Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mangler tilknytning og det som jeg kan definere som et hjemsted. Akkurat nå bor jeg i en by som jeg aldri hadde vært i forut, men svært vanskelig å komme inn i boligmarkedet, derfor vil jeg flytte igjen veldig snart. 

Jeg brifer med meg selv hvor jeg kan finne det og hvor jeg kan trives? Jeg ønsker ikke å bo der det er svært kostbart å komme inn i boligmarkedet. Men der det finnes natur, mennesker og samfunn hvor man kan identifisere seg mye godhet. 

Hvordan gjorde du det strategisk at du ble sikker i din sak når du skulle finne frem til et sted å bo?

Var det kun jobb? eller kommet stedet først, og deretter jobb? Andre ting?

Anonymkode: e5e05...050

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til et sted der jeg hadde litt familie. Fikk jobb i nærmiljøet, og gjennom den fikk jeg venner. Etterhvert ble det "mitt sted". 

Anonymkode: 19273...6c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flytt til en middels liten/ stor kommune.. der folk kjenner hverandre, men ikke så lite at alle kjenner alle 

Anonymkode: a3e86...3f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik arbeidsmarkedet er nå, er det kanskje lurest å finne jobb først, og så flytte etter og komme seg inn på boligmarkedet deretter. 

Anonymkode: 781bf...15a

Skrevet

Jeg flyttet litt rundt i forbindelse med jobb og studier, og fant mitt hjemsted i slutten av 20årene.
Flyttet til ny by på grunn av jobb, hadde aldri vært i byen før. Jeg hadde ikke trodd at jeg ville trives sånn spesielt godt her egentlig, kjente ingen og byen er mindre enn hva jeg var vant til.
Men jeg ble godt tatt i mot av folk jeg møtte, og etter bare noen måneder kjente jeg at det var her jeg ville bo. Jeg har byttet både jobb og bransje i ettertid.

Det som gjør at jeg kaller dette for mitt hjemsted, det er følelsen jeg får av byen.
Jeg hadde aldri forestilt meg at det var ett slikt sted som skulle føles som hjemme, men nå kan jeg ikke forestille meg å noen gang flytte fra denne byen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...