Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter på å sove lenge, annen hver dag. Har en på 4 og 9 år. Vi er begge b- mennesker og er våkne lengre nå i ferien. Barna sover begge til kl 08.15 ca, og da sover den ene til 11, mens den andre står opp m barna. 

Hadde bedt om en avtale om at dere kan bytte på det, uavhengig om han mener de kan klare seg selv. 

Anonymkode: 90951...6a9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter på å stå opp i helgen og i ferien, og den som får sove lenge står opp innen klokka 10. Nå som jeg er gravid er det jeg som får sove lenge omtrent ni av ti ganger. Det hadde vært helt uaktuelt om mannen min sov til 11-12 og kastet bort hele dagen vi kunne hatt sammen. 

Anonymkode: 822fe...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Merker at om vi sover lenge i ferier så blir vi også mindre opplagte gjennom dagen. Jeg synes ingen foreldre skal ha som vane å stå opp klokken 12, 10 er det seneste jeg vekker mannen her i huset. Det er ikke de store barnas ansvar å ta seg av 5-åringen, og den er også for liten til p ta ansvar for seg selv. 

Anonymkode: d9770...097

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min sover til han våkner, akkurat som meg og de to tenåringene. Vi sover faktisk ganske lenge på formiddagen når vi har fri og ikke skal noe spesielt.

Anonymkode: 128f9...0df

AnonymBruker
Skrevet

Min mann sover så lenge han vil, barna våre er så store at de trenger ikke tilsyn.

Da de var mindre tok vi annenhver morgen i helger og ferier.

Anonymkode: fa9a0...43b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt at mannen sov så lenge, hadde kastet en bøtte isvann over han...

Anonymkode: 5e533...c62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerte stort på "til 12", også før jeg leste at dere har tre barn... 

Vi har ikke barn. Men han står opp i normal tid for et voksent menneske, 8-9 i helgene, slik at vi kan ha en normal hverdag sammen, med felles aktiviteter og hverdager.

Anonymkode: 11930...a63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn da, men sover til rundt 11-12 begge to. Og legger oss rundt 03. Dette er i helger, da. Jeg står opp 8:30 hverdager for å gå på jobb, men mannen min jobber for det meste ettermiddag/kveld, og står da opp rundt 10. 

Dersom vi hadde hatt barn hadde det selvsagt vært noe annet, og vi måtte enten stått opp sammen, eller bytte på å få en sovedag. Det er ikke noe mer logikk i at han alltid skal få sove ut mens du må opp tidlig, TS.

Anonymkode: 042a9...eca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mann sover så lenge han vil, barna våre er så store at de trenger ikke tilsyn.

Da de var mindre tok vi annenhver morgen i helger og ferier.

Anonymkode: fa9a0...43b

De trenger jo ikke bare tilsyn... Det er jo hyggelig for barna å ha foreldre som er tilstede og ikke sover vekk halve dagen hver gang de har fri

Anonymkode: 78525...6f5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mannen står opp i 8-9-tiden, så våkner jeg i 10-tiden til lukten av kaffe og knitrende ovn. Så drikker vi kaffe og prater en times tid før vi spiser frokost.

Ungdommene/studenten står opp fra 11-14, evt blir de vekket til frokost i 11-tiden. Når de var små sto vi opp annenhver dag,  den som sov lengst sto opp kl 10.00 til frokost. 

Anonymkode: 5fb5a...53f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I hverdagen står vi begge opp i 5-tiden, i helgene får han sove ut (jeg er i permisjon så tar alle netter, og står opp med den lille mirhenfuglen i helgene). Men sove ut er til 8-tiden eller noe. Klokken 12 var veldig sent synes jeg, så skjønner godt du blir irritert. 

Anonymkode: d7757...d73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter på å sove ut, den som sover ut pleier å stå opp mellom 10 og 11. Barna er våkna fra 5-6 på morgenen, så 4-6 timer alene med de, holder i massevis. 

Vi tenker veldig mye på hvordan den andre har det. 

Anonymkode: 79562...08a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at om man har unger, får man komme seg opp om morran. Spise frokost sammen, være sammen. Min mann sov alltid til minst ett, jeg måtte vekke han til middag. Tenk å drite i hele barndommen til ungene dine for å sove. Til slutt gadd jeg ikke det lenger, han er en eks. 

Anonymkode: 647c9...3a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært stor fornøyd om samboer sto opp i 11-12 tiden. 

Nå som han har hatt ferie har han stått opp 16-17, og når han jobber står han opp 14-15.

Gleder meg skikkelig til det kommer barn om noen få uker. 

Anonymkode: 1ef8e...746

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en sovemann.. I dag fikk jeg han opp litt før kl 13. Barnehagebarnet vårt og jeg, som snart er høygravid, stod opp litt før 0830. Vanligvis står barnet opp mellom kl 0600 og 0730 og jeg tar 99 % av alle morgener. Har prøvd å ta hver sin dag i helgene, men jeg får enten ikke sove igjen viss jeg blir vekket eller så våkner jeg av at de bråker. 

I stedet for må far legge barnet 95 % av alle kvelder. Det funker sånn tålelig greit, men det er kjedelig at vi ikke kommer skikkelig i gang med dagen før det er lunsjtid. 

Spent på hvordan det blir når vi snart får barn nr to og jeg sikkert er mer våken på natten. 😬

Anonymkode: 138cd...26b

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sunt å sove mer enn 8-9 timer. Google det og vis ham det. Ham har gått inn i en ny REM søvn, og våkner mindre opplagt.

Anonymkode: 0fd90...237

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en dame som påstår at hun har stort søvnbehov og sover alltid lenge visst hun har muligheten. Hun forstår ikke meg som klarer meg med 6-7 timer søvn. Uansett når tid jeg legger meg så er jeg alltid først oppe neste morgen.

Men det er klart visst du hadde behov for å sove ut innimellom så burde dere bytte på det.

Jeg for min del har vent meg til det og synes i grunnen det er litt koselig og ha denne tiden alene sammen med ungene. Da kan vi kose oss og finne på mye morsomt sammen, litt sånn egentid. 

Sove seg frempå tror jeg ikke er mulig, søvn er ikke noe som akkumulerer seg. Men tror ofte de som sover lenge og mye også har lagt seg til en uvane, og at du blir faktisk mindre opplagt av for mye søvn og kommer inn i en dårlig sirkel.

Anonymkode: cf36d...e29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann sover til 18:00! Vi har kun en datter på 8 mnd nå.

Anonymkode: 828de...066

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde vært stor fornøyd om samboer sto opp i 11-12 tiden. 

Nå som han har hatt ferie har han stått opp 16-17, og når han jobber står han opp 14-15.

Gleder meg skikkelig til det kommer barn om noen få uker. 

Anonymkode: 1ef8e...746

Når legger han seg? 

AnonymBruker
Skrevet

At dere gidder å ha sånne menn! Hva slags familieliv er det der egentlig?

Anonymkode: 1b6d6...84b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...