AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 I våres var jeg student, og vi tapte lite med tanke på at barnehagen var stengt, nå er vi på rødt nivå i barnehagen vår og vi ble varslet om at åpningstidene kom til å bli begrenset igjen! Har vi krav på noe for tapt arbeidsfortjeneste i forhold til det? Jeg har en samfunnskritisk jobb, men det har ikke mannen min Anonymkode: d6a83...fd3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: I våres var jeg student, og vi tapte lite med tanke på at barnehagen var stengt, nå er vi på rødt nivå i barnehagen vår og vi ble varslet om at åpningstidene kom til å bli begrenset igjen! Har vi krav på noe for tapt arbeidsfortjeneste i forhold til det? Jeg har en samfunnskritisk jobb, men det har ikke mannen min Anonymkode: d6a83...fd3 Dere får snakke med arbeidsgiver om omsorgspermisjon på timesbasis ("sykt-barn-dag"). Anonymkode: 0fa2d...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Slik jeg forstår det har dere ikke det. Dere må finne en ordning med arbeidsgiver selv, har mannen mulighet til å jobbe hjemmefra, eller annen løsning med arbeidsgiver? Anonymkode: 3aa39...0f9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slik jeg forstår det har dere ikke det. Dere må finne en ordning med arbeidsgiver selv, har mannen mulighet til å jobbe hjemmefra, eller annen løsning med arbeidsgiver? Anonymkode: 3aa39...0f9 Han har ikke snakket med arbeidsgiver enda, men han har ingen mulighet til å jobbe hjemmefra. Anonymkode: d6a83...fd3
smilo Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Det er jo utvidet sykebarndager nå grunnet korona, så han får benytte seg av disse. Mulig arbeidsgiver krever dokumentasjon på at barnehagen er stengt, men dette må vel kunne skaffes. Fra i dag er det 10 mye sykebarndager for 2021, så dere har vel noen å gå på enda. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Med samfunnskritisk jobb var det i alle fall tidligere mulig å kreve vanlige åpningstider. Nå holder det med én forelder i samfunnskritisk jobb (tidligere måtte begge ha det). Her må jeg være hjemme med hjemmeundervisning neste uke pga korona. Håper å få jobbet halv dag, resten av tiden tar jeg omsorgspermisjon. Jeg har ikke funnet ut enda hva slags dokumentasjon på stengt skole arbeidsgiver måtte kreve. Anonymkode: 88836...350
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 smilo skrev (50 minutter siden): Det er jo utvidet sykebarndager nå grunnet korona, så han får benytte seg av disse. Mulig arbeidsgiver krever dokumentasjon på at barnehagen er stengt, men dette må vel kunne skaffes. Fra i dag er det 10 mye sykebarndager for 2021, så dere har vel noen å gå på enda. Ja, men barnehagen er ikke stengt, de begrenser åpningstidene, i utgangspunktet har de holdt åpent 7-17 noe som har passet oss akkurat da mannen begynner 7.30 og slutter 16.30, jeg jobber turnus og får ikke levert når jeg har tidligvakt (oftest). Men nå kommer han da over 1 time for sent til jobb når de nå går fra 7.30 til 8 og 16.30 til 15.30, jeg rekker akkurat om det ikke er trafikk å hente dem, men det gjør ikke mannen om jeg jobber sent.. det blir fort noen kr i mnd. For mannen.. Anonymkode: d6a83...fd3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Med samfunnskritisk jobb var det i alle fall tidligere mulig å kreve vanlige åpningstider. Nå holder det med én forelder i samfunnskritisk jobb (tidligere måtte begge ha det). Her må jeg være hjemme med hjemmeundervisning neste uke pga korona. Håper å få jobbet halv dag, resten av tiden tar jeg omsorgspermisjon. Jeg har ikke funnet ut enda hva slags dokumentasjon på stengt skole arbeidsgiver måtte kreve. Anonymkode: 88836...350 Er det sant? Får høre med dem. Anonymkode: d6a83...fd3
Rosa Sitron Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Med samfunnskritisk jobb var det i alle fall tidligere mulig å kreve vanlige åpningstider. Nå holder det med én forelder i samfunnskritisk jobb (tidligere måtte begge ha det). Her må jeg være hjemme med hjemmeundervisning neste uke pga korona. Håper å få jobbet halv dag, resten av tiden tar jeg omsorgspermisjon. Jeg har ikke funnet ut enda hva slags dokumentasjon på stengt skole arbeidsgiver måtte kreve. Anonymkode: 88836...350 Begge foreldre måtte ha samfunnskritisk jobb. Så jeg fikk ikke ha barn i barnehagen, men kollegaen min gjorde.
Vipsen71 Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Med samfunnskritisk jobb var det i alle fall tidligere mulig å kreve vanlige åpningstider. Nå holder det med én forelder i samfunnskritisk jobb (tidligere måtte begge ha det). Her må jeg være hjemme med hjemmeundervisning neste uke pga korona. Håper å få jobbet halv dag, resten av tiden tar jeg omsorgspermisjon. Jeg har ikke funnet ut enda hva slags dokumentasjon på stengt skole arbeidsgiver måtte kreve. Anonymkode: 88836...350 Ofte holder det med en skriftlig melding/ e-post fra skolen om at den er stengt.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, men barnehagen er ikke stengt, de begrenser åpningstidene, i utgangspunktet har de holdt åpent 7-17 noe som har passet oss akkurat da mannen begynner 7.30 og slutter 16.30, jeg jobber turnus og får ikke levert når jeg har tidligvakt (oftest). Men nå kommer han da over 1 time for sent til jobb når de nå går fra 7.30 til 8 og 16.30 til 15.30, jeg rekker akkurat om det ikke er trafikk å hente dem, men det gjør ikke mannen om jeg jobber sent.. det blir fort noen kr i mnd. For mannen.. Anonymkode: d6a83...fd3 Da får mannen snakke med arbeodagiver om å få sykt-barn permisjon 1t hver dag da. Det er betalt, så han skal ikke miste noen kroner pga dette. Anonymkode: 0fa2d...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #13 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da får mannen snakke med arbeodagiver om å få sykt-barn permisjon 1t hver dag da. Det er betalt, så han skal ikke miste noen kroner pga dette. Anonymkode: 0fa2d...e5e Ja, det er jo mulig å høre om. Anonymkode: d6a83...fd3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #14 Skrevet 1. januar 2021 Rosa Sitron skrev (3 timer siden): Begge foreldre måtte ha samfunnskritisk jobb. Så jeg fikk ikke ha barn i barnehagen, men kollegaen min gjorde. Tidligere, ja. Nå er det én forelder. Men det gjelder ved stengning av barnehager, jeg vet ikke om det gjelder ved reduserte åpningstider (for å få ha barnet i barnehagen utenfor vanlig åpningstid). Jeg har selv vært i samme situasjon ved reduserte åpningstider, mannen har samfunnskritisk jobb (sykehus), og jeg har vært nødt til å «suck it up» og jobbe mindre. Rett og slett. Jeg synes det er rart at regjeringen ikke ser ut til å skjønne at de må bevilge mer penger til barnehagene slik at de kan opprettholde normale åpningstider. De ser ut til å tro at alle familier består av to foreldre som har fleksible jobber, slik at den ene kan levere sent og den andre hente tidlig. Sånn er det jo ikke for veldig mange! Anonymkode: 88836...350
Rosa Sitron Skrevet 1. januar 2021 #15 Skrevet 1. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tidligere, ja. Nå er det én forelder. Men det gjelder ved stengning av barnehager, jeg vet ikke om det gjelder ved reduserte åpningstider (for å få ha barnet i barnehagen utenfor vanlig åpningstid). Jeg har selv vært i samme situasjon ved reduserte åpningstider, mannen har samfunnskritisk jobb (sykehus), og jeg har vært nødt til å «suck it up» og jobbe mindre. Rett og slett. Jeg synes det er rart at regjeringen ikke ser ut til å skjønne at de må bevilge mer penger til barnehagene slik at de kan opprettholde normale åpningstider. De ser ut til å tro at alle familier består av to foreldre som har fleksible jobber, slik at den ene kan levere sent og den andre hente tidlig. Sånn er det jo ikke for veldig mange! Anonymkode: 88836...350 Så bra det er endret. Dumt jeg har byttet jobb da 😅
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #16 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det sant? Får høre med dem. Anonymkode: d6a83...fd3 Jeg ser nå at innlegget jeg skrev var uklart. Det gjaldt ved stengning av barnehager at det nå var nok med én forelder i samfunnskritisk jobb for å ha rett på barnehage. Jeg vet ikke om det gjelder for utvidelse av åpningstid utover den vanlige. Anonymkode: 88836...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå