AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #1 Skrevet 31. desember 2020 Du som er veganer/vegetarianer/pescetarianer eller lignende, tar du noe kosttilskudd og i så fall hvilke? Jeg er pescetarianer og har aldri manglet noe annet enn jern, hver gang jeg sjekker har jeg litt lavt med jern men jernlagrene mine er fine. Jeg tar for tiden tran, men ingen andre kosttilskudd og så føler jeg det er en jungel der ute og de på apoteket er mest opptatt av å selge. Burde jeg ta multivitaminer for vegetarianere eller bare jern? Jeg er mye trøtt for tiden, men tror det kommer mest av årstiden vi er inne i. Anonymkode: 1f70b...73f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2021 #2 Skrevet 1. januar 2021 B12 er viktig Jeg spiser mest vegetarisk, men er ikke vegetarianer. Jeg tar B12, D-vitamin (har mangel) og Omega 3. Ta en tur til legen før du starter med noe, ikke poeng å ta om du ligger i øvre sjiktet. Men mange nordmenn er alt for lavt på d-vitamin. Anonymkode: 0ceee...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #3 Skrevet 2. januar 2021 B12 må jeg ta som veganer. Velger også å ta jodtilskudd for da er jeg sikrere på at jeg får rett dose og så tar jeg d vitamin i alle måneder som har r i seg. Anonymkode: 37067...2df 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #4 Skrevet 2. januar 2021 Jeg har en genfeil som gjør at jeg hele livet har hatt lav jernstatus, så jeg tar tilskudd av jern. Og så tar jeg innimellom tran med D-vitamin midt på vinteren. Ellers har jeg veldig fine blodprøver. Jeg er pescetarianer. Anonymkode: 47dab...0fe
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #5 Skrevet 2. januar 2021 Er veganer. Tar veg1 og vegansk omega 3 og alle prøver er fine 😄 + en spray med vegansk d-vit på vinterhalvåret Anonymkode: 3b2e1...338 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2021 #6 Skrevet 2. januar 2021 Jod og b12. Tar D vitamin om vinteren. Om du er lav på jern kan du forsøkse spise linser oftere Anonymkode: 5ad28...ce0
Gjest PunkCouture Skrevet 2. januar 2021 #7 Skrevet 2. januar 2021 Spiste plantebasert i 10 år, og manglet aldri noe annet enn jern. Tok ikke B12, og manglet ikke B12 noen gang, sikkert fordi de tilsetter litt B12 i plantemelk. En gang var B12-nivået mitt litt i høyeste laget, faktisk 🙃 Jern har jeg regelmessig manglet siden jeg var 14 år. Også da jeg fortsatt spiste kjøtt. Tar ingen kosttilskudd unntatt jern.
Perelandra Skrevet 2. januar 2021 #8 Skrevet 2. januar 2021 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger. Oppdatering: Ryddet igjen for avsporing. Perelandra, mod. Endret 3. januar 2021 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2021 #9 Skrevet 3. januar 2021 Er veganer og tar B12, omega 3 (innimellom), vitamin D og jod. Anonymkode: 80a7f...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå