Gå til innhold

Hva skriver man i søknad om man egentlig ikke er veldig interessert i et spesifikt tema?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å se etter ny jobb. Jeg er veldig klar for noe helt annet enn det jeg driver med noe. Trenger ikke være totalt motsatt, men hvertfall litt annerledes. Er også opptatt av arbeidstidene, og jeg innser jo da at mulighetene snevrer litt inn og at jeg kanskje må velge. Men jeg tror nok at arbeidstidene har mye mer å si nå enn faktisk hva selve jobben går ut på. 

Jeg har kommet over et par stillinger som jeg ønsker å søke på. Noe kan passe til det jeg er utdannet som, men jeg har kanskje ikke helt interessen for akkurat det de holder på med. For all del, jeg er villig til å lese meg opp, lære og bli interessert. Men det blir vel da litt feil å skrive "jeg er veldig interessert i....". Finnes det en annen måte å ordlegge seg på? Blir vel litt feil å fremstå som en superentustiast hvis man ikke er det. 

Anonymkode: 26394...c78

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke fremstå superinteressert i søknaden, og så heller lese deg opp på feltet hvis du blir innkalt på intervju. Det gjorde jeg. Så et kurs på nett, leste noen artikler og etter jeg fikk jobben kjøpte og leste jeg en fagbok på feltet før jobbstart. 

Anonymkode: cbb7c...a88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke fremstå superinteressert i søknaden, og så heller lese deg opp på feltet hvis du blir innkalt på intervju. Det gjorde jeg. Så et kurs på nett, leste noen artikler og etter jeg fikk jobben kjøpte og leste jeg en fagbok på feltet før jobbstart. 

Jo. Men noen emner er veldig spesifikke. Og egentlig kanskje litt rart å være så super-interessert med mindre man faktisk har tatt en lengre utdannelse og valgt å gå videre i akkurat den eller de retningene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo. Men noen emner er veldig spesifikke. Og egentlig kanskje litt rart å være så super-interessert med mindre man faktisk har tatt en lengre utdannelse og valgt å gå videre i akkurat den eller de retningene. 

Men da er det kanskje ikke der du skal legge hovedtrekket i søknaden uansett?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er der ikke andre ting du heller kan trekke frem, som du faktisk er interessert i? Fokuser på det du faktisk vil jobbe med, evt lyv litt om du bare trenger en jobb. Men ikke overdriv så mye at de skjønner at du lyver. 

Anonymkode: 59b90...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...