Gå til innhold

Kjøpe 30-dagersbillett hver måned eller 365-dagersbillett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde DU valgt dersom du er avhengig av kollektivtransport?

Har personlig kjøpt 365-dagersbillett SONE 1 i OSLO siste tre årene fast men etter COVID-19 og hvor jeg ble permittert i en periode er jeg tvilende på hvilken kjøp lønner seg. 

Nye priser fra 31.januar 2021:

- 30 dagersbillett    kr 795 

- 365 dagersbillett  kr 7 950 (TO MND GRATIS). 

Anonymkode: b36bc...c62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil si mndsbillett. Ta bort juleferie, påskeferie, 5 ukers sommerferie og evt avspasering etc, så er du snart på samme pris. 

Anonymkode: 4f34e...558

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å kjøpe halvårskort når jeg hadde busskort, det var hos Skyss i Bergen. Du må regne på hvor mange turer du har i måneden og hva hver enkelt tur da vil koste, så ser du fort hva som lønner seg.

Anonymkode: ca3cf...536

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vil si mndsbillett. Ta bort juleferie, påskeferie, 5 ukers sommerferie og evt avspasering etc, så er du snart på samme pris. 

Hjelper jo lite om man går tom uka etter påske feks? 

Endret av strawberry
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg pleide å kjøpe halvårskort når jeg hadde busskort, det var hos Skyss i Bergen. Du må regne på hvor mange turer du har i måneden og hva hver enkelt tur da vil koste, så ser du fort hva som lønner seg.

Anonymkode: ca3cf...536

Dessverre tilbyr ikke Ruter halvårskort i OSLO/VIKEN. Hvis det var tilbudet eksisterte hadde jeg gått for det. 

Anonymkode: b36bc...c62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde årskort før korona. Den dagen vi må tilbake på kontoret tar jeg kanskje månedskort i en periode, til vi er noenlunde sikre på at vi ikke blir sendt hjem igjen. 

Anonymkode: f99d1...4a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

etter COVID-19 og hvor jeg ble permittert i en periode

Mener å huske at man kan sette det på pause? 

Anonymkode: cd4cb...73a

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener å huske at man kan sette det på pause? 

Anonymkode: cd4cb...73a

Ikke pause (i Ruter i hvert fall), men man kan få igjen den delen man har betalt og ikke fått brukt, minus et gebyr)

Anonymkode: f99d1...4a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De fleste reiser da litt rundt selv i ferier, jeg sitter hvert fall ikke på samme holdeplass i byen i løpet av de 5 ukene totalt som jeg har ferie.  Reiser ikke ut av landet i fem uker.

Jeg kjøper av den grunn årskort. I det lange løp er det mye å spare. Jeg har dog ikke særlig med hjemmekontor da. Og liker friheten til å dra rundt. 

Anonymkode: 863d6...48b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...