Gå til innhold

Hvordan ble du kjent med vennene du kan dra på ferie med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

J18 her. Livet mitt er så utrolig kjedelig, er alene på nyttårsaften og er lite sosial. Alt jeg vil et å oppleve ting og reise masse med venner!! Oppleve Dubai på nyttårsaften, oppleve NYC i julen, oppleve Maldivene, Hellas, Bali, Cuba osv. på sommeren! Men jeg har jo nesten ikke venner😩 ...Eller penger til det😐 Tror jeg har sånn tre venner jeg kommer til å holde kontakt med etter vgs... Hvordan får folk vennegjenger som man kan reise på ferie med og oppleve ting sammen med? Skal studere til høsten, men jeg er ikke særlig utadvendt, og føler folk man blir kjent med på skole og studier er folk man ofte mister kontakt med etterpå, som bare er venner på skolen liksom, og overfladiske vennskap, ikke så nære sånn at man kan dra på ferie sammen liksom... Noen råd? 🙏🥺

Anonymkode: 52480...5ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på! Er i samme situasjon som deg - har reisefeber og skulle så gjerne ha opplevd mer....men mangler noen å reise med😬

Anonymkode: fcf73...c65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folkehøyskole 

Anonymkode: b1e2a...12a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Reis alene! Det er SÅ mange solo-travelers rundt om i verden, du vil kunne lage deg en vennegjeng med folk fra hele verden mens du reiser. Jeg reiste alene til Thailand, Bali, Vietnam, Malaysia, New Zealand og Australia når jeg var 22 år. Fikk meg flere store vennegjenger i løpet av tiden jeg var borte. Jeg var borte i sånn 1 og et halvt år, og jeg feiret nyttår i Thailand med en stor gjeng som leide villa sammen over julen. Det var australere, islendere, briter, noen fra nederland ++. Vi bodde på samme hostell en periode så ble vi så gode venner at vi holdt sammen og reiste videre sammen i mange måneder før vi splittet. Har møtt mange av de igjen her og der. FIkk sikkert 3 sånne store vennegjenger på reisen  min, og holder kontakt med flere av de idag (er 28 år nå). 

Lover deg at om du reiser alene så vil du danne en fin gjeng på forskjellige hosteller du er på, som du kan reise sammen med videre. Bare vær åpen og ikke ha konkrete planer, så er det alltid noen å henge seg på!

Anonymkode: 7603b...87a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også ganske venneløs etter vgs, men møtte folk på folkehøgskole og på studier :) Studietida kan bli veldig sosial, men selvsagt annerledes nå under corona.... Blir vel bedre utover i 2021. I studietida er det mange muligheter for å bli med i foreninger, møte nye folk på fest, ha kollokvie, osv. Man bør utfordre seg selv litt ut av komfortsona, så kommer det litt av seg selv etterhvert. Ikke stress med det!

Og selv om man har lite penger og ekstrem reiselyst NÅ, så har dere god tid. Jeg er 27 år nå, og backpacket i 2 mnd etter studiene da jeg var ferdig utdannet i 2017 (var da jeg hadde råd). Ellers reiste jeg på kortere turer med folk i studietida og sparte mye av det jeg jobbet i feriene. Da jeg dro på backpacking, dro jeg alene, men fant noen å reise med til Cuba på Tripadvisors reiseforum. Chattet og skypet med de på forhånd, var nok litt heldig med at det funka så bra 😄 Ellers har Kilroy mange fellesreiser der man ikke trenger å kjenne så mange, så det er bare å sette i gang og spare! Og telle ned til tida da vi kan reise fritt igjen... 

Anonymkode: a21d6...b83

AnonymBruker
Skrevet

Vil oppfordre deg til å reise alene. Ikke sett livet ditt på vent bare fordi du ikke har noen å reise sammen med. 

Første gangen syntes jeg det var greit å dra til et sted jeg hadde vært før. Mestringsfølelsen var enorm!

Det finnes mange grupper på fb. Søk på solo travel/women travelling alone.

Finn ut hvor du vil dra og sett opp en spareplan. Jeg er selv i full jobb, men må fortsatt spare for å kunne reise. 

Anonymkode: 580d3...eb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert og reiseglad, men alle vennene mine er etablert eller ikke så glad i å reise. Har reist på ferier alene, men blir ikke så godt kjent med andre da. 

Jeg har vært med på fellesturer, flere selskaper som arrangerer dette. Dette synes jeg er beste alternativ. Du kan også møte andre reiseglade på folkehøyskole eller ta et semester i utlandet via en norsk skole. 

Anonymkode: 6398e...771

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste masse alene da jeg var yngre, på backpackersteder blir man alltid kjent medfolk :)

Anonymkode: bb61e...65c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det lurer jeg også på! Er i samme situasjon som deg - har reisefeber og skulle så gjerne ha opplevd mer....men mangler noen å reise med😬

Anonymkode: fcf73...c65

Hvorfor reiser du ikke alene?

Anonymkode: 8a2a3...001

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg vil ikke reise alene, jeg vil ha venner å reise med🥺

Anonymkode: 52480...5ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folkehøyskole :) gikk på det for ca 10 år siden, og har reist til asia og sør amerika med venninnegjengen derfra. Vi har også en årlig venninnetur til noe nærmere, f.eks. langhelg i Stockholm. Så anbefaler virkelig det! Jeg har bare kontakt med 2 venninner fra Vgs/barndommen, og har ikke vært på noe særlig tur med dem. 

Anonymkode: fc70c...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil gå på folkehøgskole, så fins det også sånne organiserte turer, fra 2 uker til noen mnd, med folk fra 18-30 år (tror jeg). Husker ikke om det var kilroy eller noe annet? Man kan jo også ta del av studier i utlandet, eller dra på frivillig arbeid ved hjelp av en norsk organisasjon. 

Anonymkode: fc70c...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en gjeng som reiser sammen 1-3 ganger i året, og har gjort det siden 2009.

Venn nr 1 møtte jeg på en fest like etter jeg hadde flyttet til ny by. Ble invitert til festen av en bekjent jeg egentlig hadde lite kontakt med.
Venn nr 2 var en bekjent av venn 1, de var ikke spesielt nære venner, men tilfeldigheter gjorde at vi begynte snakke om en konsert mens vi var på fest, og fant ut vi skulle reise sammen.
Venn nr 3 var venninne av eksen min, som jeg pleide møte på fester i ettertid, og som ble misunnelig når hun så bilder fra konsert, og sa hun ville være med neste tur.

Venn nr 1 er blitt en god og nær venn som jeg har mye kontakt med. Venn nr 2 møter jeg på turene våre, og eventuelt i bursdager.Jeg bor i annen del av landet enn disse to.
Venn nr 3 møtte jeg kun på turene de første årene, vi hadde lite kontakt utenom. Vi ble først gode og nære venner etter å ha reist sammen i 7-8 år.

Så nei, folk man møter via jobb/studie er ikke nødvendigvis overfladiske vennskap der man mister kontakten, og nei, de man reise rpå ferier med er ikke nødvendigvis veldig nære venner...
Vennskap krever uansett "arbeid", man må legge energi inn i å beholde kontakten, og holde vennskap i gang.

Anonymkode: 990ba...de2

AnonymBruker
Skrevet

En ferie med nære venner kan faktisk drepe vennskapet også.. 

meld deg på reise grupper som reiser alene, da blir du innsamle situasjon som alle andre og du blir lett kjent. Eller Finn noen som liker å reise som du kan reise sammen med. Du blir garantert kjent med folk på studiet neste år. Ikke ta sorgene. På forskudd

Anonymkode: 2132f...408

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...