Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den omhandler dem som ikke kommer seg i jobb.

Anonymkode: 4b886...5e6

Som arbeidsledige kan man få utsatt betaling. Som ufør kan man få slette deler eller hele lånet. Om man er flyttbar og ikke kresen får de aller fleste jobb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi snakket om "hvilken som helst jobb hvor som helst i landet".

Nå er vi ikke der lengre, skjønner jeg.

Har du utrolig tungt for det? Når jeg sier at alle får jobb dersom de er villige til å ta hvilken som helst jobb hvor som helst i landet  så betyr jo selvfølgelig ikke det at alle i landet kan få hvilken som helst av alle jobbene i landet. 🙄

Anonymkode: 45bf3...5d8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (Akkurat nå):

Som arbeidsledige kan man få utsatt betaling. Som ufør kan man få slette deler eller hele lånet. Om man er flyttbar og ikke kresen får de aller fleste jobb

Som sagt er det ikke dem vi snakker om, uansett hvor mye du vil ha det dit.

Skrevet

Man får ikke lønna man skal ha.. Man får heller ikke disse jobbene lett. Jeg har jobbet som renholds arbeider i mange år. Dette er også en utdanning nå, som koster penger

Anonymkode: 189d2...9d9

Hva er galt med lønna? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du utrolig tungt for det? Når jeg sier at alle får jobb dersom de er villige til å ta hvilken som helst jobb hvor som helst i landet  så betyr jo selvfølgelig ikke det at alle i landet kan få hvilken som helst av alle jobbene i landet. 🙄

Anonymkode: 45bf3...5d8

Antall ledige jobber og antall arbeidsledige går heller ikke opp. Så uansett kan vi legge den død, du som har så utrolig lett for det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så de jobber gratis altså? Sisg jeg sjekket var en lønn der mye høyere enn hva jeg har tjent i løpet av 5 år. Dette er ikke tråden for deg hvis du skal diskutere hva jeg ikke har skjønt og ikke kan. Desverre har jeg fått med meg alt for mye, og jeg kjenner folk som jobber med disse tingene 

Seriøst? Det er ingen som sier at de som jobber der ikke tjener penger, men Lånekassen som «institusjon» har ikke som mål å gå i store overskudd.

Og selvfølgelig betaler du renter på lån (dog lavt hos de) for det skal dekke kostnader de har ved å låne penger som de igjen låner til deg  (og lønn, husleie, utgifter de har)

Anonymkode: b4913...84b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Det er ingen som sier at de som jobber der ikke tjener penger, men Lånekassen som «institusjon» har ikke som mål å gå i store overskudd.

Og selvfølgelig betaler du renter på lån (dog lavt hos de) for det skal dekke kostnader de har ved å låne penger som de igjen låner til deg  (og lønn, husleie, utgifter de har)

Anonymkode: b4913...84b

En kraftig moderering her, altså. Bra det klarner.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du blir jo ikke avhengig av Lånekassen selv om du investerer i egen utdanning og Norge betaler store deler av den. Et lite lån over mange, mange år gjør deg ikke avhengig. Det er en veldig billig investering. 
Du står jo helt fritt til å ta opp lån andre steder. 

Anonymkode: 7be7b...1e5

Hvis du ikke får jobben, (som er det tråden handler om, men enkelte kan ikke lese) så er lånekassen like forferdelig å ha med å gjøre som hvilket som helst annet lån. I ung alder, er det ikke lett å forstå konsekvensene av dette, med mindre du har fått det forklart. Mange tar utdanning i god tro, og sitter igjen med null jobb og masse gjeld. Som er det jeg frykter. Jeg syns det er dårlig gjort å behandle unge uerfarne på den måten

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som sagt er det ikke dem vi snakker om, uansett hvor mye du vil ha det dit.

Hvem er det vi snakker om da? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det vi snakker om da? 

Som sagt flere ganger. De som ikke kommer seg i jobb. Trodde dette var tydelig nå.

Skrevet

Hvis du ikke får jobben, (som er det tråden handler om, men enkelte kan ikke lese) så er lånekassen like forferdelig å ha med å gjøre som hvilket som helst annet lån. I ung alder, er det ikke lett å forstå konsekvensene av dette, med mindre du har fått det forklart. Mange tar utdanning i god tro, og sitter igjen med null jobb og masse gjeld. Som er det jeg frykter. Jeg syns det er dårlig gjort å behandle unge uerfarne på den måten

Du får jo utsatt innbetalingene om du ikke har jobb... og renta er lavere enn på andre lån. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Prøv å forstå at så lenge det er renter på et lån vil tilbyder tjene penger.

Og prøv å forstå at når de omgjør lån til stipend koster det penger.

Anonymkode: a2964...146

• Liker 1
Skrevet

Som sagt flere ganger. De som ikke kommer seg i jobb. Trodde dette var tydelig nå.

Ja, og igjen man får utsatt betaling om man er arbeidsledig og slettet lån ved uføre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og igjen man får utsatt betaling om man er arbeidsledig og slettet lån ved uføre. 

Uføre har ingenting med dette å gjøre. Utsatt lån får man bare en stund.

AnonymBruker
Skrevet

Og prøv å forstå at når de omgjør lån til stipend koster det penger.

Dette er man klar over.

AnonymBruker
Skrevet
Gidavmeg skrev (1 minutt siden):

Intill litt over 2 år?.. Mange er arbeidsledig lenger enn dette

AnonymBruker
Skrevet

Dette er man klar over.

?

Skrevet

Uføre har ingenting med dette å gjøre. Utsatt lån får man bare en stund.

Ja, men man er tid på få seg en jobb eller starte ny utdannelse

Skrevet

Intill litt over 2 år?.. Mange er arbeidsledig lenger enn dette

Unge folk som er arbeidsledigelenger enn to år er ofte kresne! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...