Gå til innhold

Venninne og hennes nye "loveinterest"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som nylig har blitt skilt etter et brutalt og svært vanskelig brudd med en mann som viste seg å være noe helt annet enn det hun trodde. Hun har etter bruddet pleid flere nye "interessenter", men nå er det èn hun har peilet seg inn på. Jeg har et yrke som gjør at jeg vet mye om mange, informasjon som jeg ikke kan dele med andre grunnet lovpålagt taushetsplikt som jeg respekterer fullt. 

Jeg har fått kjennskap til denne mannen gjennom en kollega, som har delt informasjon om han som jeg ser på som svært alvorlig, og jeg er dypt bekymret for min venninne som ser ut til å gå inn i et forhold med denne mannen. Informasjonen jeg har stammer ikke fra min arbeidsplass i så måte, men fra kollega som er kjent med ting privat. Det kan uansett, om jeg skulle delt informasjonen med min venninne se ut som jeg deler informasjon fra min arbeidsplass, og dette er ikke noe jeg vil ha på meg.

Jeg blir helt uvel og kvalm av situasjonen, og vårt vennskap er nå preget av at hun "skjuler" kontakten med denne mannen. Jeg uttalte tidligere til henne at hun kanskje ikke burde inngå i et forhold med mannen, dette var det eneste jeg følte var legitimt å si. Hun roet da ned kontakten en periode, men nå har det blusset opp igjen. 

Hvordan i alle dager skal jeg kunne støtte henne når jeg ser at hun nok en gang år inn i en felle, som potensielt blir verre enn den hun har kommet seg ut av?? Jeg vil bare gråte, jeg er helt fortvilt. Jeg føler også at hun har null tillit til meg når hun så tydelig ikke tar "hintet" jeg har gitt. Stiller store spørsmål med vennskapet vårt når hun også går bak min rygg med hvite løgner og unngåelser når vi nærmer oss temaet "han". Forstår at hun ikke ønsker at jeg skal vite så mye, når hun  er av oppfatningen av at jeg er negativ til denne mannen, men betyr vårt vennskap så lite for henne? 

Anonymkode: 33024...2df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke legg deg opp i det. Venninnen din er av typen som velger seg feil fyr uansett hvem det er, og hun må nok i adskillig terapi før hun kan gjøre noe med mønsteret sitt.

Skrevet

Ikke bland deg, veninnen din vil nok ikke se at du prøver å hjelpe og det ender med at du er den slemme 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si: 

Jeg har informasjon om denne mannen jeg ikke kan dele grunnet taushetsplikt. Men du må holde deg unna han. 

Anonymkode: 954ec...b7a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...