Gå til innhold

Vaske toalettsete

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vasker du toalettsete med? Overalt står det hva man bør bruke nedi doet når man skal vaske, men aldri på toalettringen. Jeg har lyst å bruke noe miljøvennlig. 

Anonymkode: 6c30a...0f1

AnonymBruker
Skrevet

Engangsservietter 

Anonymkode: 0fb7b...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Toalett sete mitt trekker til seg farge (bæsj) så får det ikke rent så må bytte hele sete

Anonymkode: c53dc...790

Skrevet

Jeg bruker klor. 
Har prøvd våtservietter, men alt støvet som samler seg er vanskelig å fjerne uten å bruke mange servietter 

AnonymBruker
Skrevet

"klar" er en mer miljøvennlig serie som fås på de fleste butikker, eddik er åså fint å vaske med og dreper bakterier. (lukten forsvinner fortere enn klor! 😄 )

Anonymkode: 2c9e8...66e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker antibac eller klor. 

Anonymkode: 67936...ad7

AnonymBruker
Skrevet

Tar av hele toalettsete og slenger det i dusjen. Sprayer inn med klorin på alle sider og lar det virke litt. Så spyler jeg det rent med glovarmt vann. Tørker med tørkepapir eller en klut som vaskes etterpå (brukes bare til dette formålet og ingenting annet). 

Anonymkode: 176d6...0de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

"klar" er en mer miljøvennlig serie som fås på de fleste butikker, eddik er åså fint å vaske med og dreper bakterier. (lukten forsvinner fortere enn klor! 😄 )

Dreper eddik bakterier? 

Anonymkode: 0c273...546

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dreper eddik bakterier? 

Anonymkode: 0c273...546

Ja men da må du ha 50/50 eller mer eddik i vaskevannet om du vil drepe bakterier :) Fint å vaske kjøleskap og bad med. Dreper mugg og bakterier og forebygger kalk i dusjen, men skal du vaske andre ting ville jeg tatt det ned til 10% eddik i vannet ( 1/10)  Kan brukes som tøymykner, da er det en dl per vask (dette fjerner lukt åså både fra maskin og klær)

Det er snakk om vanlig hvit eddik her. Billig og miljøvennlig! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja men da må du ha 50/50 eller mer eddik i vaskevannet om du vil drepe bakterier :) Fint å vaske kjøleskap og bad med. Dreper mugg og bakterier og forebygger kalk i dusjen, men skal du vaske andre ting ville jeg tatt det ned til 10% eddik i vannet ( 1/10)  Kan brukes som tøymykner, da er det en dl per vask (dette fjerner lukt åså både fra maskin og klær)

Det er snakk om vanlig hvit eddik her. Billig og miljøvennlig! 

1 dl!? Jeg bruker 1-2 korker/ss🤣

Anonymkode: 406ed...42c

AnonymBruker
Skrevet

Har helt sluttet med dosete nettopp pga dette. Masse kriker og kroker og ekkelt å rengjøre. Skrudde av hele og nå er det mye enklere å vaske. Sprayer på salmiakk og grønnsåpe og det jeg har tilgjengelig og bare spyler med rykende varmt vann fra dusjen. 

Anonymkode: af233...5e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Har helt sluttet med dosete nettopp pga dette. Masse kriker og kroker og ekkelt å rengjøre. Skrudde av hele og nå er det mye enklere å vaske. Sprayer på salmiakk og grønnsåpe og det jeg har tilgjengelig og bare spyler med rykende varmt vann fra dusjen. 

Anonymkode: af233...5e6

Hææææ? Sitter du rett på porselenskanten?

Anonymkode: 971ee...00b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...