Horselady Skrevet 1. januar 2021 #1 Del Skrevet 1. januar 2021 Har 2 ribber i fryseren som jeg har fått. Ingen av oss er så veldig glad i ribbe, så nå lurer jeg på om dere har noen gode tips til hva jeg kan bruke de til, annet enn vanlig ribbemiddag med sprøstekt svor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Del Skrevet 1. januar 2021 Sylte? Anonymkode: b51de...981 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjueto Skrevet 1. januar 2021 #3 Del Skrevet 1. januar 2021 Du kan bruke kjøttet og kraften du får ved å koke den i lapskaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 1. januar 2021 #4 Del Skrevet 1. januar 2021 Spareribs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Del Skrevet 1. januar 2021 Prøv deg på asiatisk ribbe, eller porchetta. Kjempegodt! Eller skjær dem opp og lag god gammeldags flesk og duppe. Anonymkode: 4063a...150 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 1. januar 2021 #6 Del Skrevet 1. januar 2021 Pulled pork 🤤 kjøp to poser med fajita spicemix og gni inn ribbene. Legg de i langpanne med eplecider eddik, brunt sukker, litt mer krydder og vann og stek på lav temperatur leeenge. Når det er ferdig river du opp kjøttet, blander med noe av stekesjyen og salsa og varmer opp igjen i ovnen. Server med mangosalsa,guacamole og røkt-chili salsa! Eller lag tacosuppe med den pulled porken! Eller kremet pastasaus med sopp, løk og pulled pork til tagliatelle Lag begge og frys ned i porsjonspakker så kan du ta opp til middag enkelt og greit 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Del Skrevet 1. januar 2021 Vet om flere som liker å ha den på grillen som sommermat. Anonymkode: d6596...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Del Skrevet 1. januar 2021 Eventuelt kan du lage kinesisk char siu eller chashu til ramen! Anonymkode: dabc5...70a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horselady Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 1. januar 2021 Tjueto skrev (5 minutter siden): Du kan bruke kjøttet og kraften du får ved å koke den i lapskaus Bare skjære den i biter å koke den, eller må jeg steke den først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horselady Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 1. januar 2021 Illuminatum skrev (6 minutter siden): Spareribs Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horselady Skrevet 1. januar 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 1. januar 2021 Summeer skrev (1 minutt siden): Pulled pork 🤤 kjøp to poser med fajita spicemix og gni inn ribbene. Legg de i langpanne med eplecider eddik, brunt sukker, litt mer krydder og vann og stek på lav temperatur leeenge. Når det er ferdig river du opp kjøttet, blander med noe av stekesjyen og salsa og varmer opp igjen i ovnen. Server med mangosalsa,guacamole og røkt-chili salsa! Eller lag tacosuppe med den pulled porken! Eller kremet pastasaus med sopp, løk og pulled pork til tagliatelle Lag begge og frys ned i porsjonspakker så kan du ta opp til middag enkelt og greit Det hørtes jo kjempegodt ut 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 1. januar 2021 #12 Del Skrevet 1. januar 2021 Kutte den opp og grille/steke som grillskiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjueto Skrevet 1. januar 2021 #13 Del Skrevet 1. januar 2021 Horselady skrev (Akkurat nå): Bare skjære den i biter å koke den, eller må jeg steke den først? Den skal kokes i tre timer, ingen steking. Først kan man renske kjøttet for alt fettet, for cirka halvparten er fett, og det kan man ta bort. Når man har kokt kjøttet i tre timer, så kommer fettet til å skille seg ut og flytte opp og legge seg på toppen av vannet, og det kan man fjerne når vannet har blitt kaldt. Jeg pleier å fryse ned kjøttet og vannet og bruke det seinere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 1. januar 2021 #14 Del Skrevet 1. januar 2021 1 hour ago, Horselady said: Har 2 ribber i fryseren som jeg har fått. Ingen av oss er så veldig glad i ribbe, så nå lurer jeg på om dere har noen gode tips til hva jeg kan bruke de til, annet enn vanlig ribbemiddag med sprøstekt svor? Les deg litt opp på porchetta. Utmerket vintermat. En oppskrift, men det finnes mange på nett: https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/porchetta--italiensk-ribberull/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 1. januar 2021 #15 Del Skrevet 1. januar 2021 Jeg bruker restene av ribbe slik: Pasta med fløtesaus, og ternet kjøtt fra ribbe. Innbakte horn med ost, ribbebiter og tomatpesto. Pizza med det jeg har lyst på, og ribberester. Wraps med rødkål og ribbe Gratinert pastaform med ribbe Jeg kutter av svor og det meste av fett før jeg varmer opp ribberester. Det kan fint gjøres med rå ribbe også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 1. januar 2021 #16 Del Skrevet 1. januar 2021 Horselady skrev (3 timer siden): Hvordan gjør jeg det? Et eksempel her https://www.klikk.no/mat/spise/oppskrift-pa-spareribs-3577307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 1. januar 2021 #17 Del Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vet om flere som liker å ha den på grillen som sommermat. Anonymkode: d6596...9a0 wahaj skrev (13 timer siden): Kutte den opp og grille/steke som grillskiver. Eller skjær dem opp og lag god gammeldags flesk og duppe. Anonymkode: 4063a...150 Tiltredes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 1. januar 2021 #18 Del Skrevet 1. januar 2021 (endret) Og til lapskaus ville jeg nok frest kjøttet med løk i panne før det gikk i gryta. Ellers enig at det er fin bruk av ribbe(rester). Endret 1. januar 2021 av Jerry Lee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå