagsbruk bruker jeg Pierre Robert ull og syns de er bra. Til turbruk bruker jeg Kari Traa eller Devold.

Skrevet

En del superundertøy er vel så varmt som tynn merinoull! F eks Swix. 
Er klar over egenskapene til ull hvis det blir fuktig/vått, men dere er ikke alltid relevant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på ullundertøy, og det er forskjell på hva slags bruk ullundertøy er betegnet på.

Ullundertøyet fra Cubus er bra det, og gjør det faktisk bra i tester, men er undertøy jeg ville brukt som mer ekstra lag til vanlig bruk vinterstid. Som en har på seg inne liksom, eller under annet tøy som et litt ekstra lunt lag.

For turbruk ville jeg valgt andre merker, går mye i janus her. Men heller ikke alle trøyer fra janus er like. Den jeg har på nå er tykk, mer som en genser, og kan brukes uten noe over. Mens jeg har andre trøyer fra janus i ull/silke som er mer underplagg igjen.

Anonymkode: ba843...b29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke nødvendigvis om dårlig vs bra ullundetøy. Ullundertøy er laget til ulik bruk. Noe ullundertøy er ment til bruk i kaldere klima enn andre og noe ullundertøy er ment å brukes når man holder på med fysisk aktivitet. Det står ofte på pakken hva ullundertøyet er ment brukt til. I tillegg står det ofte hvor  mye ull som er brukt per kvadratmeter. Om det er brukt dobbelt så mye ull på et like stort plagg så vil det jo generelt være varmere. 

Anonymkode: f0a5d...c99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lanullva er supert!

Anonymkode: c0c91...8d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kari traa er iallefall oppskrytt. Tåler ikke mye iforhold til pris.

Anonymkode: 90472...d82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...