Gå til innhold

Får jeg plassert spisebordet her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en liten spisestue som er 275*255 stor. Er et bord jeg virkelig ønsker meg som er 200cm langt, finnes ikke kortere i den modellen.. Det naturlige i spisestuen er at bordet plasseres på 253cm siden. Det betyr at det er kun er 53 cm å passere bordet på. Er det for lite? Eller går det greit? Tegningen viser hvordan det ser ut. De gule er kjøkkenbenk. Ser veldig smalt ut mellom kjøkkenbenk og vegg, er 100cm :)

516B9A3E-14AA-40F0-A007-C106B4F5322B.jpeg

Anonymkode: 6032e...c90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er alt for smalt, og kommer til å irritere deg hver gang du skal smøye deg forbi. Men du har jo stor stue, hvorfor ikke sette det der?

Anonymkode: b4f05...e0f

• Liker 2
Skrevet

For smalt i lengden ja, men tenk heller nytt og kreativt hvis du har plass andre steder. Det kan bli mye bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sette bordet andre veien? Siden veggen er lengere på den siden. De U ene jeg har tegnet, er stoler 😂 

Om du ikke har 6 folk ved bordet til hver middag, så kan det stå enda litt mer mot veggen, slik at det blir mest mulig plass til å gå og ferdes forbi bordet i hverdagen 😊

0391FD43-1094-43DC-A255-621995617B12.jpeg

Anonymkode: e9ce9...b39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å sette bordet andre veien? Siden veggen er lengere på den siden. De U ene jeg har tegnet, er stoler 😂 

Om du ikke har 6 folk ved bordet til hver middag, så kan det stå enda litt mer mot veggen, slik at det blir mest mulig plass til å gå og ferdes forbi bordet i hverdagen 😊

0391FD43-1094-43DC-A255-621995617B12.jpeg

Anonymkode: e9ce9...b39

Haha, takk for forslag!😄 eneste der er at jeg liker ikke når man sitter med ryggen så tett til veggen, så man ikke kan komme seg ordentlig rundt! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen, hvor mye plass tenker dere man trenger å ha for å gå fint forbi?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et annet bord, som passer inn i boligen din og som kan trekkes ut når du får gjester. 

Anonymkode: 96c2e...5e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Ts igjen, hvor mye plass tenker dere man trenger å ha for å gå fint forbi?

du burde tenke 100-120 cm. 120 cm vil oppleves som romslig, 90 cm vil oppleves som litt trangt.

Du kan jo selvsagt kjøpe smalere bord, og stoler som går helt inn under bordet, for å spare tid. Men der du tenker å plassere spisebordet med 6 stoler, ser ikke ut som et rom der er det hyggelig å sitte for så mange. Blir ikke det fort varmt og klaustrofobisk uansett? Og forresten, du kan vurdere rundt bord. 

Anonymkode: 3589f...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant også et drømmespisebord som er litt for stort.

Jeg har en liten "gang" på ca. 70 cm der jeg må gå mellom bordet og kjøleskapet/kjøkkenbenken. 

Den er midt i leiligheten, jeg må gå gjennom den for å komme meg fra stua/soverommet til kjøkkenet/badet/gangen, så jeg går gjennom der noen ganger i løpet av en dag. 

"Gangen" er 79 cm bred fra bordet til kjøleskapet (75 cm hvis jeg regner fra håndtakene på kjøleskapet). Jeg har stoler med armlener, så de går ikke helt under bordet, det er 64 cm fra stolryggen til kjøleskapet. 

Jeg synes det går helt fint. Kan gå helt normalt, trenger ikke smyge meg (og jeg er tjukk).Det er litt irriterende når jeg rydder eller bærer på ting, men da mest fordi jeg dulter borti stolene. 

Jeg tror 53 cm hadde blitt for trangt hos meg. Men hvor mye går du inn og ut av soverommet? Hvis det ikke er så mye trafikk der, og du ikke har tenkt å sette stol der eller henge ting på veggen, kan det vel gå.

Kommer vel også an på hvor mye besøk du har. Jeg er som regel bare meg, men når det er flere som beveger seg rundt blir det lett trafikkork og dulting. (Når jeg har middagsbesøk er det kjempeplagsomt. Da må noen sitte i denne "gangen", og da er det umulig for andre å komme seg mellom badet/kjøkkenet og stua/soverommet.)  

Anonymkode: f2fda...ea8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 19.31):

Haha, takk for forslag!😄 eneste der er at jeg liker ikke når man sitter med ryggen så tett til veggen, så man ikke kan komme seg ordentlig rundt! 

Er det mulig å flytte bordet inn i stua når du får gjester? Altså, å til hverdags ha bordet plassert slik ABb39 tegnet, men når du får gjester så flytter du bordet inn i stua sånn at det er godt med plass rundt?

Anonymkode: 6d2a6...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke få en snekker til å lage tilsvarende bord, bare litt kortere da? 

Ellers er det jo enormt med lekre spisebord. Jeg tror det blir vel smalt, og for smalt andre veien også. Man vil jo helst ikke gå over bordet når man skal sette seg ned. 

Anonymkode: fc59a...0f8

Skrevet

Kjøp et rundt bord med ileggsplate

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...