Gå til innhold

Stell av tynt hår hos småbarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det best å stelle tynt hår hos småbarn?

Anonymkode: c0c7a...665

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stelle?

Anonymkode: 7c087...2cd

AnonymBruker
Skrevet

Man vasker det vel, som man jo må med hår iblant? Hvordan ellers stelle, mener du? Man styler vel ikke håret på små barn?

Anonymkode: 6c89f...2c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man vasker det vel, som man jo må med hår iblant? Hvordan ellers stelle, mener du? Man styler vel ikke håret på små barn?

Jo. 

Da datteren min var nyfødt, og månedene før hun kunne begynne med strikk, børstet jeg håret med en myk babybørste (sånn med hår). Hendte jeg brukte pannebånd med sløyfe eller liten hårspenne. Når hun fikk lengre hår, brukte jeg kam. 

Brukte aldri noen produkter selvsagt, bare babysjampo. Det er jo koselig å stelle håret på de små 😊

Anonymkode: 76dcd...ab1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min har tynt, silkeglatt hår. Vasker det med babyshampo annenhver dag omtrent, børster det morgen og kveld, og setter det som regel opp hver dag. Da slipper hun å ha hår nedover øynene, i tillegg til at jeg synes det er søtt da, så klart 🤷🏻‍♀️😅 

Med småbarn så regner jeg med du mener barn fra 0-3 år? 

Anonymkode: 08cfc...ff9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Min har tynt, silkeglatt hår. Vasker det med babyshampo annenhver dag omtrent, børster det morgen og kveld, og setter det som regel opp hver dag. Da slipper hun å ha hår nedover øynene, i tillegg til at jeg synes det er søtt da, så klart 🤷🏻‍♀️😅 

Med småbarn så regner jeg med du mener barn fra 0-3 år? 

Ja, stemmer! Takk for svar! Akkurat samme håret på min.. Og synes også håret er så tynt og lurte derfor på hva som var best. Altså hvor ofte man skal vaske, med hva. Noen sier spenner og strikker sliter, men jeg er avhengig av å sette noe i håret for å få det bort fra øynene. Noen sier også at det er lurt å klippe det for å få det tykkere?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tenkte på vasking (hvor ofte, hvilke produkter). Balsam? Klipping? Spenner?

mente ikke hårspray etc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, stemmer! Takk for svar! Akkurat samme håret på min.. Og synes også håret er så tynt og lurte derfor på hva som var best. Altså hvor ofte man skal vaske, med hva. Noen sier spenner og strikker sliter, men jeg er avhengig av å sette noe i håret for å få det bort fra øynene. Noen sier også at det er lurt å klippe det for å få det tykkere?

Tror ikke det hjelper å klippe det, men det ser mer pistrete ut om tynt hår er langt. Jeg hadde tynt hår som barn, og har det fortsatt.

Anonymkode: 4a126...ef0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En god klipp på tynt hår er fint 🙂 Hold det kort

Anonymkode: ed2c7...04c

• Liker 4
Skrevet

Sjampo et par ganger i uka, børste håret hver dag, prøve å holde det jevnt kort fram til det har vokst ut litt mer? 

Spenner og ministrikk i gummi som man får kjøpt på feks Normal for å få det vekk fra øynene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke klippet min, det er liksom ikke så mye at det trengs. Er bare litt langt foran øynene, så jeg setter det opp med spenner og hårstrikker. Det sliter vel til en viss grad, men jeg synes det er bedre enn at henger ned foran øynene hennes og at hun får matsøl i håret. Vasker det annenhver dag, eller oftere ved behov, og bruker da kun babyshampo. Bruker ingen andre produkter i håret hennes :) 

AnonymBruker
Skrevet

Min hadde ikke hår før hun var 2, og til hun var 5 var det vel knapt merkbart. Holdt det kort, og hadde pannelugg, og da trengte hun ikke hverken strikk eller spenne. Hårbøyle de få gangene hun skulle være finpyntet.

Vasket 1 gang i uka med vann, ingen barn trenger såpe annet enn på hendene. Selv gjørme etter barnehagen hår bort med vann, evt litt olivenolje på en klut.

Nå er hun 8, og har fått tjukt og fint hår de siste årene, vasker fortsatt kun med vann et par ganger i uka, selv om det nå er skulderlangt.

Anonymkode: e3c08...ba0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Shampo en gang annenhver måned ca (hvis ikke det trengs for å få ut mat), grer det når det har blitt litt lengde på det for å unngå floker. Og har hatt strikk i for å unngå at hun får det i øynene. Når hun ble 1,5 ble det langt nok til spenner og strikker, så da blir det litt varierende. Klippet første gang da hun var 2 år for å jevne det ut og da så det mye bedre ut.

Anonymkode: bb64f...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Bader ungen hver kveld og bruker min egen sjampo og balsam - typ «frisørsjampo». Hun har tynt hår men har begynt å bli god lengde på det nå. Klippet tuppene en gang for et års tid siden, dvs klipte av hockeysveisen😆 

Hun er nå 2.

Anonymkode: 6feda...2ba

Skrevet

Jeg har ikke vasket håret med sjampo så ofte. Kanskje annenhver mnd. Jenta mi har veldig tynt hår som floker seg veldig i bakhodet. Det har vært ganske stress🙈 men har fått til en løsning der jeg drypper hårolje i håret hennes en gang i uka ca, og en gang i uka får hun en runde balsam etter bad. Vi børster håret hver morgen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke klippet min, det er liksom ikke så mye at det trengs. Er bare litt langt foran øynene, så jeg setter det opp med spenner og hårstrikker. Det sliter vel til en viss grad, men jeg synes det er bedre enn at henger ned foran øynene hennes og at hun får matsøl i håret. Vasker det annenhver dag, eller oftere ved behov, og bruker da kun babyshampo. Bruker ingen andre produkter i håret hennes :) 

Hva slags shampoo? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva slags shampoo? 

Den lilla fra Natusan :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...