AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Er nygravid og leser nå at man bør holde seg unna visse kjemikalier. Jeg har vasket hele huset ned de tre siste dagene...har på neglelakk og sitter med ansiktsmaske nå. Er dette farlig? Bør jeg ta av neglelappen med en gang? Anonymkode: 331b2...326
Slitenmamma Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Aner ikke om neglelakk er farlig, brukte det under hele graviditeten. Er vel retinol/vitamin A man ikke skal bruke under graviditet, og noen andre syrer. Ville ha Google og så sjekket masken. Var endel hudpleie jeg kuttet ut under graviditeten men var ikke mye.
Slitenmamma Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Aner ikke om neglelakk er farlig, brukte det under hele graviditeten. Er vel retinol/vitamin A man ikke skal bruke under graviditet, og noen andre syrer. Ville ha Google og så sjekket masken. Var endel hudpleie jeg kuttet ut under graviditeten men var ikke mye. Store mengder BHA syrer, som ofte er ekfolierende burde man unngå. Men det er sjeldent man har veldig sterke syrer i produkter. Men ekfolierende masker kan ofte ha høye doser.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 4 minutter siden, Slitenmamma said: Aner ikke om neglelakk er farlig, brukte det under hele graviditeten. Er vel retinol/vitamin A man ikke skal bruke under graviditet, og noen andre syrer. Ville ha Google og så sjekket masken. Var endel hudpleie jeg kuttet ut under graviditeten men var ikke mye. hva med husvask? salmiakk, klorin...ajax? Gurimalla...får sjekke alt jeg har på badet :s Anonymkode: 331b2...326
Slitenmamma Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hva med husvask? salmiakk, klorin...ajax? Gurimalla...får sjekke alt jeg har på badet :s Anonymkode: 331b2...326 Aner faktisk ikke. Eller husker ikke. Jeg bare husker at jeg sjekket hudpleien min, og så tok jeg ikke kattebæsjen mens jeg var gravid. Og du, gratulere 😉
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 2 minutter siden, Slitenmamma said: Aner faktisk ikke. Eller husker ikke. Jeg bare husker at jeg sjekket hudpleien min, og så tok jeg ikke kattebæsjen mens jeg var gravid. Og du, gratulere 😉 Takk ❤️ Anonymkode: 331b2...326
solmåneogstjerner Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hva med husvask? salmiakk, klorin...ajax? Gurimalla...får sjekke alt jeg har på badet :s Anonymkode: 331b2...326 Jeg har brukt alt det som normalt, men vært ekstra nøye med lufting. Altså har hatt vinduene åpne når jeg vasker og litt etterpå. Skal du bruke sterke kjemikalier så kan du også kjøpe ansiktsmaske fra 3m, som du får på byggevarebutikker. Og hansker. Og lufte godt. For sikkerhets skyld... Gratulerer fra meg også!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 36 minutter siden, solmåneogstjerner said: Jeg har brukt alt det som normalt, men vært ekstra nøye med lufting. Altså har hatt vinduene åpne når jeg vasker og litt etterpå. Skal du bruke sterke kjemikalier så kan du også kjøpe ansiktsmaske fra 3m, som du får på byggevarebutikker. Og hansker. Og lufte godt. For sikkerhets skyld... Gratulerer fra meg også! Takk for tips❤️❤️❤️ Og gratulasjon! Anonymkode: 331b2...326 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Såvidt jeg vet er få alminnelige husholdningskjemikalier teratogene. Men lurt å være føre-var Du kan google produktnavn + sikkerhetsdatablad, da vil du ofte få opp SDS med faresetninger. Anonymkode: 4763e...434
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Jeg endret ingenting ifht hudpleie og husvask imens jeg var gravid. Gikk også til frisøren. Vil tro det ville vært advart mot det om det var farlig. Men snakk evt med jordmor (det gjorde jeg ifht frisør, da jeg var usikker). Anonymkode: d7588...118 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 Bare bruk oppvaskhansker når du vasker hjemme, det gjelder alle uansett gravid eller ei. Anonymkode: cd608...dd7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå