Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min sovet til kl 12 hver helg om han får lov. I jula har han stått opp 11-12 hver dag og det plager meg skikkelig. Nok til at jeg kan gå å irritere meg over det i perioder hele dagen. Vi har tre barn på 5, 10 og 14 og jeg synes det er så kjedelig å komme igang med dagen så sent. Jeg vet jeg kan gjøre ting med ungene alene før han står opp men vil jo gjerne være sammen som en familie. Har prøvd å ta det opp mange ganger men han sier han trenger de timene med søvn. Synes dere han har «rett» til å sove så lenge eller burde jeg sette ned foten?

Anonymkode: 26b63...471

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går dere og legger dere samtidig da? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på hvor mye søvn man trenger. Noen er typisk morgen menneske, mens andre ikke fungerer før klokken 12 på formiddagen. Jeg er selv sistnevnte, og sliter med å våkne å sliter meg gjennom første del av arbeidsdagen. Hun er derimot kjempeopplagt om morgenen og er trøtt lenge før klokka er 22 på kvelden. Jeg er på mitt mest opplagte klokken 21.00.

Anonymkode: 187c6...d81

• Liker 5
Skrevet

Hvis han har tre barn i den alderen kan han jo ikke sove til kl 12!

Eller tenker han at det er ditt ansvar å stå opp med dem?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Snedig skrev (3 minutter siden):

Går dere og legger dere samtidig da? 

Ja nesten alltid. Om noe så legger han seg før meg. Jeg vet man trenger ulik mengde søvn men ingen trenger 12-14 timer? Energinivået på dagtid virker ikke å bli noe bedre av det heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han sover fortsatt nå...

Anonymkode: 7c780...c12

AnonymBruker
Skrevet
Batteri skrev (2 minutter siden):

Det er jo det som skjer. Han behøver ikke tenke det en gang.

Anonymkode: 1e9a8...ccb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er stor forskjell på hvor mye søvn man trenger. Noen er typisk morgen menneske, mens andre ikke fungerer før klokken 12 på formiddagen. Jeg er selv sistnevnte, og sliter med å våkne å sliter meg gjennom første del av arbeidsdagen. Hun er derimot kjempeopplagt om morgenen og er trøtt lenge før klokka er 22 på kvelden. Jeg er på mitt mest opplagte klokken 21.00.

Anonymkode: 187c6...d81

Samme her, men so mor med barn i huset må jeg bare ta meg sammen. Er 0% synd på meg. 

Mannen og jeg står opp samtidig. Hver dag.

Anonymkode: bd4a3...488

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mannen min sovet til kl 12 hver helg om han får lov. I jula har han stått opp 11-12 hver dag og det plager meg skikkelig. Nok til at jeg kan gå å irritere meg over det i perioder hele dagen. Vi har tre barn på 5, 10 og 14 og jeg synes det er så kjedelig å komme igang med dagen så sent. Jeg vet jeg kan gjøre ting med ungene alene før han står opp men vil jo gjerne være sammen som en familie. Har prøvd å ta det opp mange ganger men han sier han trenger de timene med søvn. Synes dere han har «rett» til å sove så lenge eller burde jeg sette ned foten?

I hverdagen står jeg først opp i helgen min mann.

Han tar de minste barna ut på tur og ringer og vekker meg når de skal hentes

AnonymBruker
Skrevet
Batteri skrev (2 minutter siden):

Hvis han har tre barn i den alderen kan han jo ikke sove til kl 12!

Det er egentlig annenhver dag men nå mener han de er så store at de klarer seg selv til vi står opp. Ender med at de drar meg opp av sengen fordi de ikke vil være alene. Jeg har ikke hjerte til å si nei til dem og orker ikke konflikten med han dersom jeg tvinger opp han heller. Han ser ikke problemet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han sover fortsatt nå...

Hæ? Han har 3 barn og velger å sove til etter 16 på ettermiddagen ?

Det der hadde jeg ikke orket. Mindre slitsomt å være alenemor, da slipper du å irritere deg. Pluss at han må faktisk trå til de gangene han har barna.

Du må være verdens mest tålmodige sjel. 

Anonymkode: feab0...a13

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er egentlig annenhver dag men nå mener han de er så store at de klarer seg selv til vi står opp. Ender med at de drar meg opp av sengen fordi de ikke vil være alene. Jeg har ikke hjerte til å si nei til dem og orker ikke konflikten med han dersom jeg tvinger opp han heller. Han ser ikke problemet.

Han mener at en 5-åring kan klare seg alene til kl 12? Jeg hadde skilt meg for lengst..

Anonymkode: 65e2d...01c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det der hadde jeg ikke orket. Mindre slitsomt å være alenemor, da slipper du å irritere deg. Pluss at han må faktisk trå til de gangene han har barna.

Den der er det ikke jeg som har skrevet. Han sto opp kl 12 i dag.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er ikke ts! Han har barn og jeg har det. Men de er ikke her nå ☺

AnonymBruker
Skrevet

Den som får sove lenge, sover til ca 9. Kanskje 10 hvis det er meg. 

Å sove til 12 fungerer ikke med barn. 

Anonymkode: bc99d...810

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke fungert her med en krabat på 1,5 år, vi står opp annenhver dag i helgen (hvis han ikke jobber, da våkner vi når han reiser 6.15). Den andre sover til mellom 8 og 9 ca, litt avhengig av støynivå osv.. 

Jeg ser for meg når hun blir større at det ikke blir noe senere enn 10 på mannen, han er b-menneske men har en jobb hvor han starter tidlig og kan ikke snu døgnet i helgene uansett. Noe lenger enn kl 10 da får ungen(e) vekke han, eller meg om jeg mot formodning skulle sove så lenge..

Anonymkode: c1791...b10

AnonymBruker
Skrevet

Vi gjør det sånn at han får sove natten gjennom, og står da opp med de minste som står opp 0530/6 også står jeg opp 8. Fungerer veldig bra her med klar avtale. Da sover han 8-9 timer og jeg til sammen rundt 7 timer pga jeg også tar nattevåk. 

Anonymkode: f5875...44e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jobber han hele året eller har en fryktelig tøff jobb? Da er det legitimt om han sover mye når han først har litt fri. Men ellers ikke med mindre han er syk. 

Jeg likte å sove lenge selv men med min frue og barn, får jeg ikke ligge lengre en til 10max og det er på lørdager. Ellers er det opp. Vi har hver vår dag å sove på i helger, men jeg velger å stå opp rundt 09. Hvis jeg sover til 11, så ligger dama gjerne i sengen til kl 13 på sin sove dag. Hun skal ha litt mere er hennes filosofi. Så du får gjøre som min dame, kreve. 

Anonymkode: 9e56d...24c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja nesten alltid. Om noe så legger han seg før meg. Jeg vet man trenger ulik mengde søvn men ingen trenger 12-14 timer? Energinivået på dagtid virker ikke å bli noe bedre av det heller.

Jøss 12-14 timers søvn.. høres ut som han burde ta en tur til legen egentlig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tja, jobber han hele året eller har en fryktelig tøff jobb? Da er det legitimt om han sover mye når han først har litt fri. Men ellers ikke med mindre han er syk. 

Jeg likte å sove lenge selv men med min frue og barn, får jeg ikke ligge lengre en til 10max og det er på lørdager. Ellers er det opp. Vi har hver vår dag å sove på i helger, men jeg velger å stå opp rundt 09. Hvis jeg sover til 11, så ligger dama gjerne i sengen til kl 13 på sin sove dag. Hun skal ha litt mere er hennes filosofi. Så du får gjøre som min dame, kreve. 

Anonymkode: 9e56d...24c

Han jobber nok ikke noe mer en meg. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Har vel klaget på det nå og da i 10 år uten at det utgjør noe forskjell. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...