Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av en IBook G4, 14 t.

Skal bruke den i forbindelse med skole (design) og er nødt til å ha en pc som støtter designprogram fint. Egner IBook seg til dette?

Jeg ser de selv har et nedlastbart designprogram på sidene sine, må da være et godt tegn? :sjenert:

Er det noen som har ærfaringer med IBook her? Og følger alt med i pakka ved bestilling eller er det som hos mange andre at ditt og datt må bestilles utenom??

Og hvordan foregår betaling hvis man bestiller gjennom internet eller tlf?? Jeg har shoppa på nettet før men aldri svidd av 12.000 kr. Synd hvis noe skulle skje :roll:

Endret av ~Alwa~
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei mac1.no sitt forum er det beste mac forumet i norge. Der får du svar på minuttet. ibook er en bra maskin, men g4 prossesoren begynner å bli litt gammel nå. Du kommer aldri til å angre på et apple kjøp.

Apple maskinene er de desidert mest brukte på design. Ikke vær engstlig for å kjøpe på internett, du har de samme rettighetene der som i butikk

Endret av ctybring
Skrevet

Jeg synes det høres ut som en god plan.

Det følger med mer nyttig programvare med mac enn pc, men jeg vet ikke hvordan det er spesifikt med designprogrammer.

Når du bestiller ibook kan du velge hva du vil ha med av ekstrating.

Prøv denne linken

Skrevet

Har selv en iBook G4

Er kjempefornøyd !!

Alt bare virker, god batterikapasitet.

Ingen problemer med betaling.

Følger med det du trenger. Kan være greit med en ekstra mus dersom du ikke er vant med touchpad, men det trenger ikke å være en apple mus. Koblet til min Logitech mus og den virket med en gang.

Jeg angrer litt på at jeg ikke bestilte større harddisk (30GB), så jeg anbefaler å gå opp et hakk eller to på harddiskstørrelse.

Skrevet

Jeg vil tro at en iBook G4 muligens er i svakeste laget for en designutdannelse.

Jeg har nå en PowerBookG4 som i disse dager kasseres til fordel for iBook G5.

(Jobber med design)

Og personlig synes jeg 14" er i minste laget. Så om jeg var deg ville jeg vurdert å gå litt opp. Lykke til med utdannelse.

Skrevet

Jeg har også en 14" iBook G4, og er også veldig fornøyd. At G4-prosessoren er utdatert kan så være, men hvis du skal ha en bærbar mac, er det den prossesortypen du får. Powebookene har nemlig fortsatt G4.

Ulempen med iBook i forhold til Powerbook er at den har dårligere skjermoppløsning og ikke mulighet til å koble til to skjermer. Dette er ikke noe problem til vanlig bruk, men hvis du skal drive med design påe t litt høyere nivå vil du oppleve det som et problem.

Av programvare så følger det meste med. Men ingen av produktene til Adobe (feks photoshop) eller Macromedia (webløsninger) følger med.

iBook er uansett et godt kjøp, du vil ikke angre :)

Skrevet
Jeg har nå en PowerBookG4 som i disse dager kasseres til fordel for iBook G5.

Da har jeg gått glipp av noe: visste ikke Apple hadde lansert denne maskina enda? Den ligger ikke ute på nettsidene deres... Hvis man skal ha en stasjonær derimot kan man få en med G5 prossesor, men ikke hvis man skal ha en bærbar.

Skrevet (endret)

Da var en iBook G4 bestilt :blunke: Etter mye lesing har jeg har fått inntrykk av at maskina skal holde til formålet mitt Snuppelure, for det er vel ikke all verdens fancy designprogrammer som er i bruk under utdannelsen likevel. Men det blir spennende å se :smile:

Hva slags problemer er det du har hatt?

Takk for hjelpen alle sammen. Dette blir spennende :blomst:

Endret av ~Alwa~
Skrevet

Bestilte du fra Apple sine sider? Du må regne med god ventetid, tok opptil nesten 2 måneder før jeg fikk

Skrevet
Bestilte du fra Apple sine sider? Du må regne med god ventetid, tok opptil nesten 2 måneder før jeg fikk

2 mnd???? Rota de den bort da eller? :overrasket:

Rundt 1,5-2 uker er jo det som er mest vanlig. Jeg bestilte også maskinen som den er uten noe ekstra plunder så det skal jo korte ned på leveringstiden.

Må jeg vente i 2 mnd så blir tiden laaang gitt :sjenert:

Skrevet (endret)

Sikker på at du hadde dekning på VISAkortet da?

Vi har bestilt flere ting via apple sine sider og ikke bare kommer varene fort, man kan også følge med på hvor de befinner seg gjennom apple sitt eget "tracking-system"! Bestilte mac-mini for en stund siden, den var her på litt over en uke!

Gratulerer med mac, Alwa, kan ikke tenke meg annet enn at du blir fornøyd!

Endret av Brunhilde
Skrevet
2 mnd???? Rota de den bort da eller? :overrasket: 

Rundt 1,5-2 uker er jo det som er mest vanlig. Jeg bestilte også maskinen som den er uten noe ekstra plunder så det skal jo korte ned på leveringstiden.

Må jeg vente i 2 mnd så blir tiden laaang gitt  :sjenert:

Tok bare et par uker fra jeg bestilte til den kom.

2 mnd??? da må det ha skjedd en feil. Det ville jeg aldri ha godtatt.

Skrevet

Hvis du ringer inn til Apple får du gjerne ett par hundrelapper i rabatt. Om du er flink å prute, kan du jo kanskje få mer. Late som du er usikker om du vil kjøpe...

Jeg fikk powerbooken min en uke etter jeg bestilte den, så det gikk ganske raskt. Da hadde jeg standard konfigurering. Dersom en forandrer noe tar det noen dager ekstra.

iBook er en Mac, ikke PC ;)

Skrevet

Njaaa, pruting er nå ikke min sterkeste side men.....

Jeg fikk hvertfall studentrabatt ;)

Ja, det har jeg fått med meg. Men hva er egentlig forskjellen? Jeg trodde en pc var pc liksom :sjenert:

Skrevet

Vel en Mac er vel så mye PC som noe annet. PC betyr personal computer. En Mac er en personal computer. Den er ikke IBM-kompatibel, men det er noe helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...