AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Jeg savner sex med kjæresten, men når kvelden kommer så er jeg eller han (eller begge) så slitne og trøtte at vi stuper i seng. Vi har en 7 mnd. gammel baby i tillegg til to andre barn, så søvnen har ikke vært på topp på en stund. Dermed har sex blitt nedprioritert, selv om det er sykt deilig når det først skjer. Vi kan ikke være like spontane som før, og jeg driver og tenker at vi kanskje burde sette av noen dager i uka der vi har sex. Grunnen til at jeg ikke har foreslått det for han ennå er at jeg er redd det skal bli «pliktløp» når vi setter av tid på denne måten. Men på den andre siden så er jeg redd det vil gå aaaaltfor lang tid mellom hvis vi ikke tar noen grep nå... Trenger litt tips fra noen som har vært i samme situasjon... hva funket for deg? Anonymkode: 2aa89...fd0
Bamseklemmer Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Småbarnsperioden er bestandig vanskelig, slitne, mye stressmomenter som vanskeliggjør sex, noen bruker det som unnskyldning for å ikke ha sex, sexen avtar og til slutt glemmer man at man er kjærester, nesten aldri kvalitetstid alene... Jeg vet det fordi jeg har opplevd det selv. Og jeg tror det er slik jeg beskriver det for de fleste, men unngår man stress og ikke glemmer at man er kjærester er det større sjanse for sex. Det å ha lite sex mister man oippså mye sexlyst. Sexlyst er som en muskel, den må trenes og vedlikeholdes, ellers blir det tungt å få resette den... På en campingtur med barn og svigermor på lasset er turer jeg aldri glemmer, de lå foran i den nedleggbare dobbelsengen og småsnorket, mens vi hadde musestillesex, og når barna badet i bassenget satt svigermor og passet på dem, og når de var på butikken, lekeplassen, dusjet i campingbygget. Vi hadde sex omtrent hver gang vi fikk en halvtime, og det skjedde flere ganger om dagen. Jeg har egentlig mye å takke svigermor for, men hun skjønte ikke at jeg ville ha henne med på så mange turer i løpet av sommerferien. Hun ville jo så gjerne at vi skulle være alene med barna på campingtur😅 Musestillesex er jo en ting, men når barn slipper taket på puppen kan man jo ha en slektning eller venn til å passe på dem... Da kan man jo selv dra på fisketur, soppsanking, rydde i kjelleren, eller garasjenloftet... Det finnes uante muligheter og "unnskyldninger" for å ha sex, men jeg tror det stopper for de fleste å ha ideer, og heller bruker det som unnskyldning for å ikke å ha sex. Spontansex blir ikke pliktsex, med god forvarming fra hver enkelt skal man ikke bruke så mange minuttene... en gang om dagen er jo en bra begynnelse🙄 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Det kan absolutt funke å lage avtaler og rett og slett sette av tid. For meg fungerer ikke det, da jeg mister lysten når det blir en forventning om å være kåt.. For oss, som også er småbarnsforeldre, er løsningen å ikke vente til leggetid. Da er vi (les jeg) for trøtte og desperat etter søvn. Så nå har vi stort sett sex rett etter at ungene har sovnet, før vi står opp igjen og gjør det vi ellers gjør på kveldene. Anonymkode: 2cfcb...e9f 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Det kan godt være at det fungerer for dere, og jeg tenker at det er verdt å prøve ut. Jeg synes det er noe fint ved å glede seg til sex, og det kan gjøre at jeg kjenner meg ekstra kåt gjennom dagen. Det er også kanskje mye bedre med "pliktsex" enn ingen sex? Ellers er det, som noen over sier, ikke nødvendigvis slik at man trenger å ha sex rett før leggetid. Ta det kjapt etter at ungene sover, kanskje? Eller en kjapp en mens baby sover på dagen (selvsagt avhengig av hvor store de andre barna er, og om de kan holdes opptatt litt)? Tenk etter om det er noen tidspunkter som kan fungere, der dere er litt mindre trøtte. Anonymkode: 44dfd...9ff 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Prøv det en liten periode og så evaluer om det funker Tenker det kan slå begge veier, enten at forventningen blir et press eller at det blir pirrende, at man går og tenker på det og gleder seg til det. Anonymkode: 0ba78...565 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 I slitsomme perioder avtaler vi "kosekveld". Vi setter av tid etter barna er lagt til kos og tv tid. Vi sitter tett inntil hverandre og kåter oss opp med å ta og stryke på hverandre. Plutselig er vi nakne eller bare en av oss. Men, det er ikke noe pliktsex. Hvis en av oss ikke har lyst så sier vi det, men vi fortsetter å kose og ser på tv. Viktig med nærhet også Vi har helst sex før vi skal legge oss. Så blir vi ikke så slitne og plutselig så orker vi ikke allikevel. Sånn gjør vi det Anonymkode: bc47b...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Det tenker jeg er lurt og realistisk når man har 3 barn hvorav en er baby Det trenger jo ikke hete «sexkveld», men mer at man setter av tid til å ta en dusj sammen/ha kroppslig kontakt liksom. Å avtale filmkveld ender fort med at den ene må ta våken baby og den andre blir stuptrøtt. Jeg tror man kommer mye lengre med å avtale konkret at det skal være fysisk kontakt, og at man kan si ifra om sexlysten ikke er der. Da blir det massasje eller noe annet kos. Anonymkode: a53e4...8cd 1
Fioljenta Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 Hvorfor ikke prøve? Hvis det blir pliktsex som du frykter, og du ikke vil ha pliktssex, ja, så skjønner dere at dere må justere ett eller annet. Og etter noen justeringer finner dere en form som fungerer for dere. 💜 Vi hadde en fast datekveld i uka. Og det fungerte flott for oss. På datekvelden satte vi av kvelden til oss (etter at barna var lagt). Vi skiftet på å velge hva vi skulle gjøre. Vi var vanligvis hjemme, men vi kunne f.eks. dra på bowling eller karaoke (PlayStation), spise litt i ro og fred, prate sammen, se en film eller kanskje en lengre elskov. Vi opplevde at denne planlagte tiden for oss gjorde at vi husket å prioritere hverandre. Og gi rom for nærhet. De gangene vi planla sex, la vi inn masse tid til kos. Og med nærheten på plass, var det enklere å ta en kjappis ellers i uka. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå