Gå til innhold

Holdbarhet på hjemmelaget karamell?

Million

Anbefalte innlegg

Sønnen min fikk en stor plate hjemmelaget karamell i julegave. Denne er laget av en stor del kokt fløte, sa giveren. 

Siden det er begrenset holdbarhet på meieriprodukter som melk og fløte, er det vel begrenset holdbarhet på en plate karamell også? Noen som har en anelse hvor lenge sånt holder seg i kjøleskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

How Long Does Homemade Caramel Sauce Last?

Caramel sauce will keep for up to 2 weeks in an airtight container stored in the refrigerator. It can be warmed for a few seconds before use.

It can also be frozen. Place in a freezer-safe container once it has cooled and freeze for up to 3 months. Thaw in the refrigerator overnight and warm before serving.

https://www.bakedbyanintrovert.com/homemade-caramel-sauce/

Anonymkode: 5917e...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

How Long Does Homemade Caramel Sauce Last?

Caramel sauce will keep for up to 2 weeks in an airtight container stored in the refrigerator. It can be warmed for a few seconds before use.

It can also be frozen. Place in a freezer-safe container once it has cooled and freeze for up to 3 months. Thaw in the refrigerator overnight and warm before serving.

https://www.bakedbyanintrovert.com/homemade-caramel-sauce/

Anonymkode: 5917e...dc1

Ok, takk for det, men det står karamellsaus der. Men det går kanskje for det samme?

EDIT:

fant en side nå der det står at fløtekarameller er holdbare opptil 2 måneder i kjøleskap. TO MND?!? Det er jo mye lenger enn fløten de er laget av er holdbar til? Skjønner ikke dette.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg VET ikke, men jeg vil tro at produkter med så mye sukker vil holde seg ganske lenge. 

Anonymkode: 4db16...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er innkokt og kan i likhet med andre innkokte melkeprodukt, f.eks brunost,holde seg i mndvis. 

Anonymkode: 2750c...0c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ifjor holdt mine seg i minst to måneder.

Anonymkode: a4270...8a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ifjor holdt mine seg i minst to måneder.

Anonymkode: a4270...8a4

Ja, takk. Da er den platen holdbar en god stund til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (2 minutter siden):

Best å bare spise den opp, problemet løst 😉

Takk, men det er ikke noe for meg. Karameller er seige og klistrer seg til tennene. Det er sønnen min som fikk den i gave, og selv om han spiser karamell, er han ingen søtmons og det går sakte. Han bruker lang tid på å få i seg søtsaker.

Skal han spise snacks, er det potetgull som gjelder. Ikke så mye sukkerholdige godterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...