AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Jeg har en bekjent hvor barna leker mye sammen med mine. Vi er venner men er ikke mye sosialt sammen untatt med barna. Nå legger hun ut daglig på Facebook at hun fester når barna er hos faren. Og hun ønsker at barna er mye hos oss. Hun virker til å feste flere ganger i uken nå i det siste når hun ikke har barna og er mye alkohol i bildet. Jeg synes det virker veldig uansvarlig å ha fester hjemme hos seg med mange folk og gå ut på byen hele tiden når man har barn som også har astma. Så i tillegg sende de på besøk hos oss. Hvordan hadde dere tatt det opp med henne? Barna er jo glad i hverandre men vi vil jo ikke ha korona i huset heller. Jeg jobber på aldershjem. Anonymkode: daad7...162
GammelKaktus Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Du kan jo bare si det rett ut, at du er bekymret med tanke på smitte. Spesielt fordi du jobber på aldershjem, synes det er helt greit jeg. Men hun kan jo ende opp med å bli dritsur, regner med hun er typen til det når det er full fest med en gang barna er utav døra...men det er nok mine fordommer som slår gjennom. Barna kan kanskje leke ute heller i stedet for å være inne? Irriterende det der når barna har en venn som har foreldre som er på en annen planet når det kommer til smittevern. 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 3 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Du kan jo bare si det rett ut, at du er bekymret med tanke på smitte. Spesielt fordi du jobber på aldershjem, synes det er helt greit jeg. Men hun kan jo ende opp med å bli dritsur, regner med hun er typen til det når det er full fest med en gang barna er utav døra...men det er nok mine fordommer som slår gjennom. Barna kan kanskje leke ute heller i stedet for å være inne? Irriterende det der når barna har en venn som har foreldre som er på en annen planet når det kommer til smittevern. Ja hun er nok den typen ..... Har prøvd å ta forsiktig opp og da blir hun fort irritert om jeg nevner at man må være forsiktig. Hun synes folk er hysteriske. 😰 Anonymkode: daad7...162
GammelKaktus Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja hun er nok den typen ..... Har prøvd å ta forsiktig opp og da blir hun fort irritert om jeg nevner at man må være forsiktig. Hun synes folk er hysteriske. 😰 Anonymkode: daad7...162 Ja, det er jo typisk. Forstår godt du vil være forsiktig med tanke på hvor du jobber. Er ingen av oss som har lyst til å bringe med oss smitte til folk i risikogruppen. Jeg hadde nok tatt den praten jeg altså, sagt for en periode så minimerer vi kontakt med folk utenfor husstanden med tanke på økt smitte og mye besøk fra andre deler av landet.. Men at barna kan treffes ute eller på hangouts alt ettersom. Men hun blir nok kanskje litt småsur ja for det er kanskje veldig lett å sende barna over til deg så har hun litt "fri"... Tror vi alle har en sånn i kretsen rundt barna...
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 17 minutter siden, FrøkenMånestråle said: Ja, det er jo typisk. Forstår godt du vil være forsiktig med tanke på hvor du jobber. Er ingen av oss som har lyst til å bringe med oss smitte til folk i risikogruppen. Jeg hadde nok tatt den praten jeg altså, sagt for en periode så minimerer vi kontakt med folk utenfor husstanden med tanke på økt smitte og mye besøk fra andre deler av landet.. Men at barna kan treffes ute eller på hangouts alt ettersom. Men hun blir nok kanskje litt småsur ja for det er kanskje veldig lett å sende barna over til deg så har hun litt "fri"... Tror vi alle har en sånn i kretsen rundt barna... Skjønner meg ikke på foreldre som har barn men vil ha mest mulig fri... Anonymkode: daad7...162 2
GammelKaktus Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner meg ikke på foreldre som har barn men vil ha mest mulig fri... Anonymkode: daad7...162 Nei, det gjør ikke jeg heller, fikk jo barn for å ta vare på de selv. Synes det er kjekt å ha guttungen og vennene han her hos oss og, da har jeg et håp om at kanskje det blir sånn når de blir eldre og. Da er det jo ennå viktigere å ha oversikt over hvem de er med og hva de driver på med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå