Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært ansatt i en butikk i 4 år. Trivdes svært godt i alle årene jeg har jobbet, men den siste måneden har sjefen kritisert alt jeg har gjort. Hun som er sjef har ofte humørsvingninger. Den ene dagen er alt kjempefint, mens neste dag tør jeg så vidt å prate med henne. Slik har det vært helt siden jeg startet, men i det siste har det vært helt ekstremt.

I det siste føler jeg at hun har vært ute etter meg. Hun viser meg hvordan man gjør framtrekk som om jeg er ny, selv om hun ALDRI har klagd på det før. Nå har hun plutselig begynt å kritisere meg når jeg vasker golv, noe hun ALDRI har gjort tidligere. Her om dagen skjelte hun meg foran en kollega av meg fordi hun mente at jeg ikke hadde ryddet godt nok. Hvis kollegene mine gjør feil, ler hun bare av det. Hvis jeg gjør noe feil skulle man tro at det kostet bedriften flere millioner. Hun har blitt utrolig kommanderende. Ber meg først gjøre en ting, før hun sier: "Nå kan du gjøre det" som om jeg er dum.

Dessuten skal ting blir gjort på HENNES måte, ellers blir det helt feil. For henne finnes det kun 1 løsning på ting. Jeg har lært at vi alle er forskjellige og at alle gjør ting på hver sin måte.

Jeg gjør ellers en god jobb med kunder, gir dem den hjelpen de vil ha. De takker for god service, jeg er alltid blid og hyggelig selv om jeg gråter innvendig pga. sjefen. Kunder kommer tilbake og sier: "Du som ga meg så god hjelp sist, kan du hjelpe meg i dag også?", og kunder kommenterer ofte hvor hyggelig det er å handle i butikken når jeg er på jobb. Dette legger ikke sjefen merke til, selv om hun er i nærheten når kundene roser meg. Skryt får jeg sjeldent (kun når hun er i kjempegodt humør), får kun kritikk og jeg legger merke til at hun overvåker alt jeg gjør slik at jeg blir nervøs (som igjen fører til at jeg kanskje legger ting på feil sted f.eks). 

Hun er selvfølgelig overhyggelig mot meg når sjefen hennes er på besøk, eller når folk hun kjenner er innom og handler. Jeg har kolleger som forsover seg, tar flere røykepauser om dagen, ikke kan noe om produktene vi selger... Sjefen tar alt det med humor. Men nåde meg om jeg legger fra meg et papir på pulten som jeg glemmer igjen fordi jeg blir opptatt med en kunde!

Legger jeg en tom pappeske på golvet når jeg fyller på varer sier hun: "Nå roter du fælt", men når de andre gjør det samme sier hun ingenting.

Utrolig kjipt at jeg føler meg irettesatt av sjefen min, for det gjør at jeg vurderer å finne meg en annen jobb selv om jeg har trivdes svært godt i denne jobben helt siden jeg startet. Dette er den eneste jobben hvor jeg aldri har gruet meg til å dra til, før den siste tiden.

Jobber forresten i en annen butikk (samme butikk i en annen by) en gang i blant, og der skryter sjefen masse av meg. Hun takker meg for en god innsats, og kommenterer gjerne: "Du er så utrolig flink og hjelpsom mot kundene, du forklarer ting på en fin og behagelig måte". Og gjør jeg noe feil kommenterer hun på en fin måte: "Ingen fare skjedd, bare husk det til neste gang. Er jo slike feil man lærer av :)

Dette ble et langt innlegg. Er bare så utrolig utslitt, og har begynt å grue meg til jobb. Hun snakker til meg som om jeg er et barn, mens til de andre snakker hun med mer respekt. Er så lei dette her. 

Anonymkode: 277d9...2d4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun redd for at du er flinkere enn henne kanskje? Kan nesten høres slik ut. 

Vet ikke hvor godt du kjenner kollegaene dine eller hvor trygg du er på de. Men er det kanskje en du kan ta dette opp med? Ikke snakk stygt om sjefen, men fortell det du skriver her og spør om kollegaen din kan ha lagt merke til hvordan sjefen opptrer. Mye lettere å evt. ta det videre til hennes sjef igjen dersom du har en som faktisk har sett hva hun gjør og sier. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som hun har noen personlige problemer. 

Anonymkode: b7287...327

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bytte jobb? 

Anonymkode: ee4ef...b2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med sjefen hennes!

Anonymkode: 19e52...e00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut at du er veldig flink på jobben og hun er veldig sjalu. Kan du ikke klage eller snakke med noen annen ?

Anonymkode: 30687...54d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...