Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig mange kaster opp under fødsel. Hvorfor blir man ikke tilbudt kvalmestillende...?

Anonymkode: 55241...19e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke kvalm, med kastet opp på grunn av intense smerter ved stormrier. Kvalmestillende hadde ikke gjort en drit. 

• Liker 2
Skrevet

Sammen her, var ikke kvalm mellom riene men kastet opp annenhvert minutt i 9 timer 🙈 Skulle gjerne sett at kvalmestillende hadde hjulpet, men det eneste som tilslutt ga meg en times pause fra å kaste opp var fødespinalen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Veldig mange kaster opp under fødsel. Hvorfor blir man ikke tilbudt kvalmestillende...?

Anonymkode: 55241...19e

Tenkt på det selv... jeg er en av de som lett kaster opp av smerte

Anonymkode: 99f94...df9

AnonymBruker
Skrevet

Det har ingenting med å være kvalm eller å ha smerter. Når barnet ferdes nedover i bekkenet klemmer det på nerver osv. For å gjøre bedre plass til passasje for barnet tømmer kroppen seg både den ene og andre veien. De aller fleste fødende spyr nøyaktig når barnet når denne plassen i bekkenet. 

Anonymkode: c2c1e...95f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har ingenting med å være kvalm eller å ha smerter. Når barnet ferdes nedover i bekkenet klemmer det på nerver osv. For å gjøre bedre plass til passasje for barnet tømmer kroppen seg både den ene og andre veien. De aller fleste fødende spyr nøyaktig når barnet når denne plassen i bekkenet. 

Det er da plenty av fødende som ikke spyr, meg selv inkludert. 

Anonymkode: 90065...eab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har født 9 ganger og kastet kun opp ved første fødsel fordi jordmora da prakket på meg den kvalmende ekle lystgassen. Har ikke vært kvalm ved noen av de andre fødslene når jeg ikke brukte noe smertestillende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kun kvalm ved ca 7 cm, ellers gikk det ganske greit, så mulig det er noe i det en AB her sier 🤔 første gangen kastet jeg opp veldig fort en gang på rundt 7 cm, andre gang klarte jeg å la være. Får se hvordan det går 3 gang.. 

Anonymkode: 74b08...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...