Gå til innhold

Mutert virus smitter mer blant barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen mutert virus jeg... Virker mer som noe de har funnet på for å spre frykt nå som de har fått greie på at mange ikke vil ta koronavaksinen for at dem er skeptisk. 

• Liker 2
Skrevet
Flamme skrev (21 minutter siden):

Ja 😅 Vi er ikke ferdige.

Nei. Men jeg tenkte det gamle viruset var nok til lockdown en gang i februar når folk er dumme i flokk til jul og nyttår. Men kanskje vi får lockdown i januar allerede da 😏

05C77AEF-AAAF-4FF6-B1AB-CF34E3E306B9.png

• Liker 5
Skrevet

Det er veldig bra om det blir tatt alvorlig. Jeg tror dessverre at mange har gått lei nå slik vi ikke klarer å stoppe dette. Vi får håpe de klarer å stoppe det på grensen, men jeg har mine tvil. 

• Liker 4
Skrevet
omno_guest skrev (26 minutter siden):

Jeg ser ingen mutert virus jeg... Virker mer som noe de har funnet på for å spre frykt nå som de har fått greie på at mange ikke vil ta koronavaksinen for at dem er skeptisk. 

Wow, kan du SE virus? 

• Liker 9
Skrevet
KvinneguidenBruker skrev (36 minutter siden):

Det første avsnittet i artikkelen burde vel si det meste:
"Imperial College London har nå kommet med en ny rapport om spredningen av det sterkt endrede viruset. "

Altså, fra de kjente dommedagsprofetene som har bommet grovt på bortimot alle spådommer de har kommet med. 

"Rapporten er ennå ikke publisert eller fagfellevurdert."

Nei, og når den blir det hører man nok ikke så mye mer om saken. Men da er allerede skaden gjort.

• Liker 1
Skrevet
KvinneguidenBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Men jeg tenkte det gamle viruset var nok til lockdown en gang i februar når folk er dumme i flokk til jul og nyttår. Men kanskje vi får lockdown i januar allerede da 😏

Og hvor mange utendørs samlinger har ført til omfattende smittespredning?
Dere har ropt ulv, ulv om dette siden mars/april. Går dere aldri lei?

• Liker 3
Skrevet

Artikkelen syder av tabloidpresse.

Nå er dette muterte viruset "sterkt endret". Hvor har de det fra?

Og så dette med R tallet og lockdown: det jeg har lest, er at den muterte varianten riktignok sprer seg raskere, men er mildere. Så et økende R tall trenger ikke nødvendigvis bety flere innleggelser. Særlig hvis det både er mildere og smittes mest til unge. Unge mennesker generelt tåler som kjent forbigående sykdom noe bedre enn eldre mennesker på over 90 år.

• Liker 4
Gjest Optimo
Skrevet
MorTil2 skrev (6 minutter siden):

Og så dette med R tallet og lockdown: det jeg har lest, er at den muterte varianten riktignok sprer seg raskere, men er mildere.

Nei. 

Sitat

– Det er ingen holdepunkter for at virusvarianten gir mer eller mindre alvorlig sykdom.

https://www.fhi.no/nyheter/2020/ny-variant-av-koronavirus-oppdaget-i-storbritannia/

Angående R tall og sånn, sykehusene i flere områder i UK, bl.a London, er helt på bristepunktet. Det kan helt fint gå skikkelig til helvete her også, hvertfall i byene. 

Liten statusrapport:

https://www.bbc.com/news/live/uk-55505777

Sitat

London hospitals say they are under huge pressure, with whole floors being converted to intensive care wards

Sitat

Emergency Nightingale hospitals are being readied across the country, but experts warn staffing may be a problem

Sitat

Imperial College London analysis confirms the new variant of the virus has a much faster rate of transmission than the original strain

Skrevet
PzMan skrev (59 minutter siden):

De lenker jo til kilden direkte i artikkelen. Bla ned til side 11 (du må telle ned på grunn av at dokumentforfattere har ikke nummerert sidene i dokumentet).

https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/mrc-gida/2020-12-31-COVID19-Report-42-Preprint-VOC.pdf

Og etter linken står det : Rapporten er ennå ikke publisert eller fagfellevurdert. 

Den er dermed ikke kvalitetssikret. 

• Liker 5
Gjest Thoringen
Skrevet
9 minutter siden, MorTil2 said:

Og etter linken står det : Rapporten er ennå ikke publisert eller fagfellevurdert. 

Den er dermed ikke kvalitetssikret. 

Med andre ord er artikkelen ærlig om:

- Hvor de har informasjon fra (noe du etterspurte i ditt innlegg jeg besvarte)

- Og kvaliteten på denne (noe du henviser til i ditt neste innlegg som et slags motsvar på svaret jeg gav deg)

Hva er det du kritiserer egentlig?

Skrevet
MorTil2 skrev (3 timer siden):

Artikkelen syder av tabloidpresse.

Nå er dette muterte viruset "sterkt endret". Hvor har de det fra?

Og så dette med R tallet og lockdown: det jeg har lest, er at den muterte varianten riktignok sprer seg raskere, men er mildere. Så et økende R tall trenger ikke nødvendigvis bety flere innleggelser. Særlig hvis det både er mildere og smittes mest til unge. Unge mennesker generelt tåler som kjent forbigående sykdom noe bedre enn eldre mennesker på over 90 år.

Det er NRK. Ikke spesielt tabloid.

• Liker 3
Skrevet
PzMan skrev (12 timer siden):

Med andre ord er artikkelen ærlig om:

- Hvor de har informasjon fra (noe du etterspurte i ditt innlegg jeg besvarte)

- Og kvaliteten på denne (noe du henviser til i ditt neste innlegg som et slags motsvar på svaret jeg gav deg)

Hva er det du kritiserer egentlig?

At artikkelen i all hovedsak fokuserer på det negative: at den er sterkt endret, og kan i verste fall føre til strengere tiltak enn vi har hatt til nå. 

Om man så leser BBC News sin variant, vil man se at det også noteres at det er normalt at virus endrer form. I dette tilfellet riktignok en mer merkbar endring, men den er hverken mer dødelig eller har egenskaper som gjør at vaksinen ikke vil ha effekt på den. https://www.bbc.com/news/health-55507012

NKR kunne kanskje tatt med noen av de siste linjene og? 

• Liker 2
  • Opprett ny...