AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Har vært sykemeldt siden august og har hatt en gjennomsnitt lønn på ca 9000kr, og har da i de siste månedene fått utbetalt dette utenom desember! Fikk da utbetalt ca 4000kr og da jeg spurte sjefen min om dette så fikk jeg som svar fra han at det skal stemme og at han har misforstått den nye ordningen for timeplanen (???) og at han mener jeg har fått utbetalt for mye i det siste månedene. I arbeidskontrakten er det oppført ca 25% stilling, men har i flere måneder jobber langt mer enn det. Noen som vet om sjefen har tatt feil? Han har nå sletter mange av de oppførte timene mine fremover (har bevis) selv når jeg er sykmeldt. Anonymkode: df903...5c4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Ingen som kan svare? Anonymkode: df903...5c4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Du skal få beregnet ut gjennomsnitt fra hva du har jobbet de siste tre mnd før du ble sykemeldt. Anonymkode: 9a009...444 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal få beregnet ut gjennomsnitt fra hva du har jobbet de siste tre mnd før du ble sykemeldt. Anonymkode: 9a009...444 så stillingsprosenten har lite å si dersom man har jobbet langt mer enn det? Eks i kontrakten: 20% men arbeidstimene tilsvarer ca 80%? Da har jeg fått utbetalt langt lavere! Takk. Anonymkode: df903...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): så stillingsprosenten har lite å si dersom man har jobbet langt mer enn det? Eks i kontrakten: 20% men arbeidstimene tilsvarer ca 80%? Da har jeg fått utbetalt langt lavere! Takk. Anonymkode: df903...5c4 Stemmer. Jeg hadde feks 80% stilling, jobbet nærmere 100, og nav regnet da ut fra hva jeg faktisk hadde jobbet. Anonymkode: c38f4...2a7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Stemmer. Jeg hadde feks 80% stilling, jobbet nærmere 100, og nav regnet da ut fra hva jeg faktisk hadde jobbet. Anonymkode: c38f4...2a7 Jeg får ta kontakt med nav på mandag og høre med dem. Ble sykmeldt midten av august, regner man da lønnen fra august eller fra juli? Dersom man ikke har hatt lønn i mai pga perm (var student så fikk ikke erstatning da) teller man da juli, juni,(ikke mai da inntekten var 0), april? Anonymkode: df903...5c4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): så stillingsprosenten har lite å si dersom man har jobbet langt mer enn det? Eks i kontrakten: 20% men arbeidstimene tilsvarer ca 80%? Da har jeg fått utbetalt langt lavere! Takk. Anonymkode: df903...5c4 Stillingsprosent har ingenting å si. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får ta kontakt med nav på mandag og høre med dem. Ble sykmeldt midten av august, regner man da lønnen fra august eller fra juli? Dersom man ikke har hatt lønn i mai pga perm (var student så fikk ikke erstatning da) teller man da juli, juni,(ikke mai da inntekten var 0), april? Anonymkode: df903...5c4 Det skal beregnes gjennomsnitt av de tre siste kalendermånedene før første fraværsdag. Dvs. april, mai og juli. Har du ikke hatt lønn pga varierende arbeidstid i mai, så skal den måneden likevel regnes med men med null i inntekt. Dvs. hvis 9000 er normal månedslønn: (9.000+0+9.000)/3=6.000. Men vet ikke hvordan det er med perm. Det finnes unntak, jeg ville ringt nav. Anonymkode: 9a009...444
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Hva du har avtalt av vakter fremover har ingenting å si. NAV beregner hva du skal ha ut fra hva du har tjent de siste 3 eller 12 månedene før du ble syk. Arbeidsgiver skal gi nav de opplysningene nav ber om, men har ellers ingen innvirkning på hva du får av sykepenger, Kontakt nav dersom det er noe feil. Anonymkode: 78f7a...25b
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får ta kontakt med nav på mandag og høre med dem. Ble sykmeldt midten av august, regner man da lønnen fra august eller fra juli? Dersom man ikke har hatt lønn i mai pga perm (var student så fikk ikke erstatning da) teller man da juli, juni,(ikke mai da inntekten var 0), april? Anonymkode: df903...5c4 Da har du nok ikke opparbeidet deg nok penger før du ble sykemeldt. Jobbet du noe når du studerte, eller gikk du nesten rett fra studie til sykemelding? Anonymkode: 91fad...ceb
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du nok ikke opparbeidet deg nok penger før du ble sykemeldt. Jobbet du noe når du studerte, eller gikk du nesten rett fra studie til sykemelding? Anonymkode: 91fad...ceb Jobbet 100% i 2 år, gikk ca 4 mnder uten jobb i 4-5 mnder, fikk ny jobb og jobbet da langt over stillingsprosenten. Jobbet i 6 mnder før jeg ble sykmeldt. Anonymkode: df903...5c4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 Er gjennomsnittslønn fra siste 3 mnd. Da blir det vel mai, juni og juli. Anonymkode: 38dd3...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå