Gå til innhold

Hvem er du i nærkontakt med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne er i risikogruppen og sier selv at hun er veldig forsiktig. Men i går var de på fest hos naboen. Fikk snap om at de tok selfie kinn mot kinn. Jeg vet at ungene leker mye sammen og at de treffer de naboene mye. Men de naboene er jo også sammen med besteforeldrene og flere i familien. Har jeg misforstått når jeg mener at nærkontakt skal kunne være innen husstanden? 

Anonymkode: 4470d...96e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husstanden er jo nærkontakter, men man kan fint ha nærkontakter utenfor husstanden også! Ergo kan naboer være nærkontakter!

Anonymkode: 995dd...f86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke sånn at det anbefales 1 meters avstand til de utenfor husstanden, men at under 2 meter i 15 minutter regnes som nærkontakt? I såfall har jeg en del nærkontakter, uten at jeg har brutt noen anbefalinger. Men har kun fysisk kontakt med mann og barn.

Anonymkode: 0472c...5a3

Skrevet (endret)

Det er fullstendig lov å ha nærkontakter utenfor kjernefamilien, det er jo ikke meningen at man skal isolere seg helt i evigheter, men man bør begrense antall nærkontakter så mye som mulig og helst holde seg til de samme hele tiden. Vi er sammen med fire familiemedlemmer utenfor familien. Vi klemmer ikke eller har annen fysisk, men er nærere hverandre enn en meter. I tillegg har barna venner (fra klassen) på besøk. Vi voksne er ikke nær dem, men siden de er nær barna våre er de jo å regne som nærkontakter.

Endret av Arkana
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...