AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Hei. jeg og min datter bor i en liten leilighet. Hun vil gjerne ha besøk, og det synes jeg er hyggelig. Men blir usikker på hvor mye «space» jeg skal gi dem? når de er på hennes rom er d jo lett. Men hvor mye samspill har dere med deres barn + gjester når de har besøk og fx er i stuen og ser på film? jeg trekker ut på kjøkkenet etc og driver m litt småting. Men lar dem stort sett være i fred. hva gjør dere andre? vil jo gjerne sitte i stuen jeg og, men samtidig ikke invadere dem. Er ikke så mye å drive med i en 2 roms leilighet liksom... Anonymkode: fbaf5...1cf
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Vil jeg sitte i stuen og slappe av, kan barna gå på rommet å leke. Anonymkode: ffce5...1bc 11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Kan de ikke leke på rommet til datteren din ?
Kenelz Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Stuen er fritt for alle 😊 Kan hjelpe på situasjonen om barnet har eget brukt tv på rommet sitt? Så om hun vil ha en filmkveld med vennene sine så holder de seg til soverommet? 6
Witchita Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Med mindre hun har TV på rommet slik at de kan være der å se på film, så må du også få oppholde deg i din egen stue selv om barnet har besøk. 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Øreklokker med støydemping 👍 Setter på en film/serie/radio/lydbok selv, på telefon/nettbrett og har strikking/kryssord/tekopp i godstolen litt mer i hjørnet av stua som er mitt kosested. Da både gir jeg dem rom, men hygger meg likevel i stua Anonymkode: 6bca1...923 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Når mine barn har besøk er de på rommene sine, og der har de også TV. Meget sjelden de oppholder seg i stua. De har store rom, så hverken de eller jeg ser noe grunn til at de skal oppholde seg så mye i stua. Anonymkode: 9eac5...ec9 1
Daria Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 (endret) Du kan vel sitte i stuen uten å være en del av det de holder på med eller blande deg i samtalen? I en familie og med begrenset plass kan man sjelden regne med å få alene i stua - men det går begge veier. Jeg må si jeg synes det er litt trist når det stadig - og ikke bare i denne tråden - snakkes om at barn som leker og/eller har venner på besøk må holde seg på rommet, evnt i kjeller/loftsstue. Jeg er vant med at stua var for alle - man måtte finne seg i at det også var andre der og ta hensyn til det, men med mindre det var noe helt spesielt ble ingen forvist derfra. Endret 1. januar 2021 av Daria 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Her er stuen for alle. Jeg har en tre roms, og to barn. Tenåringen har det største soverommet av akkurat denne grunn. Da har hun plass til både seng, og et lite hjørne en mini sofa fra IKEA og en tv, og vil de være i fred får de være der. Stuen brukes av alle som vil. Anonymkode: 8c2ec...3f6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Unga er på rommet stort sett. Hvis de vil væte i stua så kan jo jeg feks gå på soverommet og ligge I senga og se på iPad. Anonymkode: 0882b...1af
Guddla Skrevet 2. januar 2021 #11 Skrevet 2. januar 2021 Her har de egne rom å være på om de ønsker. Stuen er for alle, så de må gjerne se en film men da er vi gjerne flere der også. Privatliv blir på rommet.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #12 Skrevet 2. januar 2021 Jeg er i stua uansett, dersom jeg ikke har annet å gjøre. Barnet mitt og besøket velger selv hvor de vil være i utgangspunktet (sender dem på rommet hvis de støyer), barnet har stort rom med tv og spillkonsoller, så de kan fint være der hvis de vil være i fred for meg. 😛 Er de i stua snakker jeg med dem innimellom, jeg later ikke som jeg ikke er her liksom. De vil som regel være mest i stua, så jeg tror ikke min tilstedeværelse plager dem nevneverdig. Anonymkode: 44006...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå