AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Skriver for en venninne av meg. Så håper folk kan være litt snille her inne (istedet for flytt ut eller voks opp) (hun er en fantastisk mor men føler seg litt ensom til tiders..) Så saken er, at hun er selv 21 år og har en jente på 2 år og bor sammen med foreldrene, hun har nå vært sammen med kjæresten i 4 måneder, en fantastisk gutt, han har ikke møtt 2 åringen enda, siden venninnen min vil ta det roligt for barnet sin del. Men hun følers seg så dårlig overfor typen sin skyld at hun får så lite tid med han utenom når barnet er hos pappaen sin i helgen. Foreldrene mener at typen kan komme, men så er tingen at jenta hennes sover i samme rom som henne, og foreldrene hennes er alltid i stuen så blir ikke mye alene tid på dem hos henne, hun prøver og spare opp til egen leilighet. Så hun føler seg litt ensom. Anonymkode: dc6c4...1e3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Hva er spørsmålet her? Anonymkode: 9ae13...71f 21
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Beklager, men de voksne foreldrene har nok rett. Å date som alenemor er vanskelig, og enda vanskeligere hvis man bor hos egne foreldre. Det er hennes barn, ikke besteforeldrenes. For all del, jeg skjønner at hun går glipp av ungdomstiden sin, men slik må det bare bli siden hun har småbarn Anonymkode: 1a24b...3d4 27
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er spørsmålet her? Anonymkode: 9ae13...71f Ja, det lurer jeg også på.. Anonymkode: 4d1b3...4c7 3
solmåneogstjerner Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Hun er voksen og har barn. Hun må ta valgene sine selv. Barnet kommer selvsagt først, men det trenger ikke å bety at hun omtrent aldri kan være med kjæresten. Hun kan få hjelp til å få sin egen leilighet (leie) via nav. Hvis hun bor i samme boenhet som foreldrene så har de selvsagt rett til å blande seg litt. Hun bør flytte for seg selv! Men det bør selvsagt ikke bety at hun dropper alt av kritisk tenkning når det gjelder barnet og kjæresten.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Sånn er det å bo hjemme, barn eller ikke. Vil du ikke ha foreldrenes mening hele tiden bør du flytte. Håper du bruker resten av tiden til jobb og eller utdanning Anonymkode: efd6b...38f 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Ja? Slik er det med barn. Hvorfor er de ikke hos ham når hun har fri? De jeg kjenner som fikk barn så tidlig leide for seg selv. Anonymkode: 63535...84f 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Litt spesielt at hun bor hos foreldrene, men uansett, tittelen stemmer ikke overens med innholdet i innlegget, så jeg forstår ikke hva denne posten handler om. Regner med foreldrene har mulighet til å passe 2-åringen en del siden dere bor i samme hus? Anonymkode: 36769...0c1 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Er slik her hos oss, min datter bor her med sitt barn på 2 år. Barnet har ikke overnatting hos far enda. Hun har nettopp fått ny kjæreste. Hun får reise til kjæresten når hun har lagt barnet for natten og hun må selv ta barnet om morgenen. Høre etter barnet når det ligger og sover og jeg er hjemme likevel går helt fint. Anonymkode: 9f00d...7fd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 Nå var informasjonen her noe knapp/forvirrende, men vil tro at foreldrene ønsker at datteren skal ta ansvar for barnet selv, bygge sitt eget liv og en selvstendig hverdag. Kjærester må komme i andre rekke i den situasjonen datteren er i, nå handler det om å ta vare på ungen, spare til bolig/søke om bostøtte av Nav og ikke minst ta utdanning. Folk som blir gravid og får barn såpass unge er ofte litt umodne, og jeg kan tenke meg at foreldrene også legger merke til denne umodenheten hos sin datter og derfor setter noen grenser så lenge hun bor under deres tak. Hun må lære å ta konsekvensene av egne valg. En naturlig konsekvens ved å være ung småbarnsforelder som bor hjemme er at kjærlighetslivet blir satt på vent noen år, man har ikke så mye tid, rom eller mulighet til romantiske møter. Anonymkode: 15a49...85c 5
Månestjerne Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 Det er da ikke SÅ vanskelig? Kjæresten kommer på besøk etter barnet har lagt seg. Dvs. sju-åttetida om kvelden. Sånn holdt vi på da jeg data min nåværende samboer også. Etter at han hadde truffet barnet begynte vi å sove sammen på sovesofa på stua før vi etterhvert flytta inn på soverommet i dobbeltsenga. Barnet hadde egen seng på mitt soverom. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #13 Skrevet 1. januar 2021 Merkelig tittel og innlegg. Hva er spørsmålet eller problemet? Foreldrene vil ikke alltid sitte barnevakt hele tiden? Anonymkode: b5464...208 1
GulSitron Skrevet 1. januar 2021 #14 Skrevet 1. januar 2021 Tror nok ikke alenetid med kjæresten blir noe bedre av å flytte i egen leilighet. Da er hun jo alene med ungen hele tiden med unntak av pappa-uke/helg. Ungen får kanskje eget rom, men ungen er der og mor må avbryte det hun driver med dersom ungen våkner el.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #15 Skrevet 1. januar 2021 Dette vil kanskje endre seg med tiden ettersom hun og faren får mer delt samvær. Jeg går ut ifra at barnet er mest hos henne ettersom det er såpass lite. Det er nok da bare noe hun må innfinne seg med i denne fasen. Anonymkode: 84f44...005
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #16 Skrevet 1. januar 2021 1) Hvorfor mener foreldrene at du du bruker for mye tid på kjæresten, må de være barnevakt? Er problemet at de sier nei? 2) Mener du (venninna di...) at pappa-helgene er for sjeldent å ses? Det må jo bare bli sånn, hva er alternativet liksom? Problemet er at du er ensom? 3) Du har dårlig samvittighet for kjæresten fordi han får se deg så sjeldent? Det er hans valg. Oroblemet er at det er synd på ham? 4) Selvsagt er både barn og foreldre hjemme hvis han kommer til deg, de bor jo der. Hvorfor ønsker du ikke det? Anonymkode: e2fa9...544
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #17 Skrevet 2. januar 2021 GulSitron skrev (4 timer siden): Tror nok ikke alenetid med kjæresten blir noe bedre av å flytte i egen leilighet. Da er hun jo alene med ungen hele tiden med unntak av pappa-uke/helg. Ungen får kanskje eget rom, men ungen er der og mor må avbryte det hun driver med dersom ungen våkner el. Men moren kan jo være med kjæresten sin på stua når barnet sover. Det kan hun ikke nå, med mindre de vil sitte mellom foreldrene hennes i sofaen. Det er jo utvilsomt mer alenetid med egen leilighet. Anonymkode: 0b088...182 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #18 Skrevet 2. januar 2021 Sånn er livet når man er aleneforsørger. Kjærester kommer langt ned på listen da. Mye annet man må bruke tid på. Hun må prioritere forskjellig enn de fleste andre 21-åringer pga sine valg. Håper hun tar bedre valg for framtiden, får seg en god utdannelse og med det også grei inntekt. Du kan trøste henne med at det endrer seg med årene når ungen blir eldre. Anonymkode: 1ecaa...c61 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå