Gå til innhold

VASKER MAN GRÅ KLÆR MED HVITVASKEN?!?!?

GRÅ KLÆR  

47 stemmer

1. 1. GRÅ KLÆR VASKES MED...

• ...HVITT TØY
      12
    • ..FARGET TØY
      35

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ELLER VASKER MAN DEM MED KLESVASKEN FOR FARGEDE/SVARTE KLÆR?§?§?!=!?

DERE MÅ HJELPE MEG!!! JEG VET IKKE DETTE!!!

Anonymkode: 875a7...dd0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vasket alle farger sammen. Selv røde klær går i samme maskin som hvite, aldri opplevd misfarging. 

Anonymkode: f0acf...155

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker grå klær så kan du gjøre det. Normalt vasker man så klart ikke grått og hvitt sammen 😊

Anonymkode: d885f...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei!!!! 

hvitt vaskes KUN med hvitt med mindre du vil at alle hvite klær skal bli gusje grått..! 

grått vasker jeg med andre mørke farger. 

Anonymkode: 64182...5a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har alltid vasket alle farger sammen. Selv røde klær går i samme maskin som hvite, aldri opplevd misfarging. 

Kan garantere deg at dine hvite klær ikke er hvite 😏

Anonymkode: d885f...a0f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er bare tull! Ikke hør på dette ts!! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alle farger sammen. Aldri opplevd at hvite klær har blitt grå. Har sammenlignet med helt nye, hvite klær. Null forskjell. 

Helt nye klær med sterke farger blir selvsagt vasket for seg selv første gangen. 

Anonymkode: bb5a9...bd0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker lyse farger sammen, dvs hvit, lys grå, lys rosa, lys blå osv. Tøy med mørkere farger, mørk grå, sterk blå, svart, rødt osv vasker jeg i en egen vask. 

Anonymkode: 30686...3fe

• Liker 13
Skrevet

Erfaren klesvasker, mor til 4 til unnsetning:

Sorterer slik:

1. Hvitt tøy som tåler 60 gr, typisk håndklær, kluter, truser og sokker. Kjører også lyse grå sokker/truser/t-skjorter her. Hvitt sengetøy.

2. Kulørt tøy som tåler 60. Som truser i naturfiber, og håndduker. 

3. Lys 40-vask. Hvite, og lyse pastellfargede klær som er merket med 40 gr. (Jeg har jenter)

4. Mørke klær på 40. Jeans, sorte t-skjorter og joggebukser. Dagligklær i mørke farger, deriblant mørkegrått. 

5. Finvask på 30, prøver også her å skille mørkt og lyst. 

6. ullvask. Alltid 30. Akkurat her går det bra å vaske lyst og mørkt sammen, er min erfaring. 

Tromler kun frotte.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 1/1/2021 at 6:29 PM, Helgeline said:

Erfaren klesvasker, mor til 4 til unnsetning:

Sorterer slik:

1. Hvitt tøy som tåler 60 gr, typisk håndklær, kluter, truser og sokker. Kjører også lyse grå sokker/truser/t-skjorter her. Hvitt sengetøy.

2. Kulørt tøy som tåler 60. Som truser i naturfiber, og håndduker. 

3. Lys 40-vask. Hvite, og lyse pastellfargede klær som er merket med 40 gr. (Jeg har jenter)

4. Mørke klær på 40. Jeans, sorte t-skjorter og joggebukser. Dagligklær i mørke farger, deriblant mørkegrått. 

5. Finvask på 30, prøver også her å skille mørkt og lyst. 

6. ullvask. Alltid 30. Akkurat her går det bra å vaske lyst og mørkt sammen, er min erfaring. 

Tromler kun frotte.

Men wow, det er jo minst 6, eller 8, klesvasker. Hvor ofte vasker du klær da? Hvordan i alle dager har du tid til det? 

Anonymkode: 656f2...ffe

Skrevet

Vasker ikke hver dag, men kan godt vaske 2-3 maskiner de dagene jeg har fri. Har to vaskemaskiner, og sorterer fex hvitvask rett inn i den ene maskina. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men wow, det er jo minst 6, eller 8, klesvasker. Hvor ofte vasker du klær da? Hvordan i alle dager har du tid til det? 

Anonymkode: 656f2...ffe

Ull og 30 gr vasker jeg kanskje en gang i uka. Det tar jo ikke særlig tid, maskina vasker jo klærne, så kan jeg være på Netflix el KG 😅

Og så er vask av klær omtrent det eneste «husarbeidet» jeg virkelig liker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker ikke grått sammen med hvitt. Vasker lys grått sammen med beige og mørk grått sammen med svart.

Anonymkode: 01897...c7d

Skrevet

Grått går fint sammen med svart/mørkt. Det er jo allerede grått så ingen fare for det. Enkelte hvite plagg tar svært lett til seg farge, nesten alle mine truser med hvite detaljer er blitt skikkelig grågrønn-stygge, så jeg tar ingen sjanser med hvitt mer.

AnonymBruker
Skrevet

Hvit vasker jeg med lys grått, men har alltid Vanish i hvitvask med sokker og truser. Da de alltid får farge fra sko eller bukser. 

Men det er typisk lys grå college klær som ikke farger over. 

Da holder det seg hvit og lys grått 😊 

Anonymkode: 524a8...869

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 18.21):

Dette er bare tull! Ikke hør på dette ts!! 

I en familie på 4 har jeg ikke tid til å vaske 10 maskiner i uka så jo, alt går i sammen:p 

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vekker litt liv i denne - hva vasker dere gult med? 🤯
Har hørt beige? Men eneste beige vi har er sengetøy, og det går på 60-90, så der kan jeg ikke hive inn vanlige gule klær…

Anonymkode: 434f7...0f9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker lys grått sammen med lys kulørt, og mørkt grått sammen med mørkt kulørt.

Jeg vasker gult sammen med andre lyse kulørte farger etter at jeg har forsikret meg om at den ikke farger av.

Anonymkode: 65261...9d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vasker lys grått sammen med lys kulørt, og mørkt grått sammen med mørkt kulørt.

Jeg vasker gult sammen med andre lyse kulørte farger etter at jeg har forsikret meg om at den ikke farger av.

Jeg glemte å si at jeg alltid bruker litt Vanish når jeg vasker lys kulørt vask.  Den hjelper til å bevare fargene.  :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pastell og lys grå som egen kategori. Og helhvitt for seg. 

Anonymkode: 2ea69...163

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vekker litt liv i denne - hva vasker dere gult med? 🤯
Har hørt beige? Men eneste beige vi har er sengetøy, og det går på 60-90, så der kan jeg ikke hive inn vanlige gule klær…

Anonymkode: 434f7...0f9

Kraftig gullfarge sammen med farget, svak gullfarge sammen med lyst. Jeg sorterer i to grupper, noen ganger tre om maskinen blir for full. Vi er familie på fem, og jeg vasker enten hver eller annenhver helg. Da blir det lys 60, lys 40 (her kommer alt lyst som ikke smitter over på hvitt og som ikke blir fine av å vaskes med mørke klær), mørk 60, mørk 40 (her kommer alt med kraftigere farger som ikke tar skade av å vaskes med mørke klær), nye mørke klær vaskes for seg. Noen ganger ullvask.

Håndklær, sengetøy, kluter, truser/boksere og noen ting av treningstøy og annet spesielt skittent går på 60 (en sjelden gang 90), resten går på 40, spesielt sokker som ødelegges i strikken med for mye 60 grader. Noen få ting har finvask på 30. Om noen av kategoriene må deles i to pga plass (Vi har stooor maskin), så kan fargene graderes.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...