AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Har et barn på ungdomstrinnet som akkurat har fått diagnose. Nå kan han ikke gå på skolen på en stund. Noen som vet hva elever på ungdomstrinnet har krav på av undervisning når de ikke kam være på skole? Orker ikke skrive så mye om hva som har skjedd, og vi vet enda veldig lite om hva som vil skje videre, men det er ikke snakk om Korona. Men han er vel nå i risikogruppe. Uansett, hadde vært fint om dere som har erfaring med fjernundervisning av syke elever kan gi litt info og dele erfaringer og tips. Tusen takk! Anonymkode: 208c5...0ef
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Først og fremst, dette var leit å høre. Dette blir sikkert mest riktig å ta dette med lege og med skolen. Dere har helt sikkert mange spørsmål. Barnet skal ha rett til undervisning og jeg mener den kan ha rett til utstyr også. Jeg kan dele noe positivt og det er at veldig mange barn får utbytte av å være sosial på internett/gaming. Håper dere får den hjelp og støtte dere trenger for at dette skal fungere godt. Anonymkode: 1c6c0...581
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Oj, der redigerte jeg slik det ble ille norsk. Anonymkode: 1c6c0...581
atropos Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Hei. Jeg jobber som lærer på barneskole, og ved langtidssykdom får elevene undervisning i hjemmet, og de har også rett til spes.ped hvis det er slik at de ikke kan følge med på ordinær undervisning. Legger ved link til udir sin side om saken. Det finnes en robot som kan være i klasserommet istedet for eleven og eleven kan kommunisere via roboten. Hvis barnet ditt er forsikret er det mange barneforsikringer som har en slik robot inkludert, eller så må dere ta kontakt med hjelpemiddelsentralen for å høre om de har slike til utlån. Legger ved link til roboten også. Klem til deg, håper det ordner seg ❤️ https://www.udir.no/regelverkstolkninger/opplaring/Elever-med-sarskilte-behov/Udir-6-2014/5/ https://www.noisolation.com/no/av1/ 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Er ikke skolen på gult nivå? Da er det nå parallellt hjemmeskole og vanlig skole på alle skoler. Om ungdommen din ligger på sykehis/institusjon kan han gå på sykehisets skole (smi-skolen heter det her, og de samarbeider med hjemskolen) Etter korona kan det også løses med videre hjemmeskole digitalt, eller fysisk hjemmeskole, ved at en lærer eller fagarbeider kommer hjem til dere. Anonymkode: 64ab5...7d9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 Takk for svar! Ja, vi må avtale et møte med skolen til uken, men jeg er en sånn person som trenger fakta og info når livet blir vanskelig. Det virker kanskje rart for noen å fokusere på det, men det er bare sånn jeg er. Og skolen har jo stengt, og starter ikke før på onsdag. Så er fint å høre andres erfaringer. Hjemmeskole pga. korona har fungert innmari dårlig. Elevene fikk bare tilsendt lekseplan. De fikk ikke undervisning i det hele tatt i den perioden. Men det var jo bare noen uker, nå er det snakk om lengre tid. Vi er på sykehuset nå, men etterhvert skal han flyttes hjem. Vi har andre barn hjemme, og han vil helst være hjemme også. Så tror vi skal få til det. Men han må jo få undervisning på en eller annen måte. Ellers vil han miste veldig mye skolegang med både dette nå pluss alt det de mistet pga. korona. Anonymkode: 208c5...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå