AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Alle ønsker hverandre et godt nytt år.. men jeg lurer på... hva skal til for at jeg skal fortsette et år til??? Ja, barna er viktige.. men lurer fremdeles på om ikke de har det bedre med meg ute av vegen😞 ting hoper seg opp på så mange fronter (3 av barna har mer eller mindre avskrevet meg etter at jeg gikk fra deres mor) Hva skal få meg til å stå opp tiden fremover😞 Anonymkode: 182db...d7c
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Tanken på at vaksinen vil gjøre 2021 lettere enn 2020? Anonymkode: e981f...da0 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Nei, jeg skal ikke ta mitt liv (ser at det kan virke som det i innlegget mitt), det jeg mener med det jeg skriver er at det er vanskelig å stå opp av senga og fortsette en ny dag når ting er så vanskelig.😞 Ts Anonymkode: 182db...d7c 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Er uansett viktig for barna dine å vite at de har deg i bakhånd hvis moren deres skulle svikte av en eller annen grunn! Så stå på og gjør det beste ut av situasjonen du befinner deg i !!! Anonymkode: c6495...c93 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Du sviktet og oppløste familien. Tror du bør forstå at de er sur på deg og ikke vil ha så mye med deg å gjøre. Valg får konsekvenser Anonymkode: f1bd7...994 5
cattleya Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Vis barna dine at du ikke har gitt opp dem, selv om de har gitt opp deg. Fortsett å ta kontakt, fortsett å prøv. 14
SoWhat? Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Det må være veldig vanskelig når barna tar avstand. Men husk at de er glade i deg uansett. Det er viktig at du vet. Nå har du sikkert dine grunner til å avslutte forholdet til moren, men barn forstår kanskje ikke.. bare fortsett å vis dem at du bryr deg. Ha tro på at ting ordner seg. Pass på så du ikke går inn i en depresjon. I så fall, snakk med legen din. Håper alt ordner seg. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 Årsaken til at en mister kontakten med sine barn er som oftest basert på hvilken forelder en har vært for barna, og hva skjedde i forbindelse med samlivsbruddet. Om en møter en ny og skiller seg pga det eller at en har sviktet med å vise omsorg gir kone og barn . TS, du sier ikke så mye om hvorfor du og barna har mistet kontakten Anonymkode: 5c526...f71 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Fra barnas ståsted har du forlatt de også, tror du må være på tilbudssiden å vise at du er der for dem selv om de avviser deg i begynnelsen. Anonymkode: 5212d...4e8 3
tussi680 Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 (endret) Har opplevd noe lignende, men tror det har noe med at de har det vanskelig selv, å fordøye dette. Gi dem tid, men mine barn har sagt at de ønsker mer kontakt sin selv om de er voksne, at han selv tar kontakt med dem. Enveiskommunikasjon er alltid litt slitsomt og kjedelig. Endret 1. januar 2021 av tussi680 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 Hvor lenge siden er dette, og hvorfor tar de avstand? Har du snakket åpent med dem om ønske om kontakt? Anonymkode: 2a835...0df 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 Tre av barna... I alle dager, hvor mange har du egentlig? 😅 Anonymkode: bdaab...9d5 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #13 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du sviktet og oppløste familien. Tror du bør forstå at de er sur på deg og ikke vil ha så mye med deg å gjøre. Valg får konsekvenser Anonymkode: f1bd7...994 Det er minst to sider ut av denne saken, at ts gikk fra konen sin betyr ikke at ts er den eneste som har skyld i bruddet! Hva med å komme med noen oppmuntrende ord eller bare holde kjeft!? Anonymkode: 9a131...280 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #14 Skrevet 1. januar 2021 Dette kan ikke være overraskende for deg når du valgte å forlate familien din. Det største sviket som finnes i deres øyne. En vegg faller ut. Prøv å sette deg inn i din tidligere kone og barns situasjon. De har rett til å være i sorg, være sinte og dette må du regne med ta tid, gjerne mange år. Det beste du kan gjøre er å være ydmyk, på tilbudssiden forståelsesfull og raus. Det verste du kan gjøre er å klandre deres mor eller dem. Her gjør mange feil og dette er skadelig for barna (og din eks selv om du sikkert ikke bryr deg så mye om henne). Har du ny dame så hold henne utenfor i lang tid. Tid, tålmodighet og godhet. Anonymkode: ce5cc...69d 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #15 Skrevet 1. januar 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Tanken på at vaksinen vil gjøre 2021 lettere enn 2020? Anonymkode: e981f...da0 Det finnes folk som har verre problemer enn nedstengning, begrenset sosial kontakt og manglende utenlandsreiser. Vaksinen fikser ikke alle problemer. Ts, du høres deprimert ut. Når du er deprimert må du ikke tro på tankene dine om hva andre mener og tenker. Barna dine har det nok vanskelig og har en reaksjon. Du må ikke gi opp, hvis du viser at du er der for dem og at de betyr alt for deg så vil de komme tilbake. I mellomtiden bør du oppsøke psykolog for å få hjelp til å komme deg ut av depresjonen. Invester i egen helse så vil andre ting ordne seg! Anonymkode: 89a1e...17a
little fairy Skrevet 1. januar 2021 #16 Skrevet 1. januar 2021 Kommer vel litt an på hva som skjedde da dere fikk fra hverandre? Jeg kan ikke vite, men er det en mulighet for at barnas mor snakker på en negativ måte om deg/overdriver/sier stygge ting om deg til barna? Slik de lettere velger hennes side.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #17 Skrevet 1. januar 2021 Du forteller minimalt TS, og spør om råd. Hvor ferskt er dette bruddet, og hva er omstendighetene rundt det? Dette har sikkert mye å si for hvorfor barna holder avstand. Anonymkode: 8614a...100 1
Nymerïa Skrevet 1. januar 2021 #18 Skrevet 1. januar 2021 Hvor gamle er disse barna? Helt praktisk så løser det vel ingenting å ikke stå opp, men hvis du opplever at det er et problem så må jeg nesten bare henge meg på rådet om å kontakte fastlegen.
Sylveon Skrevet 1. januar 2021 #19 Skrevet 1. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alle ønsker hverandre et godt nytt år.. men jeg lurer på... hva skal til for at jeg skal fortsette et år til??? Ja, barna er viktige.. men lurer fremdeles på om ikke de har det bedre med meg ute av vegen😞 ting hoper seg opp på så mange fronter (3 av barna har mer eller mindre avskrevet meg etter at jeg gikk fra deres mor) Hva skal få meg til å stå opp tiden fremover😞 Anonymkode: 182db...d7c Jeg må også si at jeg undrer meg over alderen på disse barna. Ofte kan det være noe som tenåringer gjør, i sinne, fordi at familien blir oppløst, men det er ting som går over. Samtidig så kan det jo selvfølgelig handle litt om andre ting som hvem som stilte opp eller ei. Endret 1. januar 2021 av Sylveon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå