Gjest flora Skrevet 10. august 2005 #1 Del Skrevet 10. august 2005 Er det noen som kan hjelpe meg med regler når det gjelder fri i forbindelse med amming av baby. Mener å ha lest at det er 2 timer fri man kan få, men er dette med eller uten lønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. august 2005 #2 Del Skrevet 11. august 2005 I bedriften hvor jeg jobber (privat), har man rett på 1 time lønnet permisjon pr. dag til barnet fyller 1 år. Generelt tror jeg man har rett på 1 time fri pr. dag, men det er opp til arbeidsgiver om dette er lønnet eller ikke. Er du i staten, er det (nesten) garantert med lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesteline Skrevet 11. august 2005 #3 Del Skrevet 11. august 2005 Arbeidsmiljøloven: § 12-8. Ammefri "Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag" Det står ikke noe om lønn, men så vidt jeg vet, har du bare krav på lønn dersom det finnes spesiell avtale om det (som i det offentlige). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. august 2005 #4 Del Skrevet 11. august 2005 Arbeidsgiver kan kreve dokumentasjon på at du fortsatt ammer, enten fra lege eller helsestasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #5 Del Skrevet 11. august 2005 Takk for svar. Jeg får skaffe dokumentasjon da. Hvordan er det det gjøres i praksis. Ringer jeg og ber de skrive noe skriftlig eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå