Gå til innhold

Skrelle hvitløk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad i hvitløk, men synes det er så irriterende å skrelle. Hvordan er det best å gjøre det? Jeg har sett at man kan riste dem inni et glass eller bolle, men det blir litt mye styr og jeg får det ikke helt til 

Anonymkode: 4b386...72b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg presser de med bladet på kniven. 

Anonymkode: e95c7...ede

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjøper ferdig knust på glass/tube 😂 lenge leve latskapen! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg bladet på kniven på dem og slå til den lett med knyttneven, så løsner skallet.

Anonymkode: d37a7...167

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper bare kinesisk hvitløk. Smaker mye bedre og er ikke delt inn i fedd, bare skall utenpå.

Anonymkode: a0de7...eb8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Legge dem i en boks og riste i ett min er for mye jobb? Er kjempe effektivt.

Anonymkode: 7d20e...89f

AnonymBruker
Skrevet

What?!?

Hva mener dere med vanskelig å skrelle?

Det er jo bare å dra av skallet...

Anonymkode: a7590...ec6

• Liker 2
Skrevet

Skrelle hvitløk er jo ikke no stress.. 🙄Eller bruker dere alle feddene, altså en hel hvitløk?? 🤨

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 18.52):

Jeg er så glad i hvitløk, men synes det er så irriterende å skrelle. Hvordan er det best å gjøre det? Jeg har sett at man kan riste dem inni et glass eller bolle, men det blir litt mye styr og jeg får det ikke helt til 

kjøp asiatisk hvitløk

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes noen som har tenkt på dette. :)
Tror det er på Jernia eller Kitchn, et lite rør av silikon elns som du legger feddet i, ruller mellom fingrene, og vipps!

Anonymkode: 7f601...efc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det finnes noen som har tenkt på dette. :)
Tror det er på Jernia eller Kitchn, et lite rør av silikon elns som du legger feddet i, ruller mellom fingrene, og vipps!

Anonymkode: 7f601...efc

Og det funker?

Skrevet

Hvis jeg skal skrelle mange fedd legger jeg de i en skål med varmt vann fra vannkokeren. Lar det ligge slik i 2-3 minutter mens jeg gjør andre forberedelser. De blir superenkle å skrelle av da!

AnonymBruker
Skrevet

Skrell alt på en gang og frys ned. Da slipper du å «styre» hver gang du skal bruke hvitløk og slipper matsvinn om du ikke bruker hvitløk så ofte :)

Anonymkode: f82c1...ace

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjøper frossen hvitløk. Den er revet eller hakket i biter. Bare å ta opp det du trenger. På denne måten slipper jeg å kaste så mye også, får aldri spist opp alle hvitløken før de er dårlige.

Skrevet

Skreller alltid fra bunnen der skallet er tykkest. Da kommer vanligvis alt på en gang.

Dersom feddene skal hakkes presser jeg dem litt under kniven slik at skallet sprekker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ganske mye hvitløk, men har aldri noensinne tenkt på hvitløk som vanskelig å skrelle?

Anonymkode: 64968...b80

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...