Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig født. Ble satt igang med drypp og tok vannet.  Hadde mye smerter under fødsel selv jeg fikk epidural. Jeg lurer på om smertene hadde vært verre uten? Jeg klarte å puste gjennom smertene til 8 cm men etter det var det smerte helvete fram til jeg presset ut.  Og det rareste var at du smertene kunne gjerne være kun på halve siden av kroppen. 

Fikk også kraftig blodtrykksfall idet de satte den inn og jeg synes det var så skummelt da jeg svimte av. Er det vanlig å føle så mye med epidural? Har født uten før og synes var mindre vondt da. Men hadde ikke drypp.

Anonymkode: 91bac...fdd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt fødsel var nesten helt lik. Følte smerten i halve kroppen, og dryppet ga ekstremt vonde og hyppige rier. 
Klarte ikke tisse på flere dager heller.

Legen sa at epiduralen ble satt feil.

Anonymkode: 3bb1f...5c5

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mitt fødsel var nesten helt lik. Følte smerten i halve kroppen, og dryppet ga ekstremt vonde og hyppige rier. 

Hvordan kan jeg vite min ble satt feil inn? 

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis satt epiduralen feil. Anestesi kan egentlig bli tilkalt for å komme og fikse det, ofte kan de bare nappe litt i den så den faller på plass. Spurte de deg ikke om hvordan den virket? 

Anonymkode: cec8b...925

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt urelatert - men jeg klarte heller ikke tisse på flere dager etter fødsel, og jeg hadde ikke epidural. Så er ikke sikkert akkurat det er epiduralens feil, kan like gjerne være selve fødselen :) 

Anonymkode: 7b0dc...09c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sannsynligvis satt epiduralen feil. Anestesi kan egentlig bli tilkalt for å komme og fikse det, ofte kan de bare nappe litt i den så den faller på plass. Spurte de deg ikke om hvordan den virket? 

Anonymkode: cec8b...925

Jeg fikk blodtrykksfall med engang etterpå så de ville være forsiktig. Det var litt ekkelt da de stresset når jeg ble dårlig og jeg fikk medisin for å få opp blodtrykket. Etter det spurte de ikke mye om den virket. Jeg var nummen i ene benet helt ned hele veien.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Helt urelatert - men jeg klarte heller ikke tisse på flere dager etter fødsel, og jeg hadde ikke epidural. Så er ikke sikkert akkurat det er epiduralens feil, kan like gjerne være selve fødselen :) 

Anonymkode: 7b0dc...09c

Hadde ingen problemer med å tisse 

Skrevet

Epidural virker ikke på alle,virker ikke likt på alle, kan ha vært satt inn feil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det ikke sånn i det hele tatt, så det høres jo ut som om noe har gått galt. Jeg ble 100% smertelindret (før pressfasen) var oppe og gikk og ingen bivirkninger.

Anonymkode: 2b421...ffd

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde det ikke sånn i det hele tatt, så det høres jo ut som om noe har gått galt. Jeg ble 100% smertelindret (før pressfasen) var oppe og gikk og ingen bivirkninger.

Da var du nok veldig heldig? 

AnonymBruker
Skrevet

De kan også justere ned virkningen, noe de ofte gjør når det nærmer seg pressing. Jeg har hatt epidural to ganger, og den ene gangen kjente jeg nesten alt. Fødselen hadde for dårlig fremgang, og det var visstnok pga epiduralen. Da skrudde de ned virkningen veldig. Den hadde en effekt likevel. Det fant jeg ut nå på siste fødsel da jeg ikke rakk epidural😅

Anonymkode: 86201...602

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da var du nok veldig heldig? 

Trodde kanskje det var vanlig hvis epidural ble satt riktig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...