AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #1 Skrevet 1. januar 2021 Jeg har blitt utrolig lei av å både lage og spise mat nå etter julen. Og jeg er utrolig lei typisk middags-mat. Har dere noen forslag til hva jeg kan lage? Noe som ikke er tidkrevende. Trenger ikke nødvendigvis er være en typisk middag med kjøtt, poteter/ris og grønnsaker. Er singel og bor alene, så er ingen jeg må vise at man "spiser ordentlig" middag til. Anonymkode: c8349...dbe 1
Hennika Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 Jeg spiser ofte kun ost og kjeks når jeg ikke orker å lage middag. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #3 Skrevet 1. januar 2021 Potetgull og dip. Ost og kjeks er også noe jeg spiser en del faktisk. Makaroni med spaghettisaus og ost. Tomatsuppe med ost og hvitløksbaguetter. Brødskive med avokadomos. Fajitas. Taco. Supper generelt. Anonymkode: e9e3e...b80 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #4 Skrevet 1. januar 2021 Jeg spiser ferdig supper når jeg er matlei. Anonymkode: c6a73...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #5 Skrevet 1. januar 2021 Ostesmørbrød i panne, ovn eller mikro. Du må ha ost og brød. Og så kan du ta på hva du vil i tillegg om du ønsker. Alt slags kjøttpålegg,grønnsaker osv Eller ingenting utenom brød og ost. Godt blir det uansett ☺😊😉 Anonymkode: f4c52...f0b 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #6 Skrevet 1. januar 2021 Dutch baby ovnspannekake. Gjerne med en grønn salat. Man kan også steke pølser oppå/ i pannekakerøren i ovnen, da blir det som britisk "toad in the hole". Anonymkode: 14547...31f 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #7 Skrevet 1. januar 2021 Jeg spiser ofte toast når jeg ikke har lyst på middag. Anonymkode: d3d5f...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #8 Skrevet 1. januar 2021 Jeg kutter løk, hvitløk og paprika feks, og steker, tilsetter en pakke med Gilde ferdig oppkuttet skinkebiter også. Koker spagetti og blander den med litt grønn pesto fra glass og har over det stekte. Nam Anonymkode: dd30f...e06
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #9 Skrevet 1. januar 2021 Lag deg wraps 👍 Anonymkode: e7b11...393 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #10 Skrevet 1. januar 2021 Anne kat Hærland sin kokebok har noen utrolig smakfulle, litt annerledes oppskrifter. Anonymkode: e8f12...86b 1
bib_84 Skrevet 1. januar 2021 #11 Skrevet 1. januar 2021 Speilegg, wraps med smøreost, ruccola, spekeskinke/laks etc., salat med kokt egg + ost og skinke, ostesmørbrød, pasta med enkel hjemmelagd tomatsaus. For å lage tomatsaus pleier jeg å surre hakket løk og hvitløk i panna, ha i tomatpuré og steke litt videre, så ha i hakkede tomater. Lar det surre litt og smaker til med salt, pepper og sukker. Har jeg ferske tomater hakker jeg de og har i også.
Million Skrevet 1. januar 2021 #12 Skrevet 1. januar 2021 Når jeg egentlig ikke har lyst eller ork på middag, klarer jeg alltid å klemme ned en porsjon pasta. F.eks. båndspaghetti /tagliatelle med et glass Barilla tomatsaus over, Veeeeldig enkelt, og gjort på få minutter. Pasta er alltid digg!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #14 Skrevet 1. januar 2021 Som regel noe med egg. Eggerøre med noen form for pølse ved siden av, bacon eller røkt laks + masse grønnsaker. Omelett med en del grønt i + skinke. Spekeskinke/pølse, ost, frukt og grønnsaker. Rett i koppen suppe og et rundstykke eller flatbrød. Knekkebrød med digg pålegg eller ostesmørbrød. Grove tortillalefser med smøreost eller pesto, skinke/kylling og noe grønt. I dag er vi alle kjempelei svære middager, så det blir nybakt Brimibrød med kalkunrester, som en enkel club sandwich. Anonymkode: 45b4d...cfe 1
Arkana Skrevet 1. januar 2021 #16 Skrevet 1. januar 2021 Suppe passer ganske bra. Vi har to supper alle liker veldig godt og som krever lite å lage og er fine når vi er litt matlei. Den ene er gulrotsuppe. Da steker du løk og hvitløk. har i litt karri og lar frese med. Ha i gulrot i biter og deretter buljong/vann og lar småkoke en halvtimes tid. Kjør glatt i blender og smak til med salt og pepper. Server med en rømmeklatt og hvitløksbrød. Den andre er en grønnsaksuppe. På et stekebrett har du to røde paprika, en liten søtpotet, to løk, noen hvitløksfedd og 4-5 store tomater, alt skåret i store biter og blandet med litt olje, salt og pepper. Bak i ovnen ved 200 grader i 40 minutter. Ha over i en blender sammen med 7-8 dl buljong og kjør glatt. Smak til med salt og pepper og server toppet med litt rømme og revet cheddar og godt brød til. 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #17 Skrevet 1. januar 2021 Nachos Ostesmørbrød Anonymkode: 5a85b...970
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #18 Skrevet 1. januar 2021 Jeg har gjerne spist brødskiver med speilegg, omelett, pasta med pesto, eller quesadillas når jeg er litt matlei og ikke orker å styre så mye. Anonymkode: f99f3...4b3
Brunhilde Skrevet 1. januar 2021 #19 Skrevet 1. januar 2021 *Omelett med et par brødskiver ved siden av *Posesuppe med litt ekstra grønnsaker/krydder/pølsebiter *Brødskiver med pålegg etter smak *Falaffel (fra frysedisken) i pitabrød med salat og dressing etter smak *Pitabrød med fiskepinner og remulade *Lakseburger med brokkolisalat Det er så rart, for jeg syns ofte jeg tyr til løsninger som ikke er typisk middag, men å komme på hva? Det var ikke så lett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå