Gå til innhold

Hva skjer om jeg vasker håndklær på 90 grader?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vasker alltid truser, håndklær og sengetøy på 90 grader så det går som sagt bra. 

Anonymkode: ca93a...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ehm, er det ikke litt rart å selv bruke undertøy som en ukjent kvinne har blødd mensenblod i selv om du vet det er vasket rent? Såååå dyr kan jo ikke undertøyet være, da ville jeg nok kastet fremfor å vite dette. 

Anonymkode: d06ed...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ehm, er det ikke litt rart å selv bruke undertøy som en ukjent kvinne har blødd mensenblod i selv om du vet det er vasket rent? Såååå dyr kan jo ikke undertøyet være, da ville jeg nok kastet fremfor å vite dette. 

Hva om det er søstera di, ikke ukjent kvinne? 

Anonymkode: a2981...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vasker håndklær, truser, sengklær og skitne kluter på 90 grader alltid. Hadde kastet trusen ja men vasket håndkle osv. 

Anonymkode: b485f...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å vaske håndklær på 90 grader. Men jeg ville faktisk kastet trusa om jeg hadde lånt bort i en slik nødssituasjon. Og så syns jeg kompisen din kunne lånt bort håndkle til dama selv, helt merkelig at DU måtte stå for det altså. Truse og bind forstår jeg selvsagt. 

(Og hadde jeg selv måttet låne truse av andre ville jeg gitt tilbake en helt ny og ubrukt truse ...)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jaaa er jeg god kompis med nabo mannen, og han hadde en date over, som hadde et mensen uhell og hun var helt fra seg og gråt, så han løp og ringte på til meg, og jeg ga han en «jente i nød» pose med ren truse, et håndkle og et par bind 😂😂 dette var en av de røde dagene i jula og jeg har nå fått det tilbake, men det er jo litt søl på det... han naboen min har helt mensen fnatt, så han tørr jo ikke vakse eller ta på dette 🙄 Så da må jeg vaske det da 😂 Aner ikke hvem denne jenta er, og med det så vil jeg være HELT sikker på at ting er 100% rent om det går tilbake i mine skuffer 🤓 no hard feelings til den jenta om hu er her og leser dette, jeg hadde reddet en kvinne i nød med en slik pose igjen altså! 

ts

Anonymkode: fb3a4...bd7

Måtte le litt nå, hehe. Herlig med gode naboer:))

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Må vel ikke legge alle følelsene i det undertøyet. Det blir jo rent. Og skulle det være slik at følelsene likevel ble i undertøyet, ja da kaster man.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en gang lånet truser hos moren min. Det er ingen big deal, synes jeg. Det er jo mora, ingen fremmede person 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vasker alltid truser, håndklær og sengetøy på 90 grader så det går som sagt bra. 

Anonymkode: ca93a...a23

Sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vasker alt på 30-40 grader avhengig av dagsformen. Det fjerner skit/flekker. Bakterier er en naturlig del av livet, så ingen vits med 90 grader; ødelegger bare tekstilene på den temperaturen. 

Anonymkode: a58d6...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vasker alt på 30-40 grader avhengig av dagsformen. Det fjerner skit/flekker. Bakterier er en naturlig del av livet, så ingen vits med 90 grader; ødelegger bare tekstilene på den temperaturen. 

Anonymkode: a58d6...f7c

30/40 grader fjerner ingenting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde kastet den ekle brukte trusa. Kanskje er hun syk også 🤢

Anonymkode: 6214a...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror jeg hadde kastet trusa, kaster av og til truser jeg har blødd mye i selv. Særlig hvis jeg er på ferie eller ikke får vasket med en gang.

Anonymkode: 7caee...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er dette i det hele tatt et spørsmål? Trodde alle skjønte at det burde kastes med en eneste gang når andre har brukt det.

Anonymkode: 6f550...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er dette i det hele tatt et spørsmål? Trodde alle skjønte at det burde kastes med en eneste gang når andre har brukt det.

Anonymkode: 6f550...e01

Uansett hvem? Hva om det er søstera di? Mora di? 
Er du redd for at de er syke og kan smitte deg med noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blod fjernes med kaldt vann og flekkfjerner. Det er noe med enzymene i blod, som ikke går vekk i varmt vann - tverti i mot får varmt vann blodet til å feste seg enda bedre.

Så først, kjør en runde kald vask på 30 C i maskinen med det som har blodflekker. Så kjører du en 90 C etterpå, når blodet er borte i kaldtvannet.

https://paastell.no/blod/

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jaaa er jeg god kompis med nabo mannen, og han hadde en date over, som hadde et mensen uhell og hun var helt fra seg og gråt, så han løp og ringte på til meg, og jeg ga han en «jente i nød» pose med ren truse, et håndkle og et par bind 😂😂 dette var en av de røde dagene i jula og jeg har nå fått det tilbake, men det er jo litt søl på det... han naboen min har helt mensen fnatt, så han tørr jo ikke vakse eller ta på dette 🙄 Så da må jeg vaske det da 😂 Aner ikke hvem denne jenta er, og med det så vil jeg være HELT sikker på at ting er 100% rent om det går tilbake i mine skuffer 🤓 no hard feelings til den jenta om hu er her og leser dette, jeg hadde reddet en kvinne i nød med en slik pose igjen altså! 

ts

Anonymkode: fb3a4...bd7

Hadde kastet det. Vil nok fremdeles være merker i trusa selv om du har den på 90 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse renslighetstrådene på kg er artige. 90% av damene suger mannen sin (og halvparten svelger). Men å ikke vaske undertøyet og håndklær  på noe annet enn 90 grader er urenslighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...