Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier sitt :)

Anonymkode: 0b1ce...c4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal fortsette å holde meg edru (nå på tredje måneden), gå ned ti kg, omgi meg med de jeg er glad i og lage mat fra bunnen hver dag. 

Anonymkode: 43426...013

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige. Gå ned 7 kg og trene mer. Same procedure as last year.

Anonymkode: 094df...af0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bli bedre på å bygge gode relasjoner, tjene masse penger og flytte. 

Anonymkode: bc53d...36b

AnonymBruker
Skrevet

Begynne å bruke handlenett istede for å kjøpe bæreposer ... 

Anonymkode: ed1f9...c87

• Liker 3
Skrevet

Sortere ut plast i egen plastavfallssekk.

Og selvsagt gå ned 20 kg og bli høyere. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte å ha som forsett å øve på intuitiv tidsberegning

Anonymkode: 3b8a6...e50

AnonymBruker
Skrevet

Komme meg mere ut, klare å skape sosiale relasjoner, vet ikke helt hvordan jeg skal  gripe dette an, men noe må jeg finne på :) 

Anonymkode: ea6f6...6c8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det typiske nyttårsforsettet er at siden det er et nytt år og en ny start, kan man sette seg et nytt, ofte rimelig stort mål, og alle vet hvordan dette vanligvis går - etter en tid har hele forsøket gått i dass.

Så skal man kunne sette seg et nytt mål, må det også ha konsekvenser å ikke nå det; hvis noen som vil begynne å slutte å røyke 1. januar gjør det bare fordi det er 1. januar, vil vedkommende antagelig begynne å strekke ut hånden etter den første sigaretten i løpet av to uker, og røyke som en skorstein to uker etter der igjen. Samme prosedyre år etter år ...

Dersom vedkommende derimot underskriver en skriftlig erklæring med vitner til stede om at hvis vedkommende begynner å røyke igjen, skal vedkommende ut på langtur på sykkel fra Oslo til Bergen uten en tråd på kroppen, får man en helt annen motivasjon for å nå målet sitt når man kjenner til konsekvensene, og med litt flaks kan dette være begynnelsen på en røykfri tilværelse.

Slik at jeg har et fornuftig råd til dere som ønsker en ny start nå - flott, men før dere setter dere et mål, er det også en fordel å bestemme hva følgene av å ikke nå målet skal være; desto sterkere man ønsker å oppnå noe, desto større blir motivasjonen dersom man vet hva som venter om man ikke klarer dette.

Selv har jeg likevel ingen nyttårsforsetter da jeg ikke ser noe magisk i et "nytt" år ettersom dette bare er en menneskeskapt måte å regne tiden på; for meg er enhver ny dag, enhver ny soloppgang en ny start i livet.

Endret av - Brian
AnonymBruker
Skrevet

Nyttårsforsetter er gjerne preget av at ambisjonsnivået er omvendt proporsjonalt med seriøsiteten. Noen av innleggene viser at folk er fullstendig klar over det. Selv har mitt nyttårsforsett de siste årene vært å ikke ha noe nyttårsforsett. Det er ingenting med et nytt år, eller en ny uke eller dag, som gjør det lettere eller mer meningsfylt å endre livet sitt. Skal man endre en inngrodd vane, er det lurt å være SMART:

Specific Measurable Achievable Relevant Timely

https://en.wikipedia.org/wiki/SMART_criteria

Anonymkode: 1460b...422

AnonymBruker
Skrevet

sammenligne meg med meg selv

gjøre flere feil

berømme innsats og ikke resultat

Anonymkode: f3f45...c1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å røyke i mars i fjor, og er fortsatt røykfri. Skal fortsette å holde meg røykfri. Og skal gå ned i vekt, bruke mindre penger i år enn jeg har gjort. 

Anonymkode: dfef5...e4a

Skrevet

Gjøre så godt jeg kan for å finne ny jobb, klare 20 push ups uten knær i bakken og uten pause (klarer 10 nå), spise frukt og/eller grønnsaker hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Starte opp pensjonssparing. 

Anonymkode: 72d64...db4

AnonymBruker
Skrevet

Gå ned 15 kg

Ta lappen

Flytte

Begynne å trene

😁

Anonymkode: b23c2...e11

AnonymBruker
Skrevet

Mine:

- spare 100.000,- til nytt kjøkken

- fysisk aktivitet 3 ganger i uken

- jeg hadde tenkt å bli mer sosial, men det ser ikke ut til at covid er enig med meg..

- gå ned 7 kg

Anonymkode: ced38...590

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbe mindre, dvs ikke la jobben spise meg opp. Slutte å la kollegaer utnytte meg, og heller ikke ha forventninger høyere enn at jeg vet jeg ikke blir skuffet. Ha ambisjoner for privatliv istedenfor jobb. Og forhåpentligvis, sikre meg ny jobb. Får jeg ny jobb så skal jeg endre mine forsetter til mer langsiktige mål.

Anonymkode: 7aeb9...813

Skrevet

Å legge meg i rimelig tid når jeg vet at jeg må tidlig opp dagen etterpå

AnonymBruker
Skrevet

Gå ned de 12kg jeg har gått opp under corona, savner sats🙈 I tillegg skal jeg klare å finne et nytt hus, boligjakten har allerede tatt alt for lang tid 

Anonymkode: c8311...b28

Gjest TheCatLady
Skrevet

Hm, jeg ønsker ikke å ha urealistiske mål som jeg skal ha oppnådd i 2021, men har tenkt på noen. 

Det ene kom jeg på i dag og det er å bruke flere av klærne jeg har i skapet. Jeg har en god del plagg som nesten aldri blir brukt og noen som nesten alltid blir brukt. Det er ikke noe galt med plaggene jeg ikke bruker, men tror det bare er latskap fordi det er enkelt å ta den buksa, den toppen eller den genseren. Jeg tror ikke at det er realistisk å gå med forskjellige plagg hver dag. Jeg skifter ikke klær hver dag, men kanskje ha som mål å rullere litt på det og plukke litt andre plagg. 

Dette er et langsiktig mål, men jeg ønsker å bli litt snillere med meg selv og slutte å være så ekstremt selvkritisk og hele tiden trekke meg selv ned. Så det innebærer å jobbe med tankegang, men også å gjøre både små og store ting for å få det bedre. Usikker på hva alt konkret skal være, men jeg er litt lei av å ha det sånn. Jeg ønsker å bli litt tryggere i meg selv og litt mer glad i meg selv. 

Jeg har også et ønske om å finne en ny hobby. Kanskje jeg må prøve ut litt av hvert for å se om noe er gøy. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...