Gå til innhold

Jeg klarer ikke lenger å sitte og spise med ungene på Burger King.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk ler og peker og tenker: Der sitter en feit taper av en mor og spiser, stakkars unger! Så sist jeg var på BK med ungene, så kjøpte jeg to menyer til de og gjemte min meny i veska og spiste den hjemme! Føler at folk ler og peker hele tiden!

Anonymkode: f55a8...10b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare å slanke seg da eller la være å spise der.

Anonymkode: 45f55...a06

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Om det er et så stort problem for deg, så dropper du den type mat. Da vil du kanskje gå ned i vekt, og ikke lenger skamme deg i sånne situasjoner. 

Anonymkode: edd55...fed

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en salat med kylling i stedet da. Det er jo et hav av kalorier i den maten uansett. 
Du sier at du føler de ler av deg. Det er kanskje bare akkurat det. En følelse. Uansett, vil du ned i vekt må du gjøre gode valg. Da er BK ikke det. Vil du ikke ned i vakt, så må du jo nesten bare leve med følelseen.

Anonymkode: 1390b...3c9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare å slanke seg da eller la være å spise der.

Anonymkode: 45f55...a06

Jeg har prøvd å slanke meg mange ganger, og jeg gjør det fortsatt. Det ser ikke ut som at jeg klarer det.  Jeg er for glad i mat. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøp deg en salat med kylling i stedet da. Det er jo et hav av kalorier i den maten uansett. 
Du sier at du føler de ler av deg. Det er kanskje bare akkurat det. En følelse. Uansett, vil du ned i vekt må du gjøre gode valg. Da er BK ikke det. Vil du ikke ned i vakt, så må du jo nesten bare leve med følelseen.

Anonymkode: 1390b...3c9

Ok, takk for svar :) Ts.

AnonymBruker
Skrevet

Okei. Men klarer du ikke å spise der mer, lar du vær å spise der. Skjønner ikke hva du vil med innlegget ditt?

Anonymkode: 38939...d09

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Men hvor mange ganger i året er du på burger king når dette virkelig er et problem?

Det er jo et sted som er gøy og kos for barna - men det er virkelig ikke normalt å stadig være innom. Dette handler ikke bare om deg, men også om hva du normaliserer for dem. Ønsker du virkelig at de skal ende der du er nå? 

Anonymkode: ae429...8f0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvor mange ganger i året er du på burger king når dette virkelig er et problem?

Det er jo et sted som er gøy og kos for barna - men det er virkelig ikke normalt å stadig være innom. Dette handler ikke bare om deg, men også om hva du normaliserer for dem. Ønsker du virkelig at de skal ende der du er nå? 

Vi er ikke oftere på burger king enn andre er, mine barn har normal vekt og de har normalt kosthold. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Folk peker og ler? Det er uhørt, spiller ingen rolle om man er tykk eller tynn. Mobbing er ikke greit. 

Anonymkode: de93b...6c5

• Liker 18
Skrevet

Er ikke bare noe du føler da?

Aldri opplevd noe slikt jeg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er ikke oftere på burger king enn andre er, mine barn har normal vekt og de har normalt kosthold. Ts

Hvordan definerer du "ikke oftere?"

Det normale hos oss og i min omgangskrets er 2-4 ganger i året med mat fra slike steder, da primært i forbindelse med bilturer. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Et normalt kosthold innebærer ikke Burger King. Der ligger problemet.

Anonymkode: 45676...00f

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke spist på sånne steder siden jeg var 18-19, og har aldri tatt med ungene dit heller. Det er ikke mat det de serverer, og jeg spiser heller papiret rundt burgeren da altså. 🤢

Føler ikke det er noe tap, spiser på restaurant 1-2 ganger i året bare, og da går vi et sted med skikkelig kvalitet der maten lages av råvarer.

Er egentlig litt fascinerende at folk spiser på Burger King og McDonald's i 2020/2021 synes jeg. Nå som vi vet så mye om hvor helseskadelig det er med ultraprossesert mat.

Jeg tror heller ikke du vil lykkes med slanking hvis du ikke endrer mindset TS, på hva mat egentlig er. Hverken fett vs karbo eller kcal er like relevant som matvarekvalitet:

https://forskning.no/mat-og-helse-ny-overvekt/blir-vi-fete-og-syke-av-ultraprosessert-mat/270390

Jeg spiser omtrent 1000 kcal mer i døgnet enn jeg beveger meg, spiser både kjøtt og vegetabilsk, spiser masse fett og begrenser ikke karbo. Holder meg slank og fit uten å prøve, og har veid det samme I 15 år med unntak at 2 år med graviditet. 

Men jeg spiser også utelukkende råvarebasert mat av den beste kvaliteten jeg kan oppdrive, og gir det samme til barna mine.

Sjekk ut Mari Kolby Zinöcker og Maja Skogstad på FB eller Insta for å lære mer, så du kan ta bedre valg for deg selv og barna dine.

Anonymkode: a66ac...829

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er et sted man skal dra for ofte med barna uansett om jeg skal være ærlig. Et par ganger i året er ok, men det beste er hjemmelaget mat. 

Anonymkode: 53e64...532

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, kanskje du kan prøve meal-prepping?:) Lag alle måltidene dine for 5 dager klar i tupperware bokser. Så varmes og spises det bare. Slipper å tenke på hva du skal ha til middag, vei opp, telle kalorier osv. Alt er ferdig. Jeg og en venninne har gått ned hhv. 10 og 20 kg.

Og om noen faktisk peker eller ler så tar du bare kontakt med de ansatte, de vil jo ikke miste kunder og det er dårlig PR for dem.

Anonymkode: 6eb0e...076

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har prøvd å slanke meg mange ganger, og jeg gjør det fortsatt. Det ser ikke ut som at jeg klarer det.  Jeg er for glad i mat. Ts

Mange ting må man bare prøve, uten å være garantert å lykkes. Vektnedgang er ikke en av dem. Du går ikke ned i vekt med å prøve. Du går ned i vekt av å gjøre. Eller, egentlig, ikke gjøre. Ikke spise så mye, hele tiden.

Når du sier at du er for glad i mat, mener du at du ikke har utfordret smaksløkene dine med noe utover BK, eller at følelsen av stappmett får deg til å føle deg trygg?

Eller er problemet ditt noe helt annet enn vekt, men "vekt", "Burger King" og "folk som glor", er trygge ting å snakke om for å få sympati?

Anonymkode: 115cb...a40

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke en mye bedre løsning å ikke spise der? Ikke lære barna dine like dårlige spisevaner som deg selv? 

Anonymkode: 67840...3c9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare i ditt eget hode. For tro det eller ei, mennesker generelt sett gir blanke faen i andre og tenker bare på seg selv. De som er dømmende og ekle mennesker, de er ikke på BK. De sitter på Kg og sprer oppgulp og tror de er bedre enn andre. Så glem hva andre tenker, dra på BK med barna og kos deg. 

Anonymkode: 632fa...aac

• Liker 3
Skrevet

Folkens, ts ba ikke om slankeråd. Noen ganger føler folk for å sutre og det må være lov.

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...