Hatsumomo Skrevet 2. januar 2021 #21 Skrevet 2. januar 2021 pop up bruker skrev (Akkurat nå): Hi skriver om skoler og barnehager Ja, ser det. Trodde kanskje du tenkte på Engelvinge sitt innlegg og ikke HI. Beklager.
Gjest pop up bruker Skrevet 2. januar 2021 #22 Skrevet 2. januar 2021 Hatsumomo skrev (1 minutt siden): Ja, ser det. Trodde kanskje du tenkte på Engelvinge sitt innlegg og ikke HI. Beklager. Neida, var de minste barna jeg tenkte på. Når det er sagt så håper jeg jo at universiteter og høgskoler også har noen som kan ta vare på de studentene som sliter på grunn av nedstegning 🙏
hlidskjalf Skrevet 3. januar 2021 #23 Skrevet 3. januar 2021 MissLucy skrev (På 1.1.2021 den 12.05): Etter 10 måneder med pandemi burde det være almennkunnskap at dette ikke handler om Olga på 90, men kapasiteten i helsevesenet. Ja, ut i fra alle dansevideoene fra sykehus verden over tyder mye på at sykehusene er overfylt for tiden. Verdt å merke seg like til dislike-ratioen.
Example Skrevet 3. januar 2021 #24 Skrevet 3. januar 2021 MissLucy skrev (11 timer siden): er det ikke logisk for deg å begynne med de som det har størst risiko for å havne på sykehus, nettopp for å skjerme helsevesenet? I tillegg er jo helsepersonell flyttet frem i køen. Det mest logiske, hvis man virkelig var redd for kapasiteten, hadde vært å vaksinere det helsepersonellet som jobber med Covid-pasienter først. I Norge gjør vi alt stikk motsatt av det som vil bidra til å lempe på tiltakene for resten av befolkningen. Konsekvensene av pengebruken på dette vil være enorme. Dårligere helsetilbud i fremtiden vil være et faktum. 2
MissLucy Skrevet 3. januar 2021 #25 Skrevet 3. januar 2021 Example skrev (14 minutter siden): Det mest logiske, hvis man virkelig var redd for kapasiteten, hadde vært å vaksinere det helsepersonellet som jobber med Covid-pasienter først. I Norge gjør vi alt stikk motsatt av det som vil bidra til å lempe på tiltakene for resten av befolkningen. Konsekvensene av pengebruken på dette vil være enorme. Dårligere helsetilbud i fremtiden vil være et faktum. Nå er jo prioriteringen endrer, slik at vi begynner med helsepersonell. Som jeg skrev i det du siterte. 1
Example Skrevet 3. januar 2021 #26 Skrevet 3. januar 2021 MissLucy skrev (2 timer siden): Nå er jo prioriteringen endrer, slik at vi begynner med helsepersonell. Som jeg skrev i det du siterte. Slik jeg forstått det skal man fortsatt begynne på sykehjem, men også gi noe doser til helsepersonell. Nå er det jo også slik at mange dør av Covid på sykehjemmene, så det vil jo også si at det ikke nødvendigvis belaster sykehuskapasiteten i særlig grad. Man svitsjer mellom ulike grunnlag. Først var det å redde de eldre, så gjaldt det plutselig alle, så kapasiteten og nå er vi faktisk tilbake der hvor man i stor grad bruker enorme ressurser på å redde de aller eldste. Og regningen sendes til de yngre og kommende generasjoner. Så får vi se om de eldste er villige til å godta kutt i sine goder for å redde næringer som har lidd voldsomt i denne pandemien. Det skjer selvfølgelig ikke. Kutt i pensjoner for å gi mer til psykisk helse for barn og unge, eller redde kulturbransjen, reiselivsbransjen og andre næringer som har hatt det tøft, og har stort sett unge voksne som arbeidstakere. 3
MissLucy Skrevet 3. januar 2021 #27 Skrevet 3. januar 2021 Example skrev (2 minutter siden): Slik jeg forstått det skal man fortsatt begynne på sykehjem, men også gi noe doser til helsepersonell. Samtidig står det her: https://www.nrk.no/norge/helsepersonell-far-vaksinen-forst-sammen-med-de-eldste-1.15307643?fbclid=IwAR0dQzlMuZG_VY05jFNMOGub-Jv8U8gEu8VFgyTDnfRTgUVkRU5XFrO_D4w 1
Example Skrevet 3. januar 2021 #28 Skrevet 3. januar 2021 (endret) MissLucy skrev (3 minutter siden): Samtidig står det her: https://www.nrk.no/norge/helsepersonell-far-vaksinen-forst-sammen-med-de-eldste-1.15307643?fbclid=IwAR0dQzlMuZG_VY05jFNMOGub-Jv8U8gEu8VFgyTDnfRTgUVkRU5XFrO_D4w Det er en begynnelse, men ikke godt nok. Det er også en innrømmelse av at den opprinnelige planen var feil. Endret 3. januar 2021 av Example 3
Fremhevede innlegg