AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Da jeg våknet i dag tenkte jeg at jeg skulle fylle opp BSU-en for i år allerede. Men jeg ble plutselig veldig usikker på summen. Vanligvis har det jo vært 25 000, men jeg har flere steder lest at fra 2021 har regjeringen foreslått i statsbudsjettet å øke summen til 27 500. Men er dette vedtatt? Finner lite informasjon på bankens nettside eller internett for øvrig. Anonymkode: 85c32...eb6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bank-og-lan/bsu/ 27500 ja Anonymkode: 9110a...a5f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 De vurderer jo å kutte skattegodene på bsu... Anonymkode: 5c2a4...bd0
newman01 Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 49 minutter siden, AnonymBruker said: De vurderer jo å kutte skattegodene på bsu... Anonymkode: 5c2a4...bd0 For folk som allerede har kjøpt bolig er det snakk om å fjerne skattelette på 20%. Og det er jo ganske logisk, siden man egentlig ikke trenger skattelette når man allerede har kjøpt et sted å bo 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 newman01 skrev (43 minutter siden): For folk som allerede har kjøpt bolig er det snakk om å fjerne skattelette på 20%. Og det er jo ganske logisk, siden man egentlig ikke trenger skattelette når man allerede har kjøpt et sted å bo Hovedgrunnen til at man fjerner skattefordelen, er at den er ment som et intensiv for å fremme sparing til bolig. På den annen side, så kan man tenke som så at unge mennesker ofte begynner med en mindre bolig, og så flytter videre til noe større og dermed fortsatt har behov for å spare til bolig. Jeg tenker derfor at det i det lange løp kan vise seg å være uheldig å fjerne denne "gulroten". Å fremme sparing har aldri vært dumt. Anonymkode: 7efe5...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Betyr det at man i alle banker i dag kan sette inn 27 500 på BSU? Gjelder dette BSU2-kontoer også? Anonymkode: d46c8...db0
missmcbeal Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Betyr det at man i alle banker i dag kan sette inn 27 500 på BSU? Gjelder dette BSU2-kontoer også? Anonymkode: d46c8...db0 Du kan jo bare prøve? I verste fall får du en feilmelding om at det ikke går? Får du bare satt inn 25 000 i dag så setter du bare inn de resterende senere. Ikke verre enn det. BSU2-kontoer er såvidt jeg vet ulik fra bank til bank, da det er noe banker velger å tilby selv. Hos meg heter det boligsparekonto, det er en konto med litt høyere rente, men gir ingen skattefradrag. Jeg kan sette inn 30 000 kr i året på denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå